שתף קטע נבחר

מאבקי כוחות במשפחת קרסו

מאבקי הירושה הגיעו גם למשפחת קרסו, אחת המשפחות העשירות בארץ, שהונה נאמד בכ-700 מיליון ד'; 4 הפלגים במשפחה מנסים להגיע להסכמה על שווי הקבוצה, כדי לאפשר לבניו של אריה קרסו - יואל ומכבי - לפרוש מהקבוצה

מאבקי כוחות במשפחת קרסו, אחת המשפחות העשירות ביותר בישראל, שלה נכסים רבים בתחום הרכב (יבואני רנו וניסאן) והנדל"ן. לידיעות אחרונות נודע, כי לאחרונה מתנהלים מגעים מתקדמים להפרדת כוחות בין בני הדור השלישי של המשפחה, כשהמטרה היא להגיע להסכמה על פרישתם של בניו של אריה קרסו ז"ל מהקבוצה.

 

עוד נודע, כי אחד ממשרדי עורכי-הדין הגדולים בארץ מטפל בנושא בחשאיות רבה. המטרה היא לסיים את המגעים בפשרה ולהימנע מפיצוץ. בין בני המשפחה קיימים חילוקי דעות על השווי הכספי של הקבוצה.

 

כל נכסי משפחת קרסו מתחלקים כיום בצורה שווה בין ארבעת המשפחות של הבנים של משה קרסו ז"ל
, מייסד הקבוצה: חיים קרסו (89), שהוא נשיא החברה. בנו אריאל ובתו ציפורה, שהיא אשתו של עו"ד שמעון מזרחי, יו"ר קבוצת הכדורסל מכבי ת"א. אריה קרסו ז"ל ושני בניו: יואל ומכבי. בנימין קרסו, בנותיו עדנה עוז ושרה בוטון, ובנו משה קרסו. שלמה קרסו ובנותיו אורלי חושן ויונית גולדשטיין. כל בני הדור השלישי מועסקים כיום בעיסקי הקבוצה.

 

המתיחות הקיימת בין הצדדים גברה שלשום, לאחר שהתוצאות הכספיות של הקבוצה דלפו לתקשורת. ההערכה היא, כי הדלפת התוצאות נעשתה על-ידי אחד מחברי הדירקטוריון בקבוצה, המייצג אינטרסים של אחת המשפחות.

 

בחברת בני משה קרסו סירבו אתמול לאשר או להכחיש את הידיעה על המגעים המתנהלים באחרונה.

 

כאמור, משפחת קרסו נחשבת לאחת המשפחות העשירות בארץ. מלבד עיסקי יבוא הרכב (רנו וניסאן), יש למשפחה נדל"ן רב באזורים שונים בארץ. הנכסים הבולטים של המשפחה הם: קומפלקס של בניינים ברחוב ריב"ל בתל-אביב
- שם ממוקמים המוסך המרכזי ומשרדי החברה, שטחים נרחבים בפארק התעשייה ראם ליד צומת מסמיה - שם נמצא המרכז הלוגיסטי ומגרשי האחסנה של המכוניות החדשות, מגרשים בפתח-תקוה - שם נבנה פרויקט למגורים, בניינים רבים באזור הסיטי של תל-אביב - ברחובות נחמני, קאלישר, מאזה ובן-יהודה, וכן שטחים נוספים בחיפה, בירושלים ובאיזור צומת חולון. לחברה יש גם קרקעות בראשון-לציון, לשם מתוכננים לעבור משרדיה הראשיים בעתיד. לפי הערכות שונות, שווי הנדלן של הקבוצה נאמד בכחצי מיליארד דולר, והשווי של עיסקי הרכב נאמד בכ-200 מיליון דולר.

 

לפני כשנה ורבע מכרה הקבוצה את אחזקותיה בקונצרן אי.די.בי יחד עם משפחת רקנאטי תמורת 434 מיליון דולר.

 

בעיסקי הרכב מחזיקה החברה בכ-8.5% משוק המכוניות החדשות בארץ. במחצית הראשונה של השנה מכרה החברה 6,007 מכוניות חדשות (רובן רנו) והיא מדורגת במקום הרביעי בין היבואנים, אחרי דלק מוטורס (מאזדה ופורד), כלמוטור (יונדאי מיצובישי ומרצדס), ו-UMI (אופל, איסוזו, סאאב ושברולט).

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אגמון
מומלצים