חבילות של מזומנים: חברות הסלולר עולות על המסלול
פלאפון רוצה להתיידד מחדש עם לקוחותיה ומציעה להם תמחור במסלולים, בדומה לזה שסלקום השיקה לפני שנתיים, ובפרטנר רוצים עוד לקוחות ומציעים חבילות התקשרות במחירים קבועים לחודש. אז מה הן מציעות לנו
אז ישבו אנשי השיווק של חברות הסלולר, חשבו, והחליטו שכדאי להיות יותר ידידותיים ללקוחות ולשווק לנו מסלולים בחבילות. בסלקום זה כבר קרה לפני שנתיים, אבל בחודש האחרון העלו פרטנר ופלאפון מחדש את הנושא, ויצאו בקמפיינים לשיווק החבילות שלהן. אז מה בעצם מציעות לנו חברות הסלולר.
פרטנר: רוצה לרכוש לקוחות
לפני כחודש השיקה פרטנר ארבע חבילות תקשורת חדשות ללקוחותיה. מדובר בארבע חבילות עם מחירי פיקס, הכוללות בתוכן דקות שיחה, הודעות sms והודעות מולטימידה. ככל שהלקוח בוחר חבילה יקרה יותר, כך הוא מקבל יותר ויותר הודעות. החבילות של פרטנר, אגב, כוללות גם מכשיר חדש.

מתוך קמפיין החבילות של פרטנר
לדברי איריס בק, סמנכ"ל השיווק של פרטנר, מטרת המהלך היא בעיקר גיוס לקוחות מחברות מתחרות. ללקוחות קיימים, אומרת בק, יש לנו כל מיני אופציות למסלולים אחרים.
ואלו החבילות של פרטנר:
תמורת 59 שקל לחודש יקבל הלקוח 100 דקות שיחה, 30 הודעות SMS, עוד 30 הודעות תמונה MMS ומכשיר סנדו S330.
תמורת 129 שקל לחודש יקבל הלקוח 200 דקות שיחה, 50 הודעות SMS, עוד 50 הודעות MMS ומכשיר NOKIA 3100 או SAMSUNG 534.
תמורת 229 שקל לחודש יקבל הלקוח 400 דקות שיחה, 100 הודעות SMS, עוד 100 הודעות MMS ומכשיר NOKIA 6100 או SAMSUNG 824.
תמורת 599 שקל לחודש בלבד יקבל הלקוח 1,200 דקות שיחה, 200 הודעות SMS, עוד 200 הודעות MMS ומכשיר NOKIA 6230 או SAMSUNG 944.
דקות השיחה, הודעות ה-SMS והודעות ה-MMS הכלולים בחבילות הן לכל הרשתות, והלקוח לא יוסיף דמי קישוריות בשיחותיו ובשליחת ההודעות לרשתות תקשורת אחרות. בנוסף, הלקוחות יוכלו לבחור את החבילה המתאימה להם ולעבור באופן חופשי בין החבילות כל חודש ללא תשלום דמי מעבר או קנסות.
ומה קורה כשחורגים, ומדברים יותר ממה שהוקצה בחבילה? במקרה כזה, מוסרת איריס בק מפרטנר, ישלם הלקוח 89 אגורות לדקת זמן אוויר לכל הרשתות, ועל כל הודעת sms הוא ישלם 35 אגורות.
הבעיה במסלולים של פרטנר היא שאתם משלמים בכל מקרה כל חודש את הסכום שאליו התחייבתם, כך שאפילו אם היה לכם חודש "חלש" ולא דיברתם הרבה או שלחתם פחות הודעות sms מהמכסה שיש לכם, תשלמו בכל מקרה את המחיר שהתחייבתם לו.
פלאפון: שיטת "המסלול המשתלם"
גם פלאפון, במסגרת המיתוג מחדש שלה, מציעה לראשונה ללקוחותיה תוכנית תמחור חדשנית תחת השם "שיטת המסלול המשתלם". אלא שבניגוד לפרטנר, לא מדובר בחבילות עם מחיר קבוע, אלא בתעריפים "במחירים משתלמים יותר", כפי שנמסר בהודעת החברה. לפי פלאפון, החברה תציע את תעריף זמן האוויר המשתלם ביותר עבור כל מנוי באמצעות ניתוח דפוסי השימוש האישיים שלו.

פלאפון. תשלח מכתב
מנוי שיצטרף לאחד ממסלולי החיוב שב"שיטת המסלול המשתלם", יקבל מפלאפון מכתב המלצה כעבור 3 חודשים מהצטרפותו למסלול החיוב. המכתב יכלול פרטים אודות מסלול החיוב בו נמצא המנוי, מסלול החיוב המומלץ ביותר למנוי על פי ניתוח דפוסי השימוש שלו וכן תוצג למנוי הערכה שנתית של סכום החיסכון הכספי המוערך כתוצאה ממעבר למסלול החיוב המוצע לו. המעבר בין המסלולים הוא ללא תשלום.
סך הכל תציע פלאפון 4 מסלולים. הראשון ייקרא "רגיל" - מסלול חיוב בתעריף רגיל, שיעמוד על 59 אג' לדקה בכל שעות היום.
המסלול השני הוא "פנאי" - מסלול חיוב בתעריף מוזל לשעות הפנאי, שיעמוד על 19 אג' לדקה בשעות 21:30 עד 07:30 בימים ראשון עד חמישי, ומיום שישי ב-16:30 עד יום ראשון בשעה 07:30. ביתר הזמן התעריף יעמוד על 62 אג' לדקה.
המסלול השלישי של פלאפון נקרא משפחה וחברים. מדובר במסלול חיוב בתעריף מוזל ל-3 יעדים, שיעמוד על 12 אג' לדקה. לשאר המספרים התעריף יעמוד על 62 אג' לדקה.
המסלול הרביעי והאחרון נקרא "יעדים לכל הרשתות". מסלול חיוב בתעריף מוזל ל-3 יעדים הכולל בתוכו את דמי השלמת השיחה, שיעמוד על 49 אג' לדקה. לשאר המספרים התעריף יעמוד על 62 אג' לדקה, ואינו כולל דמי השלמת שיחה בין הרשתות.
הבעיה פה היא השקיפות: חוץ מהמסלול הרביעי, בכל שאר המסלולים לא נמסר כי התעריפים לא כוללים קישוריות מחוץ לרשת. בפועל, אם תדברו מפלאפון לרשת סלולרית אחרת תשלמו בנוסף לתעריף שנקבע לכם במסלול, דמי קישוריות בסך 53 אגורות לדקה.
סלקום: מסלולים פתוחים
סלקום יצאה כבר לפני כשנתיים עם המסלולים הפתוחים שלה, כאשר הלקוח יכול לבחור את המסלול המתאים לו ולהחליפו כל 3 חודשים, בדומה לפלאפון (אלא שכאן החברה לא מודיעה ללקוח מה כדאי לו). גם כאן, כמו בפלאפון, הלקוחות משלמים על הצריכה בפועל, ולא נדרשים לשלם מראש כל חודש תשלום חודשי קבוע.

סלקום. מסלולים בני שנתיים
אז איזה מסלולים מציעה סלקום ללקוחותיה?
מסלול משפחה: 63 אג' לדקת זמן אוויר סלקום ו-200 דק' זמן אוויר סלקום חינם לכל מצטרף לשיחות לבני המשפחה ברשת סלקום בכל חודש.
המסלול האחיד: 62 אג' לדקת זמן אוויר סלקום.
מסלול מועדף: 52 אג' לדקת זמן אוויר סלקום בשעות השיא ו-42 אג' לדקת זמן אוויר סלקום בשעות הפנאי. דמי מנוי לחודש בסך 34.52 שקל.
מסלול הבית :55 אג' לדקת זמן אוויר סלקום ולבזק ו-99 אג' לדקת זמן אוויר סלקום לשאר היעדים.
מסלול צעירים :59 אג' לדקת זמן אוויר סלקום לכל היעדים. שירות פנאי TALK בחינם 50% הנחה על זמן אוויר סלקום ומקטע סלקום בהודעות SMS .
מסלול סטודנטים: 60 אג' לדקת זמן אוויר לכל הרשתות, כולל אינטרקונקט (שיחות בין רשתות) ושירות סטודנט-זון המציע 50% הנחה על זמן אוויר סלקום בשיחות היוצאות מתוך הקמפוס. עלות השירות 10 כשהחודש הראשון חינם.
גם במסלולים של סלקום הבעיה היא שבכל המסלולים, מלבד מסלול הסטודנטים, צריך להוסיף לכל דקת זמן אוויר 53 אג' אם התקשרתם לרשת סלולרית אחרת.
אז מה כדאי?
סלקום ופלאפון מציעות מוצרים זהים בתפיסתם. פרטנר לעומתן מציגה מוצר שונה שמתאים ללקוחות שיודעים פחות או יותר מה החשבון החודשי הממוצע שלהם, כמה הם מדברים בחודש, וכמה הודעות טקסט ומולטימדיה הם שולחים, ולפי זה הם יחליטו אם חבילה כזו או אחרת מתאימה להם.
ומה בין סלקום ופלאפון? בשני המקרים ניתן לעבור בין המסלולים אחת ל-3 חודשים. אבל בעוד שבפלאפון החברה עושה את העבודה עבור הלקוחות ותודיע להם לאיזה מסלול מומלץ להם להצטרף, הרי שבסלקום הלקוח הוא זה שצריך לחשוב.
לגבי התעריפים: במסלול משפחה וחברים של פלאפון ובמסלול משפחה של סלקום, זמן האוויר זהה ועומד על 62 אג' לדקה. בפלאפון מקבלים הלקוחות בנוסף זמן אוויר ל-3 יעדים ב-12 אגורות בדקה, בעוד שבסלקום מקבלים 200 דקות חינם למשפחה.
במסלול החיוב הרגיל של סלקום התעריף הוא 62 אגורות, בעוד שבפלאפון הוא עומד על 59 אג'. במסלול הפנאי התעריף בפלאפון הוא 62 אגו' בזמן שיא ו-19 אג' לדקה בפנאי, לעומת סלקום עם 52 אג' בשיא ו-42 אג' לדקה בפנאי.