פורשה 911 טורבו, ויותר
יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית חשפה גרסה חדשה ל-911 הנוכחית, רגע לפני שהדגם החדש מגיע. והפעם - טורבו S, עם יותר כוח וביצועים
זמן קצר לאחר שנחשפה ה-911 החדשה, המכונה 997, זוכה גרסת הטורבו של ה-996 (שם הקוד של ה-911 הנוכחית) לגרסה חזקה יותר, בשם טורבו S.
לטורבו S צמד מגדשי טורבו גדולים יותר מבטורבו הרגילה, כמו גם מצנן ביניים משודרג, ויחד הם מאפשרים עליה ניכרת בהספק המנוע - מ-420 ל-450 כ"ס, המתקבלים בסיבובי מנוע נמוכים יותר - 5,700 לעומת 6,000 סל"ד. גם המומנט צמח, מ-57 קג"מ ב-2,700 סל"ד ל-63.2 קג"מ הזמינים מ-3,500 סל"ד.
השיפור הנרשם בנתוני הביצועים צנוע למדי, ועומד בין היתר על קיזוז 0.8 שניות בהאצה מעמידה ל-200 קמ"ש (13.6 שניות במקום 14.4 בעבר) ומהירות מרבית מרבית גבוהה יותר בשני קמ"ש (307 קמ"ש). עם זאת, יש לשער שתוספת ההספק והמומנט יבואו לביטוי באופן מוחשי יותר על הכביש מכפי שהם מתבטאים בדף הנתונים.
ומה מלבד ביצועים?
לצד תוספת הכוח, ייהנו גרסאות הטורבו S החדשות (במרכב קופה או קבריולה) ממערכת הבלמים הקרמיים של פורשה באופן תקני, כמו גם מחישוקי "18 בצבע אפור שהיה שמור עד עתה לקאררה GT בלבד. הבדלים נוספים כוללים תגי "טורבו S" על מכסה המנוע ובתא הנוסעים, תוספות איבזור וצבע אפור חדש למרכב, המתווסף להיצע הקיים.
פורשה תציע את הטורבו S באירופה החל מחודש אוגוסט, עם מחיר התחלתי שעומד על 122,500 אירו לגרסת הקופה ו-131,100 אירו לגרסת הקבריולה. אפשר, מותר ורצוי לחלום...
מומלצים