שתף קטע נבחר

השתמש וזרוק
הקמפיין החדש של בירה גולדסטאר נובע מתפיסת עולם מעוותת. הגברים שמוצגים שם הם בעלי בעיות רגשיות חמורות, שזקוקים לעזרה דחופה ולא לבקבוק בירה

אחיותי היקרות: לאלו מכן שתמיד תהו בסתר ליבן מהו הסיוט הגברי האולטימטיבי. לכן, שתמיד רציתן לדעת, אבל לא העזתן לשאול. היום, סוף-סוף, נחשפה התשובה בפרהסיה. בעקבות מחקרים ממושכים, שכללו אלפי גברים מסוקסים ושעירים, הגיעו בגולדסטאר למסקנה שהתשובה היא – אתן.

 

כן, בנות יקרות, אתן בדיוק הדבר הגרוע ביותר שיכול גברבר ממוצע למצוא אצלו בבוקר, כשהוא נכנס, וקורי שינה עוד על עיניו, לשירותים. האם לא

הבנתן שכאשר סיימתן את תפקידכן שם אצלו במיטה, הייתן צריכות להיעלם?! מה העניין הזה של להישאר אצלו עד הבוקר?

 

בצר לו, נמלט המסכן אל המועדון החביב עליו, זה של התנועה לשחרור הגבר. שם הוא מוצא שני ברמנים קשובים, המזדהים לחלוטין עם הטראומה שעברה עליו. וזה לא שאין שם כניסה לנשים. חדי העין בוודאי הבחינו כי דווקא שמור שם מקום של כבוד לנשים. האישה במועדון נמצאת בדיוק במקום בו היא אמורה להיות, אליבא דגולדסטאר. בתוך כלוב. כמעט עירומה, מענטזת קשות להנאת הגברים, הלוגמים, איך לא – בירת גולדסטאר.

 

לא ברור איך משרד הפרסום המצטיין של השנה (מקום ראשון בתחרות קקטוס הזהב) הוציא מבית מדרשו פרסומת הנובעת מתפיסת עולם כל-כך מעוותת. ושלא תבינו אותי לא נכון. אין לי בעייה עם המיצוב של בירה מסויימת כבירה לגברים בלבד. זה ממש בסדר אם חברה רוצה למקד את מאמצי השיווק של מוצר כלשהו בפלח מסויים: צעירים או מבוגרים, עשירים או עניים, גברים או נשים. השאלה היא איך עושים זאת.

 

כאשר מרלבורו רצו לשנות את תדמיתם, מסיגריה לנשים לסיגריה לגברים, הם בחרו בדמותו של הקאובוי הבודד, הנודד במרחבים, וטועם את טעם החופש. וזה עבד מצויין. מסתבר שאין ממש הכרח להשפיל נשים כדי לענות על הפנטזיה הגברית. אבל תפיסת העולם כאן מעוותת, לא מפני שהיא מבזה נשים, אלא מפני שיותר מכל היא מבזה את המין הגברי.

 

האם אתם באמת כאלה חסרי ביטחון עצמי, כפי שמציגים אתכם? האם באמת אין לכם שום עניין במערכות יחסים? האם אתם באמת בעניין של "השתמש וזרוק", כפי שגולדסטאר מאמינה? והאם אתם באמת זקוקים לבירה ביד ולאישה מסתלסלת על עמוד כדי להרגיש גברים? סיסמת הקמפיין היא "תשתחרר, גבר". יכול להיות שצריכים להגיד לפרסומאי שהוא זה שצריך להשתחרר?

 

אני לא יודעת מה איתכם, אבל רוב הגברים שאני מכירה אינם כאלה. רוב הגברים שאני מכירה הם חמים, פתוחים ואינטליגנטים. רובם בעלי זהות עצמית שאינה תלויה, לא במוצרים ולא במי שתלויה על זרועם. וכמו כל יצור אנושי, גם הם זקוקים לפעמים לחברה נשית רכה ואוהבת, ולפעמים לחברה גברית מחזקת ותומכת. ואם יש פה ושם יוצאי דופן, בואו לא נהפוך אותם למודל לחיקוי. אנשים בעלי בעיות רגשיות חמורות, כפי שמוצג בתשדיר, זקוקים לעזרה דחופה ולא לבקבוק בירה.

 

פרסומת לבירה גולדסטאר. משרד הפרסום: מקאן אריקסון.

 

אביטל יוגב היא יועצת שיווקית, ומעבירה סדנאות בתחומי מכירה, שיווק ופרסום.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים