שתף קטע נבחר

לא מפחדים משלום זיידלר

התאומים דני ואסף כהן הקימו לפני שנתיים את חברת קנקן לייצור תה "סרמוני" - תה יוקרתי העטוף בשקיקי משי. יש להם פס ייצור במפעל בטיוואן וחלומות על השוק הבינלאומי. ולא, הם לא מתרגשים מויסוצקי, ובטוחים שכאשר החברה תגלגל מחזורים מכובדים, אפילו עלית תרצה לרכוש אותה. ראיון

לא מעט חברות ישראליות פונות בשנים האחרונות לשווקים בחו"ל במטרה לפתח את עסקיהם. התופעה בולטת בעיקר בחברות מתחום האופנה ביניהן פוקס, מתאים לי וקסטרו שפתחו סניפים באירופה, אבל גם חברת התה ויסוצקי הודיעה לאחרונה כי היא מרחיבה את עסקיה בשוק הרוסי. כל החברות הללו הן חברות ותיקות שביססו את מעמדן בשוק הישראלי, הפכו את שם החברה למותג וכעת נושאות מבט למרחקים.

 

אבל יש גם מקרים אחרים, של יזמים צעירים שהשוק המקומי כלל לא מדבר אליהם ומהשלב הראשון של הקמת העסק הם מחפשים אתגרים בחו"ל. שניים כאלה הם התאומים דני ואסף כהן (29) שהקימו לפני שנתיים את חברת קנקן, יצרנית התה "סרמוני" ושואפים לפרוץ לחו"ל. הכהנים הם נצר למשפחת חבשוש, ששלטה על שוק הקפה והתבלינים בתימן. כשעלתה המשפחה לארץ בתחילת המאה, פתח דודם של השניים חנות שעסקה במסחר בתבלינים. בזמן הפרעות ביפו העביר הדוד את החנות לשוק לרחוב לוינסקי בתל אביב והפך אותה לחנות תבלינים, שפועלת במקום עד היום.

 

האחים כהן החליטו לפתח תערובות של תה והחלו לשוטט בעולם כדי לבדוק מה יש במקומות שונים בעולם. הם הגיעו לטיוואן, שם הם מצאו את מה שחיפשו, חברו לבעל מפעל לייצור תה שהיקצה להם פס ייצור במפעל שלו, שבו הם מייצרים רק את תה סרמוני - תה צמחים שעשוי משקיקי משי.

 

מאז אסף נמצא בחצי השנה האחרונה בטיוואן ואחראי לפעילות במפעל ולקשר עם הספקים המקומיים. דני אחראי בישראל על ענייני השיווק.

 

רוצים להיות בינלאומיים 

 

האחים כהן החלו לשווק את סרמוני בארץ בחודשים האחרונים. אבל המטרה העיקרית שלהם היא להפוך אותו למותג בינלאומי ולתת לאנשי עסקים בחו"ל זכיון לשווק אותו בעולם. הם כבר קיבלו מספר הצעות לשיווק התה באירופה ומתכוונים גם להקים מפעל משלהם עם משקיע בחו"ל. "נקים את המפעל החדש, ככל הנראה, בסין בשל עלויות הייצור הזולות", מסביר דני כהן. "אתה לא בונה מותג כזה ומשאיר אותו בישראל. השוק בישראל רווחי, אבל הכסף הגדול נמצא בחו"ל. אנחנו רוצים שיהיה לנו מותג בינלאומי שמרכז הפיתוח שלו בישראל, הייצור בסין והשוק זה העולם".

 

עד כה השקיעו האחים כהן כ-500 אלף דולר בחברה ומתן הזכיונות לאנשי עסקים בעולם יאפשר להם להתמחות בייצור ובמיתוג של התערובות.

 

סרמוני ממוצב כתה פרימיום וכהן משתדל לא להכניס אותו לכל בית קפה מזדמן. הוא משווק בשוק המוסדי ב-120 מסעדות, בתי קפה ובתי מלון יוקרתיים ובקרוב יוצב גם במעדניות, במטרה לאפשר לצרכנים לרכוש את אריזות המוצר.

 

שוק התה בישראל נשלט באופן כמעט בלעדי על ידי ויסוצקי, הנחשבת למתחרה אגרסיבית. שלום זיידלר, הבעלים של ויסוצקי, כבר ניהל בעבר מאבק בו ניצח את המתחרה תה ערבה. כהן לא נרתע ולא מפחד. "אני לא מתחרה בזיידלר. הוא חזק בישראל ואני לא הולך להיכנס בו ראש בראש, אלא פונה לחו"ל. אם אני אחיה בפרנויה אני לא אגיע לשום מקום. מה זיידלר יכול לעשות לי? ימנע ממני להתפתח באירופה?. גם לא השקעתי סכומי עתק שאני חייב כעת להוציא את ההשקעה, כך שאין לי מה להפסיד". כהן לא משקיע בפרסום המותג וההשקעות שלו בחברה הן מינוריות, מתוך מטרה לצמוח לאט. "אין לנו כיסים עמוקים מדי ואנחנו לא מהחברות שמסמנות שוק ומוחקות אותו", הוא אומר.

 

"כמו מקס ברנר"

 

בימים אלה הוא מנהל מו"מ עם מספר גורמים לכניסה לשוק המתנות. תיירים שמגיעים לארץ ונתקלים במותג מבקשים לרכוש אריזות כדי לתת מתנה לקרובים בחו"ל. "המוצר שלנו מעוצב באריזות שחורות המשדרות איכות והוא מתאים להשתלב באריזות שי. יש לנו פוטנציאל בשוק האריזות כמו מקס ברנר, שהייחוד שלו זה אריזות השוקולד. המוצר שלי נוח לאריזת מתנה".     

 

לשאלה האם שקל שת"פ עם חברת עלית בתחום אריזות השי עונה כהן: "עלית רוצה לקנות כל חברה שהיא משתפת עימה פעולה. בגלל שהשוק הישראלי לא מעניין אותי מבחינת פוטנציאל התרחבות החברה, אז לא מעניין אותי לקיים שת"פ עם עלית. בסופו של דבר הם תמיד ירצו את כל העוגה. הייתי שמח לשווק איתם את המוצר אבל לא מתאים לי למכור את החברה. בשלב זה מחזורי המכירות שלנו נמוכים אז סביר להניח שזה לא יעניין אותם, אבל כשנתפתח הם לבטח יתעניינו בנו".          

 

פירוש המילה סרמוני הוא טקס. את הלוגו בחרו האחים כהן לכתוב בצבע אדום על האריזה השחורה ודווקא בצרפתית. "צרפתים הם אניני טעם גדולים בתה ויש להם תה הכי איכותי", מסביר כהן. סרמוני מוגש בבתי הקפה על מגש כסף שחור ולצידו תפריט תה בצורת מניפה. "אנחנו רוצים לערוך ללקוח מעין תה טקס קטן, שביפן נחשב לטקס מאד מכובד". וכדי להפוך את הטקס הזה למושלם, עתידה החברה להשיק בקרוב מוצרים נילווים לשקיקים ולבקשת הלקוחות תאפשר קנייה של המגשים המיוחדים גם לאנשים פרטיים.   

 

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים