שתף קטע נבחר

מאזדה 6 MPS מגיעה לייצור

גרסת הביצועים למשפחתית של יצרנית הרכב היפנית מגיעה לייצור, שנתיים לאחר שנחשפה כדגם תצוגה. עם 260 כ"ס והנעה כפולה במאזדה מבטיחים הנאה מנהיגה

מאזדה חשפה בתערוכת פאריז את גרסת הביצועים של ה-6, שתכונה MPS. גרסה זו מצוידת במנוע בנפח 2.3 ליטר עם הזרקת בנזין ישירה ומגדש טורבו. במאזדה מבטיחים 260 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-38.7 קג"מ ב-3,000 סל"ד, נתונים המספיקים לדבריהם למיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.6 שניות ומהירות מרבית של 240 קמ"ש.

 

נתונים אלו מושגים גם תודות לתיבת שישה הילוכים ידנית חדשה, שמעבירה את הכוח לארבעת הגלגלים דרך דיפרנציאל  אקטיבי. לדברי מאזדה, דיפרנציאל זה משתמש בחיישנים כדי לקבוע את בין היתר את מצב ההגה ותנאי הדרך, ומחלק את הכוח בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים בהתאם. החלוקה האפשרית נעה בין העברת כל הכוח לגלגלים הקדמיים, לבין חלוקה שווה בין הסרנים.


 

מלבד תוספת הכוח המשמעותית לעומת הגרסה הבכירה עד עתה (2.3 ליטר, 166 כ"ס), תציע ה-MPS גם עיצוב שונה וספורטיבי יותר. זה כולל את כל הטיפול המקובל - פגושים חדשים ובולטים יותר מלפנים ומאחור, חישוקי "18, סבכה קדמית גדולה לטובת יניקת אוויר יעילה יותר ויחידות תאורה שונות מלפנים ומאחור. ספויילר אחורי צנוע יחסית משלים את המראה התכליתי. בתא הנוסעים הדימיון ל-6 הרגילה גדול יותר, אם כי במאזדה מבטיחים סביבת נהג ספורטיבית, מושבים בעלי תמיכה צידית טובה יותר ולוח מחוונים חדש.

 

כמובן שתוספת הכוח ושינויי העיצוב מחייבים גם התנהגות כביש משופרת, וגם בזאת מבטיחים היפנים שבוצעו שדרוגים. לכן הם מספרים על העלאת קשיחות המרכב ב-50% לעומת 6 רגילה, הקשחת מערכת המתלים והנמכת המרכב, כמו גם הבטחה להיגוי מדויק ואינפורמטיבי יותר. בנוסף לכך, תהנה הסדאן הספורטיבית ביותר בהיצע מאזדה ממערכת בלימה משופרת עם מערכת עזר לבלימה ומערכת בקרת יציבות דינמית.

 

לדברי מאזדה, שיווק המכונית הראשונה שנושאת את השם MPS באירופה יחל בתחילת חודש מרץ. סיכויי ההגעה שלה לישראל? נו באמת...

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאזדה 6 MPS
מנוע 2.3 ליטר מוגדש טורבו
הנעה כפולה
סביבת הנהג
ספויילר ופתחי מפלט
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים