שתף קטע נבחר

"תוכנית אינטליגנטית שתדבר לכולם"

זה מה שאסף הראל רוצה לעשות בתוכנית הלייט-נייט היומית החדשה שלו, החל מהשבוע בערוץ 10

היתרון היחסי של ערוץ 10 על ערוץ 2 – עד כמה שהשימוש במונח "יתרון" בפערים הקיימים בין שני הערוצים עשוי להישמע מוזר – הוא היכולת לייצר רצועות שידור קבועות במהלך השבוע, דבר שערוץ 2, בשל הפיצול לזכייניות, מנוע מלעשות פרט למקרים חריגים (דוגמת "אהבה מעבר לפינה").

 

הסנונית הראשונה שתנסה לעשות שימוש ביתרון הזה בפריים טיים, היא תוכנית הלייט-נייט החדשה של ערוץ 10, "כל לילה עם אסף הראל" (א', 22:30), שתשודר מדי לילה (א'-ד' בשידור חי, ועוד לקט ביום ה'). זאת, כחלק ממה שמגדירים בערוץ כ"בייבי" של מנהל התוכן שי אביבי – השקעה ברצועת לילה קבועה.

 

התוכנית אמורה להיות דומה לתוכניות הלילה של ג'יי לנו, דיוויד לטרמן וקונאן אובריאן, שמורכבות ממונולוג פתיחה אקטואלי, פינות ומערכונים, ראיונות קלילים ואורחים מוזיקלים. לאסף הראל אין בעיה להודות ש"כל מי שראה קונאן, לטרמן או לנו מכיר את הפורמט. אין לנו יומרה להמציא את הגלגל, אנחנו יודעים שהפורמט מוכר, ולא חשבנו לעשות משהו אחר. גם לנו מותר להשתמש בפורמט המוכר, וזו הווריאציה שלנו. זה אמור להיות פאן. תוכנית קלילה כדי להעלות חיוך בסוף היום".

 

"כל לילה" תשודר בשידור חי מ"תיאטרון על הירקון" בנמל תל אביב. שידור חי הוא לא דבר אופייני לתוכניות מסוג זה - ותוכניותיהם של לטרמן, לנו ואובריאן למשל מוקלטות מראש. הפקה מורכבת, בשידור חי, היא פוטנציאל למימוש של לא מעט חוקי מרפי, אבל את הראל זה לא מרתיע, להיפך.

 

"בשידור חי אתה באמת לא יודע מה יכול לקרות", הוא אומר, "המתח קיים כל הזמן ובכל רגע נתון יכול לקרות הכל. הרגשנו שאנחנו רוצים את המתח הזה בתוכנית. גם את הפחד שלנו וגם את התחושה של הצופים שזה לא עובר סינון ועריכה. אם נעשה משהו, אף אחד לא יערוך אותו החוצה. יהיה אפשר להגיד רק בדיעבד לא לעשות אותו יותר, אבל מבחינתך כבר עשית אותו. אני מאוד שמח על זה. זה גם מאוד כיף כי זה מאפשר לנו לעשות שטויות בנמל, נעשה הפעלות עם אנשים בחוץ, דברים מגניבים. המתחם של הנמל עובד בלילה ויש שם אנשים, נראה לנו נכון להיות שם כשזה קורה באמת".

 

בלי לחץ

 

ערוץ 10 ידע כבר שלוש השקות בשנות קיומו הבודדות, ולאחרונה אף פורסם כי הבעלים יוסי מימן מעוניין למכור את מניותיו בו, במה שעלול לגרום לסחרור נוסף, הפעם קטלני. איך בכל זאת ממשיכים לעבוד כשללחץ היצירתי מצטרף לחץ קיומי?

 

"למזלנו אנחנו כל כך עסוקים בלעבוד על התוכנית, שאין לנו זמן להתעסק בזה", מסביר הראל, "יש ערוץ, ואם לא יהיה בעל מניות כזה, זה יהיה אחר. האמת שזה לא נורא מעניין אותנו. יש לנו עבודה מספיק קשה וצריך להתרכז בה, מה שקורה למעלה - שיקרה למעלה".

 

הראל אחראי לשתיים מהסדרות הקומיות היותר חתרניות שהיו בטלוויזיה הישראלית - "שוטטות" ו"מ.ק 22". לצידן הוא עשה גם את המיני-סדרה הדוקומנטרית "הפרשה" בערוץ 8. "שוטטות" נפחה את נשמתה לאחר שתי עונות, וגם "מ.ק" שסיימה את שידוריה בערוץ 2 לאחרונה, לא תחזור לעונה שנייה כפי שזה נראה כרגע, לפחות לא עם הצוות שיצר אותה, שכן הראל לקח איתו משם ללייט-נייט החדש את התסריטאים ירון ניסקי ודורון צור, ואת העורך שי אפלברג.

 

"ברור שכל עוד 'כל לילה' תצליח לא אעשה שום דבר נוסף", מסביר הראל, "וצריך לקחת בחשבון שגם שאר הצוות המרכזי נמצא כאן. אבל יכול להיות ש'ביפ' ו'קשת' ינסו את מזלם עם אנשים אחרים".

 

הגדרת ציפיות לסיכום?

 

"אנחנו מנסים לא לעשות תוכנית ברנז'אית או מצומצמת, אלא כזו שתדבר לכולם, אבל שלא תהיה המונית כמו שערוץ 2 עושה תוכניות לכולם, אלא גבוהה ואינטליגנטית מתוך ציפייה שיש קהל בארץ לדברים האלה, ולנסות לשמור על איזושהי רמה אחידה יום יום, ושאנשים לאט לאט יגיעו ויתרגלו שאנחנו שם ויתחילו לזפזפ אלינו. ברור לנו ולערוץ שצריך סבלנות. אין ציפייה ל-10% רייטינג או למספר שמתקרב לדו-ספרתי. אם בערוץ 2 כל תוכנית זו מסעדה שמזמינה אותך לצאת אליה, אנחנו המקרר בבית, אלינו חוזרים בסוף היום".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דרי לוי
כל לילה, אסף הראל
צילום: דרי לוי
לאתר ההטבות
מומלצים