שתף קטע נבחר

זו פורד פוקוס החדשה

פורד חשפה פרטים ראשונים על אחת המכוניות החשובות ביותר שלה לשנים הקרובות - הפוקוס החדשה. אצלנו תגיע במאי 2005, כדגם 2006

יצרנית הרכב האמריקנית פורד, חשפה תמונות ופרטים ראשונים של המכונית החשובה ביותר לחטיבה האירופית שלה - הפוקוס החדשה. כשהיא חולקת פלטפורמה עם הוולוו S40 החדשה והמאזדה 3, תנסה הפוקוס להמשיך את ההצלחה היחסית של קודמתה ולהציע פתרונות לנקודות התורפה של הפוקוס היוצאת - ובעיקרן איכות חומרים נמוכה ועיצוב שנוי במחלוקת בתא הנוסעים.

 


 

עיצוב

 

כפי שניתן לראות בתמונות (ראו גלריה), הפוקוס החדשה אינה נועזת וחדשנית כקודמתה, אשר הציגה לעולם את תפיסת "הקו החד" של פורד. במהדורה החדשה היא הופכת בורגנית, עם עיצוב שגרתי יותר המזכיר מלפנים את המונדיאו.

 

מאחור, לעומת זאת, בולטות צמד יחידות תאורה אנכיות וצרות, שיוצרות מראה מעניין. מהצד נראית הפוקוס החדשה מעט נמוכה מהמכונית אותה היא מחליפה. ולמרות שבפועל היא גבוהה יותר, הדבר יוצר פרופורציות טובות יותר בין מידות הצמיגים לגודל המרכב.

 

ואם לא אהבתם את העיצוב השמרני, סביר להניח שתתרשמו יותר מתא הנוסעים החדש. זה האחרון נהנה - לפחות לפי התמונות והצהרות פורד - מאיכות חומרים משופרת והקפדה יתרה על איכות ההרכבה. גם העיצוב נראה כעת מזמין יותר, הגם שפחות מקורי. יש לקוות שהפעם תגיע הפוקוס לישראל עם מערכת שמע מקורית, שנראית נאה למדי בדגם החדש.

 

מימדים ושלדה

 

כפי שניתן לצפות, הפוקוס החדשה גדולה יותר מכל כיוון. כך למשל עומד מימד האורך על 434 ס"מ, תוספת של 17 ס"מ. למימד הרוחב נוספו ארבעה ס"מ, והוא עומד כעת על 174 ס"מ, ואילו הגובה צמח בשני ס"מ ל-150. נפח תא המטען צמח ל-385 ליטר לעומת 350 בעבר.

 

נתונים אלה מתייחסים כמובן לגרסאות החמש ושלוש דלתות, בעוד שגרסת הסדאן הפופולרית במקומותינו עדיין לא הוצגה ותיחשף כנראה בתערוכת ז'נבה (חודש מרץ 2005). כזכור, את גרסת התצוגה שלה, יכולנו לראות לפני מספר חודשים בתערוכת בייג'ין. גם גרסת הסטיישן הפופולרית באירופה נחשפה, אורכה 447 ס"מ ונפח ההטענה עומד על 475 ליטר (לעומת 520 בעבר).

 

הפוקוס החדשה מבוססת למעשה על פיתוח של פלטפורמת הדגם היוצא. זו הוצגה לראשונה בפוקוס C-Max, ומשמשת גם את וולוו S40 ומאזדה 3. מכאן גם בסיס הגלגלים הזהה לכל המכוניות - 264 ס"מ.

 

מנועים, תיבות הילוכים

 

בשלב ראשון תוצע הפוקוס עם שישה מנועים בלבד: ארבעה מנועי בנזין - 1.4 ליטר עם 80 כ"ס, 1.6 (דורטק) עם 100 כ"ס, 1.6 ליטר עם תזמון שס' משתנה ו-115 כ"ס ו-2.0 ליטר עם 145 כ"ס, ושני מנועי דיזל - 1.6 עם 109 כ"ס ו-2.0 ליטר עם 136, שמקורם בפיז'ו. בשלב זה לא הוצגו גרסאות ספורטיביות, אך השמועות מדברות על הצטרפותן למבחר בעתיד, של גרסאות ST עם 2.0 ליטר ו-220 כ"ס, ו-RS שתציע ככל הנראה הנעה כפולה ו-300 כ"ס.

 

היצע תיבות ההילוכים יעמוד על ידנית עם חמישה או שישה הילוכים, אוטומטית עם ארבעה ואוטומטית-רציפה. זו האחרונה לא תוצע בישראל.

 

אבזור

 

בפורד מבטיחים גם כי רמות האבזור יהיו גבוהות. וכדי להדגים זאת מציינים תא כפפות מקורר שיכול להכיל בקבוק 1.5 ליטר, מערכת שמע עם MP3 וניווט לווייני של סוני, כניסה ללא מפתח, אורות דרך העוקבים אחר כיוון הפנייה, אפשרות חיבור לפלייסטיישן ו-DVD ועוד. כמובן שמרבית התוספות הללו יוצעו בתוספת תשלום.

 

תא הנוסעים יציע כעת גם שילובי גוונים נאים יותר מבעבר, עם אלומיניום וצבעי קרם שמשתלבים בשחור הרגיל של הקונסולה הקדמית (ראו תמונות בגלריה). עדיין לא ידוע אילו רמות גימור ואבזור יוצעו בישראל.

 

מתי אצלנו?

 

לפי דלק מוטורס, יבואנית פורד לישראל, הפוקוס החדשה תנחת במקומותינו בחודש מאי 2005, ותוצע כדגם 2006. בשלב ראשון תוצע המכונית עם מנוע 1.6 ליטר, 100 כ"ס ותיבת ארבעה הילוכים אוטומטית. הסדאן, שתוצג בז'נבה זמן קצר קודם לכן, תנחת אף היא בישראל באותו זמן.

 

בשלב מאוחר יותר, תצטרף למבחר הגרסאות גם גרסת 2.0 ליטר עם תיבה אוטומטית, כאשר בעתיד הרחוק יותר צפויה גם גרסת דיזל עם תיבה אוטומטית, ככל הנראה יחידת ה-2.0 ליטר ו-136 כ"ס. עדיין לא ידוע מה יהיה השינוי - אם בכלל - ברמות המחירים אך יש לשער כי בדלק מוטורס ישאפו להשאיר את הפוקוס בלב הקונצנזוס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פורד פוקוס החדשה, גרסת חמש דלתות. העיצוב "התברגן"
אחות לפלטפורמה: מאזדה 3
עוד אחות: וולוו S40
פוקוס סדאן - רק בשנה הבאה
פוקוס C-Max. הראשונה לפלטפורמה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים