שתף קטע נבחר

שברולט מציגה: הקורבט החזקה מעולם

שברולט חשפה פרטים רשמיים על ה-Z06, הקורבט הסדרתית החזקה ביותר בהיסטוריה המפוארת של מכונית הספורט. וגם - יש גרסת מירוצים

בתערוכת דטרויט, שתפתח שעריה לקהל הרחב ביום שבת הקרוב, תציג שברולט את הקורבט Z06 החדשה, ולצידה גרסת מירוצים המכונה C6-R. שתי הגרסאות הללו מבוססות על הדור השישי של אייקון הביצועים האמריקני, שהוצג לפני שנה בדיוק. מעט מאוחר יותר, בתערוכת ז'נבה, נוספה גם גרסת קבריולה אופנתית.

 

 

ומאז שהגיחה לאוויר העולם לראשונה לפני 52 שנה והפכה לאגדה, לא נרשמה כזו התרגשות בקרב חובבי הקורבט: ה-Z06 החדשה היא הקורבט הסדרתית החזקה ביותר בהיסטוריה. הגרסה האולטמטיבית מצוידת במנוע V8 בנפח 7.0(!) ליטר - אותו מכנים בשבי, באופן מעט תמוה, "מנוע 'הבלוק הקטן' הגדול בהיסטוריה". אם 7.0 ליטר זה קטן, היינו שמחים לראות את המנוע הגדול...


קורבט Z06 (מלפנים). מצטרפת למשפחה 

 

יחידת הכוח הזו שואבת מאפיינים מהדור הקודם של הקורבט למירוצים (C5-R), מפיקה 500 כ"ס ב-6,200 סל"ד ומשגרת את ה-Z06 מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מארבע שניות. וזה נתון לא רע בכלל בהתחשב במשקל עצמי לא ממש צנוע של 1,420 ק"ג. לכך מסייע כמובן גם נתון המומנט - 65.7 קג"מ ב-4,800 סל"ד. ואם תוסיפו לכך תיבת שישה הילוכים ידנית ואפשרות לטפס בסל"ד המנוע עד ל-7,000 סל"ד - לא צריך להסביר כיצד הנתונים הללו מושגים.

 

ביצועים ועיצוב

 

ואם לא צריך להסביר, למה לא להרחיב? כמו למשל מהירות מרבית של קצת יותר מ-300 קמ"ש. או אפשרות להאיץ מעמידה ועד למרחק של 400 מטרים תוך 12 שניות. במילים אחרות - חובבי ביצועים לא צפויים להתאכזב. בשברולט מבטיחים גם כי התנהגות הכביש תהיה בהתאם. לצורך כך ה-Z06 רחבה ב-7.6 ס"מ מקורבט רגילה, המצבר ממוקם מאחור לטובת חלוקת משקל עדיפה. זאת ועוד, היא מצוידת גם במוטות מייצבים קשיחים יותר, אם כי מערך המתלים הבסיסי - כולל מתלי עלים - נותר כמו בקורבט הרגילה.


חישוקים חדשים וספויילר אחורי צנוע 

 

את ה-Z06 אפשר יהיה לזהות תודות לכונס אוויר בקדמת מכסה המנוע, כמו גם חישוקי "18 מלפנים ו-"19 מאחור עטופים בגומי רחב - 275/35 מלפנים, 325/30 מאחור. שינויים נוספים כוללים ספויילר אחורי קטן, פתחי מפלט מודגשים ושינויי עיצוב קלים נוספים. גם תא הנוסעים זוכה לשדרוג, עם מושבי ספורט, גלגל הגה חדש (שמוצע כעת גם בקורבט הרגילה) ותגי "Z06".

 

וגרסת המירוצים

 

חובבי ספורט מוטורי זוכרים לבטח את גרסאות המירוצים שמלוות את הקורבט לאורך השנים, והדור השישי זוכה אף הוא לגרסה כזו. היא מכונה כמובן C6-R, ומיועדת להתחרות במירוץ ה-24 שעות של לה מאן ובקבוצת GT1 של מירוצי הלה מאן האמריקניים.


 

בשברולט מספרים כי ה-C6-R היא מכונית המירוצים המתקדמת ביותר שמבוססת (בכלליות...) על הקורבט, תודות לידע רב שנצבר מקודמתה, ה-C5-R. לגרסת המירוצים מבנה ייחודי עם סרחי עודף גדולים יותר לטובת אווירודינמיות משופרת. עוד מספרים אנשי שברולט כי ה-CR-6 מצוידת במנוע ה-7.0 ליטר שממוקם גם בחזית ה-Z06, אם כי לאחר שעבר שינויים רבים לטובת תאימות למסלול המירוצים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קורבט Z06. סביבת הנהג
לפקודת רגל ימין
תמיכה לסיבובים
קורבט Z06, הגרסה המקורית מ-1963
וגם - C6-R למסלול
מנוע ה-Z06 - בשינויים הכרחיים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים