עסקת הענק של אגיס: תתמזג עם פריגו האמריקנית
אגיס מתמזגת עם ענקית מוצרי הבריאות האמריקנית בעסקת החלפת מניות, לפי שווי חברה של 818 מיליון דולר לאגיס; אגיס תחזיק 23% ממניות החברה הממוזגת; מורי ארקין ימונה לסגן יו"ר החברה הממוזגת
המיזוג אמור להיעשות באמצעות הקצאת מניות לבעלי מניות אגיס.
פריגו מייצרת תרופות ללא מרשם ומוצרי טבע הנמכרים כמותג פרטי ברשתות קמעונאיות בארה"ב. החברה מעסיקה כ-2,700 עובדים בארצות הברית, בריטניה ומקסיקו. ב-12 החודשים האחרונים, עד יוני 2004, רשמה פריגו מכירות של 898 מיליון דולר ורווח נקי של 81 מיליון דולר. רשת השיווק הגדולה בעולם, וול מארט היא הלקוחה המרכזית פריגו, הרוכשת ממנה מוצרים ב-250 מיליון דולר לשנה. החברה נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר.
הסכם המיזוג כפוף לאישור אסיפת בעלי המניות של שתי החברות וקבלת אישורי הממונים על ההגבלים העסקיים של ישראל וארצות הברית. החברה הממוזגת תיקרא פריגו.
בעקבות המיזוג, תתחיל מניית פריגו להיסחר גם בבורסה לניירות ערך בתל-אביב, כמניה דואלית. בעלי המניות של אגיס יחזיקו מעתה ב-23% ממניותיה של החברה הממוזגת. בעל השליטה באגיס, מורי ארקין, ששימש כיו"ר החברה, יהיה בעל המניות הגדול ביותר של החברה הממוזגת, שיחזיק ב-9.7% ממניותיה.
במסגרת ההסכם, התחייב ארקין שלא למכור בשנתיים הקרובות את מניות פריגו שיקבל במסגרת המיזוג תמורת מניותיו באגיס. ארקין יועסק כסגן יו"ר דירקטוריון החברה הממוזגת במשך 3 שנים לפחות, ויורשה למנות מועמד משלו לחבר בדירקטוריון פריגו. מנכ"ל אגיס, רפאל לבל, ימשיך לשמש בתפקידו ויתמנה לסמנכ"ל בכיר בפריגו.
לפני כחצי שנה ניהל ארקין מו"מ למכירתה לענקית התרופות אייווקס. ואולם, המ"ומ עם אייווקס נכשל בשל פערים במו"מ על צורת התשלום.
דו"וחות אגיס: הרוויחה 41 מ' ש' ברבעון
בתוך כך, פירסמה היום אגיס את תוצאותיה לרבעון השלישי, המצביעים על גידול של 14% בהכנסות ל-471.4 מיליון שקל.
בשורה התחתונה רשמה רווח נקי של 41.2 מיליון שקל - עלייה של 19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בנטרול הכנסות חד פעמיות שנרשמו ברבעון המקביל מדובר בשיפור של 45%.
המכירות לשוק הבינלאומי עלו ב-22% והגיעו לשיעור של 66.8% מהמכירות.
הרווח הגולמי הסתכם ב-187 מיליון שקל - גידול של 32% לעומת הרבעון המקביל, כאשר שיעור הרווח הגולמי עלה מ-34.2% ל-39.7%. השיפור מוסבר משינוי בתמהיל המכירות, לדברי החברה, המתבטא בגידול יחסי במכירות בעלי שיעור רווחיות גבוה.