כבש בעור נמר
אופל הציגה גרסה חדשה לטיגרה טווין-טופ, הקופה-קבריולה הקטנה והחביבה, עם מנוע דיזל מוגדש טורבו. הקצב מהיר פחות מהמראה
יצרנית הרכב הגרמנית, אופל, חשפה גרסה שלישית לטיגרה טווין-טופ, הקופה-קבריולה הקטנה שנחשפה בראשית השנה. הפעם מדובר בגרסה לוגמת סולר, המצוידת במנוע ה-1.3 ליטר טורבו-דיזל מסילה-משותפת שהגיע כמובן מהשותפה האיטלקית, פיאט.
_wa.jpg)
מנוע טורבו-דיזל חדש לטיגרה
בדומה לדגמים אחרים המצוידים במנוע זה, בהם הפונטו של פיאט והקורסה של אופל, מציעה יחידת הכוח המודרנית 70 כ"ס ב-4,000 סל"ד ו-17.3 קג"מ בין 1,750 ל-2,500 סל"ד. וכך הטיגרה דיזל היא החלשה בהיצע, זאת לעומת מנועי ה-1.4 ליטר ו-1.6 ליטר לוגמי הבנזין, שמייצרים 90 ו-125 כ"ס בהתאמה. בדומה להם, היא משודכת לתיבת חמישה הילוכים ידנית. הביצועים, שלא במפתיע, אינם מרשימים - המיאוץ הקלאסי ל-100 קמ"ש אורך 15.5 שניות ארוכות, ואילו המהירות המרבית היא 167 קמ"ש.

אז אם כבר הסכמנו שב"מרוצי הרמזור" המיותרים לטיגרה לא יהיה מה לחפש, אפשר בהחלט להתנחם בנתוני תצרוכת הדלק. שם, מבטיחים הגרמנים, יהנו הלקוחות מהיכולת לעבור 21.74 ק"מ לכל ליטר של סולר. ואם נוסיף לכך הבטחה נוספת לכיול מתלים לטובת נוחות, אפשר להבין שהדיזל מכוון בעיקר למי שעובר מרחקים ארוכים ומוכן להקריב ביצועים ויכולת דינמית - לטובת איכות חיים טובה יותר בנסיעה ארוכה. לחובבי הביצועים, אומרים הגרמנים, תוצע מעתה ה-1.8 ליטר עם כיול ספורטיבי יותר תודות למוט מייצב קדמי ומוט פיתול אחורי משופרים. ובכל מקרה - אף אחת מהן לא תגיע בעתיד הנראה לעין לישראל...