שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    שברולט עברה לקוריאה

    אחד המותגים "הכי אמריקניים" בתעשיית הרכב נטש את דרכו הקלאסית, והימר עם "כל הקופה" על המזרח. הסתכנות לא מחושבת? לא אם אתם מכירים את ההיסטוריה של שברולט...

    רבים בארץ עדיין מתקשים לעכל את העובדה ששברולט, יצרן שסימל כאן בעבר את החלום האמריקני, הפך ביום בהיר לקוריאני. לא ממש מבינים איך אחד המותגים האהודים ביותר על הצרכן הישראלי, מוכר כיום בעיקר מכוניות של יצרן עם תדמית מעט פחות זוהרת - דייהו-לשעבר הקוריאנית.

     

    ואם אתם חושבים שאצלנו המצב מבלבל מעט את הקונה, הרי שבאירופה מתבצע כיום מהלך קיצוני עוד יותר. שם כלל לא נמכרות מכוניות נוסעים של שברולט אמריקה, למעט הקורבט שממילא נחשבת למותג בפני עצמו. וכן, לואי שברולט ז"ל ללא ספק מתהפך בקברו למראה קוריאניות קטנות, חסכוניות וזולות שנקראות על שמו. זה בוודאי לא מה שדמיין כאשר התיישב לראשונה על שולחן השרטוט כדי לפתח את השברולט הראשונה.


    לואי שברולט, נוהג במכונית מירוץ של ביואיק. לא לילד הזה הוא פילל

     

    מצד שני, אין ספק שלואי מתהפך כבר שנים רבות. כי כבר בשנותיה הראשונות הוכיחה שברולט שאין לה כל בעיה לשנות כיוון, להתכחש נחרצות להגדרותיה-שלה ובעיקר להפוך עממית יותר. מה שעזר לה בסופו של דבר להפוך לאחד המותגים המפורסמים בעולם.

     

    אנחנו העולם

     

    בעידן הנוכחי אפשר לציין בסיפוק-מה כי ישראל הקדימה את אירופה בכל הנוגע לשילוב דייהו בשברולט, או מדויק יותר, העלמת שמה של הקוריאנית בתוך המותג האמריקני. ואם לדייק עוד יותר, הפעם הראשונה בה פורסם בארץ כי המותג דייהו יוטמע לחלוטין בשברולט, הייתה בערוץ הרכב, בשלהי 2002. מספר חודשים מאוחר יותר חשפנו כאן לראשונה את שמות המכוניות המיועדות, וקצת אחר כך הן גם נחתו אצלנו.

     

    לעומתנו, אירופה נדרשה להמתין עד תערוכת פאריז האחרונה שם נחתם סופית מהלך דומה עבור אירופה. אגב, ממש כמונו, גם האירופים לא בדיוק הבינו מה לשברולט ולמכוניות קוריאניות קטנות ועממיות. ובכלל כדאי להזכיר, כי עבור חלקם שם המותג דייהו בכל מקרה מוכר יותר משברולט.

     

    המהלך הענק הזה, שהחל כאמור עוד לפני למעלה משנתיים, הינו חלק ממהלך שנועד להפוך את שברולט למעין מותג עולמי ענק. "סופרמרקט" מוטורי, שיעשה שימוש בסמל ובשם עבור מוצרים שונים לחלוטין, המגיעים מיצרנים מגוונים. כך ימשיכו למכור בדרום אמריקה את מכוניות אופל בשם שברולט ובאירופה יהיו אלה הדגמים השונים של דייהו לשעבר.

     

    ביפן לעומת זאת תהיה סוזוקי נושאת השם, (זוכרים את הקרוז-איגניס?) ורק האמריקנים ומספר שווקים נידחים נוספים (למשל ישראל שבמזרח התיכון) יזכו לקבל מכונית מתכנון וייצור אמריקני, עם ערכי שברולט אמיתיים. אגב, כדי לעודד רכישת מלאי דייהו שעוד נותר באירופה, ולקראת היעלמותה הסופית והרשמית של הקוריאנית ב-31.12, מבטיחים המשווקים שם מבצעים דוגמת הורדה בחינם של לוגו "דייהו" והדבקת שברולט ב-1.1. או הבטחת מחיר-מחירון במקרה של החלפה, מערכות ניווט, צבעים מטאליים ללא תוספת מחיר ועוד.

     

     

    כשלואי היה שברולט

     

    לואי שברולט, האיש שנתן למותג את השם, היה - תתפלאו לשמוע - נהג מירוצים. שברולט נולד בשוייץ, גדל בצרפת והתפרסם על מסלולי המירוצים של אמריקה. בתחילת המאה הקודמת חבר לוויליאם דוראנט, אחת הדמויות החשובות בהתפתחות תעשיית הרכב האמריקנית. מי זה דוראנט אתם שואלים? אותו אחד שיצר את ג'נרל מוטורס.

     

    לאחר שפגש בלואי, החליטו השניים ללדת את המותג שברולט. המכונית הראשונה, שפותחה כמובן תחת שרביטו של לואי, נקראה "קלאסיק 6" והוצגה לראשונה ב-1911. שנה מאוחר יותר החל ייצורן של 3,000 יחידות בסך הכל. מדובר היה במכוניות שזכו להערכה רבה, בעיקר עקב שילוב מוצלח של יכולת, איכות ויוקרה, ולמרות תג מחיר לא זול כלל.


    שברולט קורבט. לטעמו של לואי? 

     

    אלא שלאחר שחזר ב-1913 מחופשה ארוכה בצרפת, גילה לפתע שברולט כי החברה לה העניק במו ידיו שם יוקרתי, הפכה לפתע ליצרנית מכוניות עממיות. זאת לאחר שדוראנט - השותף החביב - החליט להתחרות עם פורד. שברולט נטש מייד את השותפות, אך לא עשה זאת בחוכמה, ולכן לא יכול היה להשתמש שוב בשמו.

     

    וכמו בכל סיפור עצוב, סיים לואי שברולט את שנותיו האחרונות חולה וחסר ממון בבית קטן בדטרויט, שם גם מת ב-1941.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    וויליאם סי. דוראנט. רצה שברולט עממית
    קורבט. ייתכן ואותה לואי שברולט דווקא היה אוהב
    שברולט-דייהו אביאו-קאלוס
    שברולט-סוזוקי קרוז-איגניס
    שברולט-אופל קורסה
    ויש גם שברולט אמריקנית, כמו האימפלה
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים