שתף קטע נבחר

סקר TIM: גוגל - האתר הנחשף בישראל

הזינוק של גוגל הוא הנתון הבולט העיקרי בסקר. רוב האתרים הישראלים עלו בשיעור נמוך של 1-3 אחוזים, המצוי בטווח הטעות הסטטיסטית

גוגל הוא האתר הנחשף ביותר בישראל, על פי TIM, סקר האינטרנט התקופתי של חברת TNS טלסקר, שנערך בחודש נובמבר, 2004. הסוקרים גילו גידול של כשבעה אחוזים לעומת הסקר הקודם בשיעור הגולשים הישראלים הנחשפים לאתר, בזכותו חלף גוגל על פני אתר "וואלה". הגידול של גוגל הוא הנתון הבולט העיקרי בסקר. רוב האתרים הישראלים עלו בשיעור נמוך של 1-3 אחוזים, המצוי בטווח הטעות הסטטיסטית.

 

בסקר הנוכחי נבדקו לראשונה שיעורי החשיפה של אתרי מסחר אלקטרוני ותוכנות מסרים מידיים. לפי הממצאים, תוכנת המסרים המידיים MSN מסנג'ר היא הפופולרית ביותר בישראל עם 33 אחוז חשיפה, לאחריה ICQ עם 30 אחוזי חשיפה ואילו ל-יאהו! מסנג'ר 4 אחוזי חשיפה בלבד. אתר המסחר האלקטרוני הנחשף ביותר הוא וואלה שופס, אחריו נטאקשן, P1000 ואולסייל.

 

ממצאים ראשונים מתוך סקר TIM, שפורסמו בשבוע שעבר, קבעו כי השימוש הפופולרי ביותר לאינטרנט הוא לצורך חיפוש מידע ונתונים (מועדף על כ-93.5% מכלל הגולשים), אך גם נתון זה אינו מסביר את הזינוק בפופולריות של גוגל, שכן השיעור היחסי של מחפשי המידע לא השתנה במידה ניכרת בשנה האחרונה.

 

לא מן הנמנע כי גוגל הוא האתר המועדף של מאות אלפי גולשים שהצטרפו בשנה האחרונה לרשת. הגידול הכללי במספר הגולשים בישראל עשוי להסביר גם את הגידול המתון בחשיפה לרוב האתרים. על פי נתונים ראשוניים מן הסקר, שפורסמו בשבוע שעבר, אוכלוסיית משתמשי האינטרנט בישראל מונה כיום כ-3.2 מיליון גולשים, לעומת 2.7 מיליון במחצית הראשונה של 2004.

 

הסקר נערך בקרב מדגם ארצי ומייצג של 849 משתמשי אינטרנט בני 13 ומעלה בקרב האוכלוסייה היהודית בישראל. כמקובל בסקרים כאלה, כל נשאל נתבקש לציין באופן בלתי נעזר אם ומתי ביקר באתר כלשהו מרשימת אתרים שהוצגה בפניו בשבוע שקדם לסקר. יש לציין, כי שיטה זו יעילה לבדיקת חשיפת הגולשים למותג של אתר ופחות יעילה למדידת הפופולריות של האתרים בפועל.

 

סקר TIM - חשיפה לאתרים, סתיו 2004

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גוגל ראשון
גוגל ראשון
מומלצים