שתף קטע נבחר

זה אירופה, זה גם ישראל

תערוכת הרכב אוטומוטור נפתחה הבוקר בסימן של ניגודים. מחד, ביתן מספר 1 ברמה אירופאית גבוהה. מאידך, צפיפות גדולה וביתנים נוספים שמתקשים לשכנע

הפתעה גדולה ומאד חיובית ממתינה למבקרי תערוכת הרכב אוטומוטור, שפתחה שעריה הבוקר (יום ג'). אולם מספר 1, ביתן התצוגה הראשי של מספר יבואנים גדולים, מקפיץ את הרמה לה הורגלנו מספר דרגות מעלה. לא אגזים אם אומר כי מבחינת הרעיון, הביצוע ובעיקר ההשקעה האדירה שנאמדת לעיתים במאות אלפי דולרים (לפי יבואנים שאינם נוכחים שם), הגיעה אוטומוטור לאירופה.

 

אותו ביתן, בו מציגות צ'מפיון מוטורס (פולקסווגן, אודי, סיאט וסקודה), כלמוביל (מרצדס, יונדאי ומיצובישי), יוניון מוטורס (טויוטה), UMI (ג'נרל מוטורס) ולובינסקי (פיז'ו וסיטרואן), נראה כשייך לעולם אחר בו כותרות העיתונים אינן עוסקות בפיגועים וצרות כלכליות. חבל רק שבלהט העשייה, שכחו כי יש להותיר מקום מעבר למבקרים, וכי גם על האזורים בין המציגים כדאי לתת את הדעת.

 

כל זאת עוד לפני הבעיות שעלו בנוגע לדלתות יציאת החירום שנחסמו כנראה, והזעיקו את הזרוע האוכפת לבדיקה מהירה. וזו כנראה גם הסיבה לסגירת דלתות פתאומית והפניית המבקרים לביתנים אחרים. זה בפירוש לא צריך לקרות.

 

ובכך למעשה מסתיימת כמעט החוויה ה"חוצלארצית". שאר הביתנים, כולל שטחי המעבר ביניהם ולמרות ניסיונות כנים של היבואנים השונים, עדיין מלמדים כי הפנמה אמיתית של המושג "תערוכה" זר לאנשי מרכז הירידים בגני התערוכה. יתכן וזה היה פחות גרוע, אילו לא עמד אותו ביתן 1 כדוגמה ל"כיצד-זה-יכול-וצריך-להיות". בעיקר מכיוון שעלות התצוגה שם אינה שונה מהותית מ"המחסנים" - כפי שכינה אחד מראשי היבואנים את הביתנים האחרים.

 

קחו למשל את ביתן 10, בו מציגים קמור (ב.מ.וו ומיני) מכשירי תנועה (ג'יפ, פורשה, קרייזלר וסוזוקי) וסאנגיונג את תוצרתם. הצפיפות והדוחק הטבעי, כבר בבוקר פתיחת התערוכה, מנעו אפשרות להביט ולהתרשם היטב מכמה מהמכוניות המעניינות ביותר שמוצגות השנה. כמו מכונית העל פורשה GT, ב.מ.וו סדרה 6 החדשה על גרסאותיה ועוד. וכך גם בביתן סמל"ת המושקע, עם מותגי אלפא, פיאט, לנצ'יה  וקאיה, עם שלוש מהקטנות המעניינות ביותר שיש לשוק הרכב העולמי להציע כיום - פיאט פנדה, קאיה פיקנטו ולנצ'יה אפסילון. הסביבה הפחות מזמינה פשוט עושה עוול למותגים אלה.

 

ואם כבר בעיות, הרי שההחלטה למקם תצוגות של יבואני מערכות שמע בדיוק במעבר הלא-רחב בין הביתנים עלולה לגרום לצפיפות גדולה עוד יותר. ברור שהבאסים האדירים שבוקעים מתאי המטען של SUV נוצצים ימשכו קהל רב. אלה עלולים לחסום מן הסתם את אפשרות המעבר לכאלה שמעדיפים מעט שקט באוזניים.

 

אבל יש גם רעיונות נחמדים. כמו למשל סיבובי ראווה במספר מכוניות מונעות חשמל (לא נספר איזה, תאלצו לגלות בעצמכם אם אינכם יודעים...), או תצוגה מרשימה של מגזיני רכב מקומיים ויבואני חלקי חילוף, אשר נראה כי השקיעו הפעם הרבה יותר מבעבר. זה ניכר, וזה כנראה גם עובד.

 

עד כאן לבינתיים. המשך סיקור בקרוב.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אודי A6 החדשה - זכתה לביתן 1
שברולט SSR - גם היא במרוויחות
פורשה GT - נזנחה בפינה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים