בקרייזלר לא רוצים לאפשר חגיגה פרטית של ג'נרל-מוטורס בדטרויט, ובעיקר נמאס להם מההכנות לרעש התקשורתי סביב גרסה חזקה במיוחד שתוצג בקרוב מאד לקורבט. לנשק יום הדין שלהם קוראים וייפר-קופה. צריך להרחיב? אם אתם חובבי רכב, אין צ'אנס שפספסתם עד היום את אחת המכוניות המסעירות ביותר של תעשיית הרכב בשנים האחרונות. מכונית דו-מושבית פתוחה, פראית במיוחד, מרגשת וסוערת, עם מנוע אדיר וביצועי תאוצה של מכונית-על. עכשיו, כשיש לך מוצר כזה, אתה משתדל לנצל אותו בכמה שיותר אירועים, לכמה שיותר סיבות. אחת מהן, וחשובה במיוחד, היא תערוכת הרכב של לוס אנג'לס. שם מחליטים בדודג' להחזיר לחיים את גרסת הקופה של הוויפר, שנקראה בגלגול הקודם GTS. ייצור המכונית ההיא הופסק ב-2003, באותו מעמד בו נחשף הדור השני של הווייפר הסדרתית. היא חוזרת, ועוד כעת חוזרת אלינו הקופה האימתנית עם השם SRT-10 באריזה דומה למדי לעבר. כצפוי, חלקה הקדמי מבוסס על הווייפר המוכרת, הגג הקשיח כולל עדיין צמד תפיחות, והשינויים הבולטים הם בעיקר מאחור. מה שונה מבחינה טכנית בכל זאת? כמעט כלום - כולל ה-V10 בנפח 8.3 ליטר, עם הספק מרבי נאה של 500 כ"ס שהגיע מהווייפר הפתוחה. השימוש השני בבסיס הווייפר, מגיע בדמות מכונית תצוגה העונה לשם פייר-פאוור (Fire Power, בעברית "כוח אש"). המכונית הזו מוצגת דווקא תחת שם המותג קרייזלר ולא דודג', ונראית פשוט מצוין - כמעט כצפוי ממחלקת העיצוב המעולה של היצרן. מקורות בקונצרן מודים כי היו מאד שמחים למצוא אותה בהיצע הדגמים של קרייזלר, מעל הקרוספייר. בניגוד לקופה, כאן נעשה שימוש במנוע V8 בנפח של 6.1 ליטר "בלבד", אשר הוצג זה מכבר בגרסאות SRT-8 של ה-300C והמגנום. ונכון, קרייזלר כנראה יכחישו בכל הזדמנות כי הם שוקלים להביא אותה לייצור, בדיוק כפי שעשו עם מכוניות תצוגה אחרות ורבות בעברם. נותר רק לקוות שגורל הפייר-פאוור יהיה זהה ל-PT למשל...