שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    עיר בלי חניה

    אז מה אם ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, הבטיח לתושבים חניה חינם במשך 24 שעות ביממה? זה לא מפריע לו לקדם תוכנית חדשה, שתאלץ את תושבי מרכז העיר לשלם על חניה בכל מקום בעיר - גם בכחול-לבן. בעיריית תל אביב מסבירים: "זה מקובל בכל עיר מודרנית"

    תושבי מרכז תל אביב - שימו לב: יכול להיות שבקרוב כבר לא תוכלו לחנוך בחינם מתחת לבית. ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, מתכנן מהפכת חניה - ואתם תשלמו את המחיר.

     

    חולדאי החליט לבטל את חניית החינם, הניתנת לתושבי תל אביב במרכז העיר ובאזורים הסואנים. תושבי מרכז העיר יוכלו להחנות את מכוניותיהם ליד בתיהם לשעות קצובות בלבד וייאלצו לשלם אגרת חניה בשעות אחרות. הסיבה: הרצון להקל על מצוקת החניה ועל התנועה במרכז תל אביב ולהפוך אך החניה באזורים האלה לקצרת מועד ומתחלפת. המהפכה תתחיל, כנראה, ברחוב אבן גבירול השוקק במרכז העיר.

     

    חולדאי כבר הבטיח בעבר לתושבי תל אביב מהפכת חניה - "חניה ברחובות תל אביב רק לתושבי העיר". את המהפכה הקודמת, שלא יצאה אל הפועל, פרסם חולדאי לפני שנבחר לקדנציה הראשונה שלו כראש עיריית תל אביב. הוא הצהיר אז שיפעל למען חניה חינם לתושבים במשך 24 שעות ביממה, ובכך "יקיץ הקץ על דו"חות החניה לתושבי תל אביב".

     

    התוכנית המהפכנית החדשה של חולדאי תוגש בימים הקרובים לאישור הנהלת העירייה במסגרת הצעת חוק עזר עירוני שנקראת "העמדת רכב וחנייתו". בהצעת החוק החדשה, שאותה כתב ד"ר משה טיומקין, ראש רשות תחבורה, תנועה וחניה, נכתב: "נדרש להגביל גם את משך החניה המותר לתושבי העיר בעלי תו חניה ולמנוע מצב שבו מי שפטורים מתשלום אגרת הסדר חניה יחנו באותם מקומות במשך פרקי זמן ארוכים מהרצוי. חלק ממקומות החניה המיועדים לחניה קצרת מועד מצויים באזורי מסחר ובילוי, והגבלת משך החניה שם מיועדת לאפשר תחלופה תדירה של המשתמשים בהם, בין שאלה באים לשרת את העסקים המצויים באותו אזור ובין שהם צרכנים של החנויות ושל מקומות הבילוי".

     

    ד"ר טיומקין אישר אתמול כי התוכנת החדשה, שזקוקה עדיין לאישורים של הנהלת העירייה ושל מועצת העיר, נערכת בהסכמתו של ראש העירייה. לדבריו, תל אביב אינה יכולה לתפקד כמוטרופולין עם רחובות מסחריים סואנים בלי לשנות את הסדרי החניה הנהוגים כיום. "מה שהובן ברוב הערים בעולם לא הובן אצלנו", אמר טיומקין.

     

    חולדאי תמך בתוכנית החניה החדשה באחת מישיבות ההנהלה וטען כי מדובר בתוכנית "חשובה" לפתרון מצוקת החניה והתנועה בעיר. בכיר בעיריית תל אביב, שהתנגד לתוכנית בדיונים הפנימיים, הדגיש אתמול: "זאת מהפכה של ממש, שתפגע בתושבי מרכז העיר, שסובלים ממילא ממצוקת חניה. התוכנית תגדיל את הכנסות העירייה כתוצאה מאגרת החניה שישלמו התושבים וממספר כלי הרכב שייכנסו לעיר".

     

    דובר עיריית תל אביב, הלל פרטוק, מסר בתגובה: "זה שלוש שנים נהנים תושבי תל אביב יפו מהעדפה בתחום החניה באמצעות כרטיס ה'איזי פארק', שמאפשר להם חניה כמעט חינם ברחבי העיר. עם זאת, כמקובל בכל עיר מודרנית ובמיוחד בעיר מטרופולינית כתל אביב, נדרשת ברחובות מסחריים מרכזיים חניה דינמית, המתחלפת כל הזמן באמצעות מדחנים. אין בכך כדי לפגוע בתושבי העיר ובבעלי העסקים המתבססים על תנועת הקונים".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    חניה אסורה. אילוסטרציה
    צילום: מאיר פרטוש
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים