שתף קטע נבחר

זה השיר שלו

מי עשה את נועה שחר? ומי הפריד בין זוהר לנינט? הכניס את נועה שחר להריון? הפיל את התינוק? החזיר את זוהר לנינט? סימם את מיקי? פגע בנחי? והמציא את נעמי שחר? לרגל סיום הצילומים של העונה הראשונה של "השיר שלנו", קבלו את האבא של הכוכבים של ירדנה, אורי גרוס, בדברי סיכום: "הסדרה עשתה סוג של מהפכה"

-שי גבסו: "אני לא מבין מה את עושה פה בטלנובלות. למה שלא תוציאי דיסק. את יודעת שמחכים".

- נינט: "אתה יודע, עובדים על זה".

 

"השיר שלנו", ללא ספק, היא הסדרה הכי מתכתבת שהייתה כאן. כמעט בכל פרק יש קריצה למציאות, ובמיוחד לתעשיית הטלוויזיה והבידור בביצה המקומית. אורי גרוס, האבא של הסדרה, שהוא גם חלק בלתי נפרד מההצלחה של "רק בישראל" ו"הכספת", יודע שהעקיצות האלה יכולות גם לייצר ריקושטים לכיוון שלו, אבל הוא לא בוחל בשליחת חיצים גם לעבר מעסיקיו הקודמים (והעתידיים) בערוץ 2 – דרך דמותו של אודי שניר - כלפי מבקרי טלוויזיה וכלפי דמויות נוספות, חלקן מוכרות לציבור הרחב, חלקן מוכרות רק בתוך הברנז'ה.

 

גרוס, אין לך בעייה לרדת תדיר על התעשיה שאתה חלק ממנה?

 

"מה זה 'לרדת'? הדמות של אודי שניר לא יורדת על התעשיה. הוא חלק ממנה והדמות שלו כתובה בשיא האהבה. אסור לשכוח גם שזו עלילה פיקטיבית. זה כמו שיכול להיות סרט שאומרים בו שנשיא ארה"ב הוא רוצח ושקרן, אבל הוא לא באמת כזה. לא התכוונו שאודי שניר יהיה כזו מפלצת, אבל בגלל שקצב העבודה הוא מהיר מאוד, נוצר מצב שצריך להמציא גירויים כל הזמן ודמויות צמחו בכיוונים קיצוניים, כמו במקרה של אודי. הריאליטי, למשל, היה אמור להיות רק 10 פרקים בתכנון המקורי. במקור גם תכננתי שזו תהיה טלנובלה רגילה, אבל יצא משהו יותר עגול מזה".

 

על כמות ההשקות והרפרנטים לעולם האמיתי אומר גרוס כי "ההתכתבויות הן בדרך כלל מילוליות, שאמורות להישמע כחלק משיחה טבעית. לקחנו החלטה שזו סדרה שמתרחשת כאן ועכשיו, ולא סדרת 'בועה'. בגלל שזו סדרה שמתעסקת בשואו-ביזנס היה ברור שאנחנו חייבים להשתמש במושגים שמחוברים למציאות. הווליום של זה תלוי במי שמשתתף. אם יש לנו את שי גבסו שמגיע, אז ברור שאפשר להשתמש יותר בהתכתבות עם 'כוכב נולד'".

 

השבוע, תחת מעטה חשאיות מסוים, הסתיימו צילומי האולפן של הדרמה המוסיקלית היומית שמשודרת ב-yes. גרוס עצמו סיים את כתיבת הסדרה לפני כשבוע וחצי, ומתכוון לקחת פסק זמן בחו"ל אחרי כמעט שנה של קצב עבודה מטורף. "הגענו לתחילת הצילומים עם 10 פרקים כתובים", הוא מספר, "וכל שבועיים אנחנו מייצרים 10 פרקים. אני כותב 5-10 עמודים כל פרק, כולל קטעי דיאלוגים ושירים, מעביר את זה לתסריטאים ואז משכתב את מה שהם נותנים לי. יש גם פרקים שאני כותב לבד כמו פרק המחזמר או את פרק הסיום".

 

אתה לא חושב שאם הסדרה הייתה על בסיס מתכונת שבועית ולא יומית, היה אפשר לעשות משהו מושקע ואיכותי יותר?

 

"ברור שעם תקציב של 100 אלף דולר לפרק היינו יכולים להפיק יותר טוב, אבל בסך הכל הייתה כאן הפקה מדהימה. כל מי שמבין יגיד לך שלעומת הטלנובלות האחרות, אז מבחינת כמות הסצנות והדמויות - אצלנו זה סרט אחר לגמרי, שלא לדבר על ספיישלים שהיו לנו, כמו ספיישל המחזמר או ספיישל אנימציה, שיהיה לנו בפרק 95. אל תשכח שגם כל השחקנים האורחים שיש אצלנו, גם זה דברים שעולים כסף".

 

אומרים עליך שאתה ג'אנקי של טלנובלות.

 

"אוי נו, אני כבר רואה את הטוקבקים. אני לא ג'אנקי של טלנובלות. אני רואה 'צעירים חסרי מנוח', אני חושב ש'אני בטי המכוערת' היא אחת הסדרות הטובות שראיתי בלי קשר לז'אנר. מאוד אהבתי גם את 'משחק החיים'. אבל בשנה האחרונה כמעט לא ראיתי טלוויזיה בגלל העבודה, לכן גם לא ראיתי 'מיכאלה' למעט הפרק הראשון".

 

הזכרת טוקבקים, אתה עוקב אחרי התגובות לסדרה?

 

"תשמע, הסדרה עשתה סוג של מהפכה בזה שהרבה מאוד אנשים רואים אותה כל ערב, ובהם גם אנשים שאין להם yes. רוב האנשים שרואים אותה מאוד נהנים, וזה דבר שמתבטא בתגובות. למשל, כשרענן שקד כתב את הביקורת השלילית על פרק המחזמר אז הטוקבקים העמידו אותו במקום".

 

באחד הפרקים אודי שניר אומר: "מבקרי טלוויזיה הם אגזוזנים ונושכי כריות".

 

"לא ניצלתי את הסדרה כדי לבוא חשבון עם אף אחד, מה גם שהסדרה די פונקה ע"י העיתונות. המשפט הזה נאמר בהקשר של ביקורת שנכתבה עלינו אפרופו היציאה של רועי בר מהארון. זו לא ירידה נטולת הקשר על המבקרים".

 

אגב היציאה מהארון, מה דעתך על צינזור הנשיקה בין רועי והחבר שלו ע"י yes?

 

"לא אהבתי את הרעיון של הצינזור, אבל יכולתי להבין אותם, וביחד הגענו לרעיון של לשים את הגירסה המלאה בשידור השני. בדיעבד הם צדקו כי המסר של העניין ההומוסקסואלי עשה שירות טוב לעניין. אני יודע שהם גם מאוד התרגשו מפרק היציאה מהארון".

 

היציאה של רועי בר מהארון היא לא היחידה שעשתה "השיר שלנו". יציאה לא פחות משמעותית הייתה זו של חנה לסלאו, שחזרה בזכות נעמי שחר לקדמת הבמה, והתנופה של הסדרה הביאה אותה גם להנחייה עתידית של שעשועון הטריוויה "החולייה החלשה" בערוץ 10.

 

גרוס, תסביר פור-פאבור.

 

"להביא את חנה לסלאו היה רעיון שלי. היא ונינט היו היחידות שידענו מראש שאנחנו רוצים, כל השאר נבחרו באודישנים. חנה מאוד מצחיקה ואינטליגנטית, ואני נורא שמח בשבילה עכשיו – גם 'החוליה החלשה', גם הצגת היחיד שלה עברה לאולם הגדול בהבימה. היא קומיקאית ושחקנית גדולה".

 

עונה שנייה של "השיר שלנו" כבר הוזמנה ע"י yes. שידורים חוזרים של העונה הנוכחית אמורים להגיע בשלב מסוים לשידור בערוץ 2 ("קשת") או בערוץ 10, שם קיימת אופציה לשידור פרקים כפולים. לגבי תוכנה של העונה השנייה אומר גרוס כי "יש רק מחשבות ראשונות על העונה השנייה. אני אתחיל לכתוב אותה רק באוקטובר. לא בטוח שהיא תהיה המשך ישיר לעונה הראשונה, ובכל מקרה בטוח שיהיו דמויות חדשות. נכון לעכשיו, למרות מה שפורסם, גם נינט תמשיך לעונה השנייה. אני אשמח אם העונה הראשונה תשודר בערוץ ברודקאסט, בתקווה שזה גם ייתן תנופה לעונה השניה ב-yes".

 

בעצם שיעבדת את עצמך שוב לעבודה על פרויקט אחד לשנה נוספת. אין לך תוכניות אחרות?

 

"מאחר שהסכמתי לעשות עונה שנייה, התכנונים שלי יתחילו אחרי זה. יש לי הרבה רעיונות וחלומות, נראה מה יהיה איתם. הייתי מת לעשות את 'הישרדות' כמו שעושים באמריקה, ומצד שני את 'עמוק באדמה' שהיא סדרת הרכש שאני הכי אוהב".

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גרוס. אסור לשכוח שזו עלילה פיקטיבית
גרוס. אסור לשכוח שזו עלילה פיקטיבית
צילום: סמדר שילוני
נינט וזוהר. יחזרו גם בעונה השניה
נינט וזוהר. יחזרו גם בעונה השניה
לסלאו. גדולה
לסלאו. גדולה
צילום: יוסי צבקר
מומלצים