שתף קטע נבחר

זו פורשה בוקסטר החדשה

יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית חשפה דור שני לבוקסטר, עם שינויי עיצוב בהשראת ה-911 החדשה, שהוצגה אף היא לאחרונה

מעט פחות מארבעה חודשים לאחר שהציגה את ה-997, המהדורה החדשה והמעודכנת של ה-911, חושפת פורשה גם את הבוקסטר החדשה. מכונית הרודסטר של יצרנית מכוניות הספורט משטוטגרט תוצג לראשונה בתערוכת פאריז שתפתח שעריה ב-25 בספטמבר, כשעל הכוונת שלה מכוניות דוגמת ה-SLK של מרצדס וה-Z4 של ב.מ.וו.

 

הבוקסטר המקורית, שהגיעה לפס הייצור בשלהי שנת 1996 ונמכרה מאז ללא שינוי מהותי - למעט תוספת גרסת בוקסטר S ב-1999 ומתיחת פנים בשנת 2002 - הקדימה בעיצובה את ה-996 (911 הקודמת). זו האחרונה זכתה לביקורת לא מרומזת מצד עיתונות הרכב על דימיון מופרז לבוקסטר, ועברה מאוחר יותר מתיחת פנים לטובת בידול ברור יותר.

 

עם הבוקסטר החדשה, נדמה שבפורשה החליטו להמשיך באותו רעיון, ולהעניק דימיון מסוים ל-911 החדשה. עם זאת, ההבדלים הפעם מוחשיים הרבה יותר, כאשר יחידות התאורה ב-911 עגולות יותר מאלו האליפטיות בבוקסטר. שינויים נוספים לעומת הבוקסטר היוצאת ניתן לזהות בפתחי אירוורור גדולים יותר בפגושים הקדמיים ובצידי המרכב. מאחור, לעומת זאת, נותר העיצוב ללא שינוי מהותי, ומדגיש כי מדובר בהתקדמות - ולא במהפכה.

 


בוקסטר S החדשה

 

שתי גרסאות

 

הבוקסטר החדשה תצויד ביחידות הכוח המוכרות בנפח 2.7 ו-3.2 ליטר, ששודרגו לטובת תוספת של 12 כ"ס ו-20 כ"ס בהתאמה. כעת, לגרסה הבסיסית 240 כ"ס, בעוד שלבוקסטר S יש 280. שתי הגרסאות יוצעו עם תיבה ידנית, כאשר לבוקסטר חמישה הילוכים לעומת שישה ב-S. בשני המקרים ניתן לבחור בתיבה אוטומטית עם תפעול ידני (טיפטרוניק), בתוספת תשלום.

 

מכאן גם מבטיחים הגרמנים שיפור בנתוני הביצועים, ונוקבים בנתון האצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות לבוקסטר רגילה ו-5.5 לבוקסטר S, שיפור של 0.2 שניות בשני המקרים. המהירות המרבית עומדת כעת על 256 קמ"ש לבוקסטר, 268 ל-S, שיפור של שלושה קמ"ש לבוקסטר וארבעה ל-S. 

 

מלבד הבדל במנוע וביצועים, ניתן יהיה לזהות חישוקי "18 תיקניים ב-S לעומת "17 בבוקסטר הרגילה, כמו גם פגוש קדמי שונה הכולל פתח איוורור מרכזי ב-S. צמד פתחי מפלט בבוקסטר S לעומת פתח בודד בבוקסטר הרגילה יסייע לכם בזיהוי מאחור.

 

זולה יותר

 

למרות השיפור בביצועים, כמו גם הבטחה לאיכות חומרים והרכבה משופרים בתא הנוסעים ותוספות שונות, בפורשה מבטיחים כי הבוקסטר החדשה תהיה זולה יותר בין 6% ל-9% בהשוואה לגרסאות מקבילות בדור הנוכחי. ואם כבר אנחנו עוסקים בשיווק המכונית, הרי שזה צפוי להתחיל באירופה ב-27 בנובמבר, מעט יותר מחודש לאחר נעילת השערים בתערוכת פאריז.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פורשה בוקסטר החדשה
תא נוסעים משופר
שתי גרסאות - רגילה (בצבע כסף) ו-S באדום
הבוקסטר הנוכחית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים