שתף קטע נבחר

פונטיאק מגלה את ה-CC

אחרי שהציגו את ה-G6 בשנה שעברה, מגיעה פונטיאק לגרסת קופה-קבריולה עם השפעה אירופית. ויש להם גם תואם אקווינוקס בשם טורנט

חמישים שנה אחרי שפורד נטשה את רעיון הגג-קשיח-מתקפל-אלגנטי, ועשור אחרי שמרצדס החזירה אותו ודחפה מספר לא מבוטל של יצרנים נוספים לנסות, מגלה פונטיאק את המשיכה. למרות שהיא ראשונה בין היצרנים האמריקנים לשלב זאת במכונית עממית, מדובר בצעד שלא נועד למטרות תדמית, אלא בעיקר לצורך רווח גדול - שידוך גג נפתח-קשיח למכונית מרכז השדה החשובה שלהם בארה"ב, ה-G6.


 

כוח G

 

ה-G6 הרגילה הוצגה בדיוק לפני שנה, על בסיס פלטפורמה שנקראת "אפסילון", זו המשמשת גם את שברולט מאליבו, אופל וקטרה וסאאב 9-3 המוכרות לנו. כעת מוסיפה פונטיאק - המחזיקה בתואר "החטיבה הצעירה-אופנתית של GM" - שתי גרסאות מעניינות: קופה שגרתית, ולצידה קופה-קבריולה אופנתית. על ההתאמה של הגרסה השנייה אמון בית הייצור הגרמני הוותיק והמנוסה - קארמן.

 

ומה הם עוד מספרים? שבעזרת בסיס גלגלים ארוך במקור (285 ס"מ) הצליחו שם לשמור על "מרחב אמיתי" לשני מבוגרים מאחור. אורכה של המכונית נותר 480 ס"מ, וכך גם בקופה. לגרסה החדשה חזית דומה לסדאן, אך האחוריים מזכירים שלא במקרה את ה-307CC של פיז'ו, שמנגנון הגג שלה תוכנן על-ידי אותו מקור. מעניין רק שפונטיאק מדווחת על תא מטען זעיר של 60 ליטר בלבד כאשר הגג מקופל, או 164 ליטר מיניאטוריים כשהוא פתוח. קטן באופן דרמטי אפילו מה-206CC. שתי גרסאות יוצעו עם מנועי V6. האחד ישירות מהמאליבו בנפח 3.5 ליטר ו-200 כ"ס, השני בנפח של 3.9 ליטר, והספק מרבי של 240 כ"ס.

 

וגם טורנט

 

בנוסף חושפים בפונטיאק רכב "כמו-שטח" אופנתי תחת השם טורנט (Torrent). לא מדובר כאן ברכב חדשני במיוחד, אלא בגרסה נוספת המבוססת על השברולט אקווינוקס. הטורנט מצטרף לסאטורן ויו (Vue), ולדגמים עתידיים של סוזוקי ושברולט-קוריאה, הנשענים על אותה פלטפורמה בדיוק. אגב, הטורנט יורש את האזטק, הכשלון הגדול ביותר של ג'נרל מוטורס בשנים האחרונות.

 

הרכב ל"שביל רך" של פונטיאק זוכה ליחסי ציבור סופר-אופטימיים, בין היתר בניסיון לבדלו משאר הדגמים האמורים. כך למשל טוענים בפונטיאק כי הוא "משלב את הרעיון והיכולת הדינמית של סדאן ספורטיבית-משפחתית, עם שימושיות על SUV". טוב, שיהיה.


בוב לוץ, סגן יו"ר ג'נרל מוטורס, מציג את הטורנט

 

עוד אומרים בפונטיאק כי מדובר ברכב הגדול ביותר בקטגוריה אליה הוא שייך - 4.80 מטר לאורך, 1.81 לרוחב ו-1.70 לגובה. בסיס הגלגלים עומד על 2.86 ס"מ - כמו האקווינוקס כמובן.לחמשת הנוסעים (בלבד) יש שפע של מקום כמובן, עם סידור המאפשר עוד יותר - למשל כיוון הספסל האחורי לפנים-אחור, על-פני 20 ס"מ. יהיה רק מנוע V6 אחד בנפח 3.4 ליטר עם 188 כ"ס, יש אפשרות לגרסה בעלת הנעה כפולה או קדמית, ותחילת שיווק בארה"ב בחצי השני של 2005. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פונטיאק G6. גרסת קופה
גרסת קופה-קבריולה
ושוב הקופה
...ומול הנהג
פונטיאק טוראנט בחוץ...
ובפנים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים