רייטינג: יוגדל מספר משפחות הפיפל-מיטר
ועדת המידרוג החליטה להגדיל את מספר משקי הבית מכ-470 לכ-590 החל מ-2005
הוועדה הישראלית למדרוג החליטה להרחיב את מדידת הרייטינג ולהגדיל את מספר משפחות הפיפל-מיטר ב-28%. מספר משקי הבית הנמדדים כיום עומד על כ-470 משפחות וכ-1,400 אנשים. עם הגידול יעמוד מספר משקי הבית על כ-590 ומספר האנשים בפאנל יגדל לכ-1,800. ההגדלה תתבצע בהדרגה מתחילת 2005, וצפויה להסתיים במחצית הראשונה של השנה.
לדברי הוועדה, הגדלה זו תאפשר למקד ולפלח טוב יותר את המדידה. כך למשל יוכלו להימדד ביתר דיוק קבוצות אוכלוסייה קטנות יחסית דוגמת בני נוער, וכן להימדד ביתר דיוק ערוצי נישה. "זה לא אומר שהפאנל היה לא מספיק טוב או קטן מדיי", אומר מנכ"ל הוועדה למידרוג אורן טוקטלי, "אבל ככל שהוא גדול יותר יש אפשרות למדוד יותר במפורט גם קהלי יעד קטנים וערוצים מעוטי צפייה".
מבחינת נתוני הרייטינג של ערוצי הברודקאסט, אומר טוקטלי כי המהלך "לא בהכרח יגרום לנתונים מדויקים יותר. לא צריך לצפות שכתוצאה מכך הרייטינג יגדל. זה בעיקר יבוא לידי ביטוי בפילוח, ויתרום ליציבות של הנתונים".
הכוונה להרחיב את משפחת הפיפל-מיטר עלתה כבר לפני יותר משנה לאחר טענות על שיטת המדידה. "בשנה שעברה עיקר הבעיה הייתה שערוץ 10 היה בקשיים גדולים, היה חייב לנו כספים ועתידו היה לוט בערפל - ולכן היתה לנו בעיה לממן את ההרחבה", אומר טוקטלי, "אנחנו מקווים שעכשיו התקופה מבחינתו יותר טובה. בכל מקרה המטרה היא לתת שירות טוב יותר".
צילום: ט.טליה
מומלצים