יצרנית הרכב אודי, חטיבת היוקרה של קונצרן פולקסווגן, חשפה גרסת חמש דלתות ל-A3, בדיוק שנה ושלושה חודשים לאחר שדור שני לקומפקטית המוכרת הוצג בתערוכת ז'נבה. וכפי שהיה ברור לתעשיית הרכב זה מכבר, הגרמנים בחרו להעניק לגרסת חמש הדלתות מראה ושם ייחודיים - סבכה קדמית גדולה בסגנון ה-A8 W12 ו-A6, יחידות תאורה שונות מאחור ושם "ספורטבק" (Sportback). בנוסף לשינוי חזותי, מבטיחים באודי גם תוספת מרווח לנוסעים, יחד עם נפח הטענה גדול יותר - 370 ליטר לעומת 350 בתא המטען של גרסת שלוש הדלתות. זאת תודות להארכת חלקו האחורי של מרכב המכונית ב-8.3 ס"מ. בסיס הגלגלים וממד הרוחב נותרו זהים לגרסה המקורית, עם 258 ו-176.5 ס"מ בהתאמה. תוספת להיצע המנועים עם השקת הספורטבק, מוסיפה אודי יחידת כוח חדשה להיצע המנועים הקיים. מדובר בגרסה מוגדשת למנוע ה-2.0 ליטר, עם הזרקת דלק ישירה (FSI) והספק מרבי של 200 כ"ס (150 ללא מגדש). מדובר למעשה באותה יחידת כוח הצפויה לשמש גם את גולף GTI החדשה, דגם שנמצא כעת בשלבי ניסוי אחרונים. ב-A3 תשודך יחידת הכוח האמורה לתיבה ידנית עם שישה הילוכים או ל-DSG. יתר המנועים נותרו כאמור כבעבר - החל מ-1.6 ליטר עם 102 כ"ס, כלה ב-1.6 ליטר FSI עם 115, 2.0 ליטר FSI עם 150, ובפסגת היצע הבנזין - יחידת V6 בנפח 3.2 ליטר ו-250 כ"ס. היצע מנועי הדיזל מצומצם יותר בשלב זה, וכולל שתי יחידות מוגדשות טורבו - 1.9 ליטר עם 105 כ"ס ו-2.0 ליטר עם 140. היצע תיבות ההילוכים נשאר דומה ל-A3 המקורית, וכולל תיבות ידניות עם חמישה או שישה הילוכים, אוטומטית עם שישה הילוכים וכמובן גם תיבת ה-DSG, חצי-אוטומטית סיקוונסיאלית. זו האחרונה מוצעת כאופציה בשידוך למנוע ה-3.2 ליטר ויחידת הדיזל הבכירה, בנוסף ל-2.0 ליטר טורבו. אודי תציע את ה-A3 ספורטבק עם הנעה קדמית או כפולה בדומה לגרסת שלוש הדלתות. באולמות התצוגה מספטמבר גרסת המרכב החדשה של ה-A3 תוצע למכירה באירופה החל מהימים הקרובים במכירה מוקדמת, כאשר השיווק הרשמי והמסירות הראשונות מתוכננות לחודש ספטמבר 2004. מחירי המכונית עדיין אינם ידועים. לדברי צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי לישראל, אלינו צפויה ה-A3 ספורטבק להגיע עוד בשנת הדגם הקרובה, 2005, שנפתחת באודי רק בספטמבר.