שתף קטע נבחר

הברווזון המכוער הפך לכריש

יצרנית מכוניות הספורט הבריטית מארקוס, חשפה בתערוכת ברמינגהם רודסטר דו-מושבית חדשה עם ביצועים מרשימים. ואפילו העיצוב לא רע...

יצרנית הרכב מארקוס ידועה בעיקר בשל העיצוב השנוי במחלוקת של מכוניותיה, במיוחד בימיה הראשונים. וכשאנחנו אומרים "שנוי במחלוקת" אנחנו ככל הנראה עושים חסד עם מארקוס, ובמיוחד עם המכונית הראשונה שהציגה - הקסילון. זו עוצבה באופן מוזר למדי וזכתה לכינוי הספק-מחמיא, ספק-מעליב - "הברווזון המכוער".

 

כשהיא חמושה בדמיאן מקטגרט, מעצב TVR לשעבר (עוד יצרנת בריטית עם עיצוב שנוי במחלוקת...), מציגה מארקוס את המכונית החדשה שלה - ה-TSO. מדובר ברודסטר בנוסחה הקלאסית - מנוע עתיר הספק מלפנים, הנעה אחורית, ושני מקומות ישיבה לאנשים שלא אכפת להם שהתסרוקת תתפזר ברוח. ואת האמת - העיצוב אפילו לא נורא כמו חלק ממכונית מארקוס בעבר, למרות שהוא לא פחות מאיים...

 

זימי כריש

 

וכדי לספק את הריגוש הנדרש, יש כמובן גם כוח. הרבה כוח. מנוע קורבט בנפח 5.7 ליטר מספק כאן 400 כ"ס, מספיק כדי להאיץ את המרכב (במשקל 1,090 ק"ג) מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4 שניות. 5 שניות מאוחר יותר מציין מד המהירות 160 קמ"ש, והגבול המשוער של אנשי מארקוס הוא 300 קמ"ש.

 

עבור התענוג תדרשו לשלם, אלו מכם הגרים בבריטניה לפחות, 45,000 פאונד (370,000 שקל). ואם במקרה חשבון הבנק שלכם לחוץ במיוחד במזומנים, יישמחו להציע לכם במארקוס את גרסת הבסיס - עם 350 כ"ס בלבד, תיבה ידנית עם חמישה הילוכים במקום שישה וחישוקי "17 במקום "18. המחיר? 40,000 פאונד (330,000 שקל). זימי הכריש בצידי המרכב כלולים...

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מארקוס TSO. יש עיצוב מעניין
מארקוס TSO. יש עיצוב מעניין
גם כוח לא חסר
גם כוח לא חסר
וזו סביבת הנהג
וזו סביבת הנהג
מומלצים