שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    איך למנוע כאבי גב: טיפים לאמהות טריות
    מבחינת הגב, תינוק חדש הוא משקל שרק הולך וגדל. מדריך לאמהות - כך תתנהגו עם הרך הנולד כדי למנוע מכן כאבי גב

    תלונות על כאבי גב מצד נשים הרות הן שכיחות. בדרך כלל הכאב נעלם כשבועיים אחרי הלידה, אבל גב יכולים 'לעשות קאמבק' כשהאם הטרייה מתחילה להרים את התינוק מדי יום ביומו. וככל שהתינוק גדל משקלו עולה, והתוצאה עלולה להיות כאבי גב.

     

    טיפול בתינוק מפעיל לחץ על הגב. בהתחלה מדובר במשקל של 3-4.5 ק"ג שיש להרים עד 50 פעם ביום. כשתינוק מגיע לגיל שנה, מדובר כבר ב-8 ק"ג ויותר. שנתיים אחר כך הילד שוקל בין 11 ל-13 ק"ג.

     

    הנה 10 דרכים שבאמצעותן יכולות אמהות טריות להפחית את הסיכון לכאבי גב. רבים מהטיפים האלה נכונים גם עבור האבות הטריים:

     

    1. התחילי להתאמן זמן מה אחרי הלידה כדי להחזיר את המתח של שרירי הגב והבטן. נצלי את הזמן שבו התינוק ישן כדי לבצע מדי יום מתיחות על הרצפה. זה יעזור להחזיר את הגמישות של הירכיים ושל הגב.
    2. נסי לחזור למשקל הנורמלי שלך כמה שיותר מהר, רצוי בתוך שישה שבועות אחרי הלידה.
    3. אל תמתחי את הידיים קדימה כדי להרים את התינוק. הביאי את התינוק קרוב לחזה לפני ההרמה. הימנעי מסיבוב ומפיתול של הגוף תוך כדי הרמה.
    4. כדי להרים ילד מהרצפה התכופפי באמצעות הברכיים, לא המותניים. רדי לישיבה שפופה, הדקי את שרירי הבטן והתרוממי בעזרת הרגליים.
    5. הסירי את המגש מכיסא האוכל כשאת מנסה להושיב את התינוק או להוציא אותו.
    6. כשאת מוציאה את הילד ממיטת התינוק, הורידי את המעקה ומשכי את הילד כלפייך. אל תתכופפי מעל המעקה של המיטה ואל תרימי את התינוק מעליו.
    7. שקלי להשתמש במנשא קדמי כדי לשאת את התינוק כשאת הולכת.
    8. אל תשאי את הילד על הירכיים, זה מפעיל עומס על שרירי הגב.
    9. כדי למנוע כאבי גב עליון בגלל הנקה, קרבי את התינוק אל השד שלך במקום לרכון מעל התינוק. בזמן שאת מניקה, שבי על כיסא ישר במקום על ספה רכה.
    10. אל תעמדי מחוץ למכונית כשאת מנסה להושיב את הילד במושב הבטיחות. כרעי ברך על המושב האחורי והניחי את התינוק במושב הבטיחות. אם יש לך מכונית בעלת שתי דלתות, שקלי להחליף אותה לדגם בעל דלתות, דבר שיקל עלייך להושיב את הילד בכיסא הבטיחות.

     

     

     

    שימו לב: אישה שעברה ניתוח קיסרי צריכה להמתין שישה שבועות לפני שהיא חוזרת לפעילות גופנית. כל קיצור של פרק הזמן הזה מחייב אישור של רופא. כמו כן יש לזכור שהסיכון לכאבי גב גדול יותר בקרב צעירות שסובלות ממשקל יתר.

     

    מקור: האיגוד האמריקאי של המנתחים האורתופדים
    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "איך למנוע כאבי גב: טיפים לאמהות טריות "
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    שלום דוקטור
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים