התשובה של 012 קווי זהב לגנס
012 קווי זהב הגישה כתב הגנה לתביעה שהגיש נגדה טייקון דואר הזבל, אמיר גנס, בחודש ספטמבר, 2004.
תזכורת קצרה: גנס תבע את החברה בעקבות התביעה שהגישה נגדו ביולי, 2003. על פי כתב התביעה המקורי, גנס שלח 510,000 הודעות תוך 18 שעות, וגרם להאטה בשרתי 012 קווי זהב. על פי כתב ההגנה, 012 קווי זהב תבעה את גנס כדי לפגוע במתחרה בתחום הפרסום בדואר האלקטרוני ו"למצוא שעיר לעזאזל אשר באמצעותו יתאפשר לתובעת לחפות על התדמית השלילית שנוצרה לה בגין קריסת מערכותיה שנגרמו ממחדליה". בחודש שעבר חויבה 012 קווי זהב בתשלום 1,000 שקלים במסגרת הליך מנהלי, לאחר שרשם בית המשפט השלום בכפר סבא דחה את בקשתה לתבוע הבהרות נוספות לכתב התביעה של גנס.
בכתב התביעה גנס הכחיש כי שלח דואר זבל וטען כי מדובר ב"דואר פרסומי מקוון". לטענתו, הוא מאפשר לנמענים להסיר עצמם מרשימת התפוצה ולא עשה שימוש אסור במאגרי מידע לצורך המשלוח. 012 קווי זהב דוחה טענה זו בכתב ההגנה ומצרפת צילומי מסך המעידים, לכאורה, כי גנס רכש ממנוע החיפוש Google את מילות המפתח "דואר זבל" ו"ספאם", על מנת לפרסם את אתר האינטרנט שבו הוא מנהל את עסקיו. על פי כתב ההגנה, כל מי שחיפש בגוגל את אחת ממילות המפתח מצא בעבר תוצאות החיפוש קישור ממומן (Sponsored link) לאתר האינטרנט של חברת New Approach בבעלות גנס. חיפוש דומה היום לא הוביל למודעה המפרסמת את אתר האינטרנט של גנס. "אין ראיה ברורה מזו לכך שאין כל ממש בתביעה זו", נכתב בכתב ההגנה.
"השימוש שעושה התובע שכנגד במלים "דואר זבל" ו"ספאם" כדי לפרסם את עסקיו, מעיד שגם לשיטתו כך רצוי וראוי לתאר את עסקיו, ואין בהן כדי להעליב או לפגוע...נמצא שפיו וליבו של התובע שכנגד אינם שווים. כשנוח לו הוא משתמש בביטויים הללו לשם השאת רווחיו וכשנוח לו הוא בא בטרוניה על כי הנתבעת שכנגד מתארת את מעשיו באותם ביטויים ממש. אף ניסיונו להגדיר את עסקיו במונח "דואר פרסומי מקוון", הינו ניסיון ריק מתוכן ומנוגד במפורש להתנהגותו העסקית. מונח זה וכל נגזרת שלו ("דואר פרסומי", או "דואר מקוון") לא נרכשו על ידי התובע שכנגד כמלות חיפוש ב – Google ולפיכך המחפש אחריהן אינו מקבל במענה מודעת פרסום בדמות קישור ממומן של התובע שכנגד".