שתף קטע נבחר

קרייזלר מנפחת שריר

מנוע V8 בנפח 6,100 סמ"ק ו-425 כ"ס, תאוצה מדהימה ומראה כוחני במיוחד. ואלה רק חלק מהפרטים מאחורי מכונת השרירים החדשה של קרייזלר, ה-SRT-8 300C

קרייזלר יורה בכל התותחים. לאחר שהציגה בעבר גרסאות חזקות וספורטיביות במיוחד למגוון דגמים רחב, החל במשפחתיות אנונימיות וכלה בטנדרים מפלצתיים, היא עושה זאת שוב. הפעם מדובר ב-300C הצעירה, שאך עושה את צעדיה הראשונים וכבר זוכה לבת משפחה אגרסיבית בהרבה. עם מנוע גדול יותר בנפח 6.1 ליטר, 425 כ"ס וזינוק מ-0 ל-100 קמ"ש בחמש שניות בלבד, וכניסה רשמית לאולמות התצוגה כבר בתחילת השנה הבאה.

 

SRT

 

הבסיס לרעיון מאחורי גרסת הביצועים הכוחנית של הקרייזלר 300C החדשה נמצא בשלוש האותיות המפארות את שמה המלא - SRT. מדובר בראשי תיבות של Street and Racing Technology (טכנולוגיה לכביש ולמסלול), ומדובר בתת-חטיבה אצל היצרן האמריקני האמונה על תכנון, פיתוח וייצור גרסאות ספורטיביות לדגמים מוכרים. כך במקרה של הקרוספייר SRT-6, דודג' SRT-4, דודג' וייפר וראם SRT-10 ואחרות.

 

SRT-8

 

גם ה-300C "הרגילה" אינה מכונית קטנה וחלשה. עם מנוע V8 בנפח 5.7 ליטר ו-340 כ"ס, היא מסוגלת אפילו לענות לקריטריונים הבסיסיים של מכונית שרירים אמריקנית. אלא שהגרסה הכוחנית מציעה כאמור הרבה יותר. הנפח גדל במעט על-ידי הגדלת הקדח (400 סמ"ק), יחס הדחיסה עלה, סעפות היניקה והפליטה עברו תכנון מחודש, הסל"ד המרבי עלה וההספק צמח ב-85 כ"ס מרשימים. התוצאה מהווה לטענת קרייזלר שיא-עצמי ביחס הספק לנפח - 69.8 כ"ס לליטר. לשם פרופורציה, להונדה S2000 יש 120 כ"ס לליטר. שתדעו.

 

מה עוד? מלבד שיפורים נוספים ביחידת מנוע, יש כמובן גם תיבת חמישה הילוכים אוטומטית, ואפילו הקפדה יתרה על יכולת דינמית. למשל כיול מחודש של מערכת המתלים הכולל בין היתר בולמים, קפיצים, משככים ומוטות מייצבים אחרים, מרכב מונמך לעומת ה-300C, ואפילו שינויים קלים במערכת בקרת היציבות, כדי להעניק למכונית התנהגות ספורטיבית יותר.

 

ולמי שזה לא מספיק משום מה, יש גם חישוקי "20 ענקיים, עם צמיגי גודייר F1 אסימטריים מצוינים, במידות 245/45 מלפנים ו255/45 מאחור. על מערכת הבלימה חתומה "ברמבו", שהעניקה קליפרים עם ארבע בוכנות ודיסקים אדירי ממדים. עיצוב שונה? נא לא להגזים. פגושים חדשים, עמוקים ודומיננטיים יותר, אמורים לייצר את האפקט הויזואלי. כאילו שה-300C נראתה במקור "חלבית". אגב, קרייזלר טוענת כי הפגושים החדשים מסייעים להזרמת אוויר נכונה, וכי הספוילר מאחור משפר את כוח ההצמדה ב-39%. נגיד.

 

תכניות יבוא לאירופה? כנראה שכן, בלי נדר.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קרייזלר 300C בגרסת SRT-8
קרייזלר 300C בגרסת SRT-8
יש כוח
יש כוח
יש ספוילר
יש ספוילר
מומלצים