שתף קטע נבחר

שרה את עצמה

היא התחפרה בזוגיות, הורות וכתיבה, ועכשיו היא משחררת לרדיו סינגל ראשון מתוך אלבום שבדרך, בו הלחינה את כל השירים בעצמה. שרון חזיז חוזרת

בתחילת שנות התשעים היתה שרון חזיז הדבר החם הבא. קול מחוספס, פרובוקטיביות מהוקצעת וסקס אפיל מעורר תיאבון. חומר טוב לחברות תקליטים ,שבתקופה ההיא עוד חיפשו להשקיע בפוטנציאל. ב-93' יצא לחנויות אלבומה הראשון, "קח אותי לשם", אחד מאלבומי הפופ-דאנס הישראליים הראשונים.

 

האלבום זכה להצלחה רבה והפך את חזיז לאייטם מבוקש. "בת הקוסם", אלבומה השני שיצא שנתיים אחר כך, התקשה לשחזר את ההצלחה אבל ניפק להיטים ובהם "הולכת ממך", "בת הקוסם" ו"ימים כאלה". לאחר מכן חזיז הורידה פרופיל והתמקדה בהופעות. חמש שנים עברו עד שיצא לחנויות "פנסים", האלבום השלישי שהפיק עברי לידר - שזכה גם הוא להצלחה בינונית. השבוע משחררת חזיז את "אני בשבילי", סינגל ראשון מתוך אלבום חדש אחרי 5 שנים.

 

זה האלבום הראשון שבו את חתומה על כל הלחנים. מה קרה? 

 

"נכנסתי להריון. פתאום מצאתי את עצמי בבית עם הגיטרה והמוזיקה פשוט זרמה ממני, התמלאתי יצירתיות וזו הפעם הראשונה שהעזתי לכתוב. חברים שמעו את החומרים ולא הבינו למה חיכיתי. אני חושבת שזה עניין של טיימינג, זה יצא עכשיו כי ככה זה צריך היה לקרות. אני מאוד גאה באלבום הזה, הוא שלי לגמרי והשירים שבו הם אני. זה שונה מלנסות למצוא את עצמך בתוך שיר של מישהו אחר, למרות שיש גם באלבום הזה טקסטים של אחרים כמו 'לצוף', דואט שכתבתי עם דנה ברגר.

 

דנה ואני חברות המון שנים, מלהקת הנח"ל, והיא זו שנתנה לי בעיטה בתחת בקטע של הכתיבה. היא היתה אחת הבודדות ששמעה את השירים שכתבתי בהתחלה, והיא נתנה לי הרבה אומץ. היא אחת היוצרות שאני הכי מתחברת אל הכתיבה שלהן, אולי מפני שהעולם הפנימי שלנו דומה וזה היה טבעי שנעבוד יחד. כתבנו יחד שלושה טקסטים שמופיעים באלבום וזה כיף אדיר. חוץ מזה יש גם טקסט של מאיר גולדברג, וטקסט נוסף נפלא של מאיר אריאל שנכתב שנה לפני שהוא נפטר".

 

בשנים האחרונות הורדת פרופיל בתחום המוזיקה אבל עשית טלוויזיה ("אהבה מעבר לפינה", "משהו ללבוש"). זה סוג של קאמבק?

 

"ממש לא. בארץ כל אדם שלא הוציא שנה תקליט מכריזים על הקאמבק שלו. לקח לי זמן לכתוב את החומרים, אבל מהרגע שהם היו כתובים הכל זרם יחסית מהר. אני לא מרגישה שנעלמתי, כל הזמן הייתי בתוך עשייה, עבדתי. במהלך התקופה הזו כמעט ולא הופעתי, כי הרגשתי שאני צריכה פסק זמן למצוא דברים חדשים שאני רוצה להגיד. בשביל לא למחזר את עצמי הייתי זקוקה לפרספקטיבה, השקעתי את האנרגיות בכתיבה ובטלוויזיה ולא לשכוח שיש לי בבית ילדה בת שנתיים וחצי שהיא פרוייקט חיי שדורש המון זמן ואהבה".

 

מתגעגעת לבמה?

 

"הכי. זה המקום שבו אני מרגישה הכי בבית וברור שזה חסר, אבל אין טעם למחזר את עצמך והתחדשות לוקחת זמן. רציתי לחזור לבמה חדשה וזה יקרה. האלבום הזה מאד Up To Date ואני משערת שבקרוב נתחיל לעבוד על מופע".

 

התחתנת, התגרשת, מצאת אהבה חדשה, נולדה לך ילדה. זה בא לידי ביטוי באלבום?

 

"ככל שמתבגרים העולם הפנימי נהיה רחב ועמוק יותר. אני שמה על עצמי פחות מסיכות ומשלימה עם מי שאני לטוב ולרע. אני לא מנסה להיות מה שאני לא ומהבחינה הזו השנים עושות לי טוב. נהייתי אמיצה יותר ופחות אכפת לי מה אומרים, אני פחות תמימה ואני יודעת שיש עליות ומורדות בחיים. יש תקופות שבהם פרשו אותי על העיתונים יש תקופות אחרות, הכל בפרופורציה וזה בסדר".

 

שני האלבומים הראשונים עבדו חזק על סקס אפיל. מפריע לך בדיעבד ששיווקו אותך כסמל מין?

 

"אין בי אי נוחות, אם לזו הכוונה. כשאני מסתכלת אחורה אני נראית לי יותר ילדותית ופחות בשלה, אבל אני לא מצטערת על שום דבר, זה לא מביך אותי, אני גאה בתוצאות. יש שירים שסביר להניח שהיום לא היו נכנסים לאלבום כי הטעם משתנה ואני השתניתי, אבל בכל אחד מהדיסקים שהוצאתי אני יכולה היום למצוא פנינים וזה משמח".

 

קראו לך קיילי מינו הישראלית. זה החמיא או עצבן?

 

"ניסינו לעשות משהו אחר. הדיסקים הראשונים היו מלאים בביטים אלקטרונים. זה היה ממש לא מקובל בארץ ואני זוכרת שאמרו לי בזלזול 'מה זה המכונות האלה' למרות ששתי דקות אחר כך כולם עשו את זה. שמנו גם דגש מאד גדול על הצד הויזואלי, על החיצוניות והקליפים. זו היתה תקופה שבה התייחסו ברצינות רק לזמרות שעמדו על הבמה עם ג'ינס משופשף וגיטרה, אז אני מבינה למה אנשים התעקשו להדביק לי יוצרים מחו"ל כמודל לחיקוי. בסופו של דבר זה מחמיא למרות שאני חושבת שזה יצא לגמרי מפרופורציה. אנשים התעסקו רק בחיצוניות ולא במוזיקה. אבל כשאני מסתכלת אחורה ואני יודעת ששיר כמו 'קח אותי לשם' נשאר, זה מה שחשוב".

 

ספרי על השיר החדש של מאיר אריאל שהלחנת.

 

"מאיר כתב לי את 'הולכת ממך' שזה השיר שאני הכי אוהבת. נוצר ביננו קשר מאוד מיוחד וביקרתי אותו מדי פעם. באחת הפעמים הוא נתן לי את הטקסט הזה ששכב במגירה המון זמן. כשהתחלתי לכתוב לאלבום, שלפתי אותו מהמחברת והוא פשוט הלחין את עצמו. זה מעניין, המילים של מאיר הן הכי מפולפלות וחריפות ולמרות זאת הן פשוט מתנגנות מעצמן.

 

המילים של השיר נפלאות. הוא כותב: 'האם אתה אוהב אותי או רק את עצמך בעיניי? האם אתה חושב עליי או רק על עצמך במחשבותי? האם אתה רואה אותי או את בבואתך באישוניי? האם אתה שואל עליי או רק על מצב אהבתי? תן רמז, תן סימן, תן אות שאכפת לך ממני לפחות. רק עליך מדברים ומדברים שעות. נכון שזה מפחיד ומסוכן לאהוב אותי ממש, ממש אותי, יכולה ככלות תאוותי לשמוט אותך עייף ומרוקן'. זה לא נפלא? הכתיבה שלו היא הכי נשית בעולם. הוא הבין אותנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יובל חן
חזיז ב"אהבה מעבר לפינה"
צילום: יובל חן
לאתר ההטבות
מומלצים