שתף קטע נבחר

הזימונית לא מתה

עם שילוב של זימונית, טלפון אלחוטי, מחשב כף יד ומצלמה, תנסה מוטורולה לכבוש את האירופאים. אצל האמריקנים זה הצליח. וגם: שרק 2 - הנקודה הישראלית

אחרי שזימונית ה-V100 הפכה לזימונית הדו כיוונית הנפוצה ביותר בארה"ב, חושפת מוטורולה את הדור הבא: A630, תקשורתן חדש, שמיועד הפעם גם לצעירים באירופה.

 

בעידן הדור השלישי, מכשיר הזימונית - שמאפשר רק לשלוח ולקבל הודעות - נתפסת כשריד מימים רחוקים, אבל בארה"ב עדיין מדובר במכשיר פופולרי מאוד. נראה שהיישומים הוותיקים שאינם דורשים תעבורת נתונים מהירה במיוחד, כמו הודעות טקסט (SMS) ומולטימדיה (MMS), ימשיכו להכניס עוד הון רב לכיסיהן של ספקיות הסלולר.

 

מוטורולה תצא השנה עם שורה של תקשורתנים המיועדים לקהלים שונים בעלי דרישות ייחודיות. אחד המפתיעים שביניהם הוא A630, שישווק בו זמנית בארה"ב וברחבי אירופה.

 

אז מה יש בו? משקל דיאטטי (רק 100 גרם), צג TFT איכותי (220X176 פיקסלים ורזולוציה של 16 ביט), מצלמה דיגיטלית באבחנת VGA, ומקלדת מלאה הנחשפת לרווחה בעת שהמכשיר נפתח לשניים.

 

A630 פועל על גבי רשתות GPRS ומגיע עם יכולות אלחוט בתקן בלוטות', מציע תמיכה בקבצי MP3, בקבצי MIDI וכן בקבלה ובשליחה של הודעות דואר אלקטרוני. יש גם זיכרון סביר של חמישהמגהבייט, אך מי שלא די לו בכך יוכל להסתייע בחריץ ההרחבה לכרטיסי SD.

 

מתחשק לכם משחק ג'אווה? אין שום בעיה להוריד יישומי J2ME עם התקשורתן החדש. בספר הטלפונים של המכשיר ניתן לאחסן את מספריהם של עד אלף נמענים. לכל אחד מהם ניתן לצרף תמונה. מוטורולה שילבה במכשיר מימשק המאפשר להסתנכרן אלחוטית מכל מקום עם היומנים והרשימות שנותרו במחשב המשרדי.

 

השותף הישראלי של שרק 2

 

מאחורי הצלחתו האדירה של הסרט שרק 2 מסתתר גם, איך לא, סיפור הצלחה כחול לבן: חברת יורופאן הישראלית נבחרה על ידי אולפני דרימוורקס לפתח שירותי תוכן סלולריים המבוססים על להיט האנימציה.

 

אחרי משחקי המחשב, הבובות, המדבקות, המחברות ואינספור פריטי המזכרת האחרים הנלווים ליציאתו של כל סרט הוליוודי חדש - הגיע תורם של התכנים הסלולריים. במהלך השנתיים האחרונות מבינים אולפני הסרטים את כוחה השיווקי של התקשורת הניידת, והחלו להשיק עם סרטיהם גם משחקים, תמונות ורינגטונים עבור הטלפון הסלולרי.

 

חברת דיסני, למשל, החלה לחזר אחרי משתמשי הסלולר ב-2003, כשהעלתה לרשת אתר מיוחד עבורם. ספקית הסלולר ספרינט מציעה ללקוחותיה לגלוש לאתר של דיסני, להקיש את מספר הטלפון הסלולרי שלהם - ולקבל את משחק הג'אווה, התמונה או הצליל המבוקשים היישר אל המכשיר. בזמן שהסרט "מוצאים את נמו" שבר קופות בשנה שעברה, יכלו המשתמשים לבחור בין הגירסאות השונות של המשחק הנלווה. 

 

בינואר 2004 חתמו אולפני פרמונט ויוניברסל על הסכם שיתוף פעולה עם ספקית התוכן RMAO בMF, כדי שתיצור משחקים ושירותי תוכן אחרים המתבססים על סרטים מצליחים ומיועדים לטלפונים הסלולריים. כעת עושה זאת חברת יורופאן הישראלית עם שרק 2.

 

החברה פיתחה עבור משתמשי הסלולר באירופה חבילת תוכן עשירה ביותר. מה היא כוללת? מה לא: שומרי מסך מצויירים, טפטים, קטעי קומיקס, ברכות MMS, צלצולים, משחק קריוקי, משחק טריוויה, משחק בטכנולוגיית - J2ME ואפילו קטעי וידאו קצרים, שניתן להוריד מאתרי התוכן השונים.

 

האתגר העצום שעמד בפני יורופאן היה להתאים את היישומים לטלפונים מקשת רחבה של דגמים. מלאכת ההתאמה הצליחה באופן מרשים: היישומים נראים נפלא על גבי מכשירים בעלי צגים באבחנות וגדלים שונים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
A630 של מוטורולה. מקלדת מלאה
שרק 2. תוכן כחול לבן
כרזת הסרט
מומלצים