שתף קטע נבחר

לתצוגה בלבד: ג'יפ הוריקן

מותג השטח המפורסם בעולם מחדש בתערוכת דטרויט, עם דגם תצוגה שיעשה חשק לכל חובב ג'יפ. הכירו את ההוריקן, עם שני מנועים, הנעה כפולה והרבה סגנון

החלום הרטוב של כל ג'יפאי? מותג השטח המפורסם בעולם, שבישראל הפך שם נרדף לכל רכב שטח באשר הוא, הציג בתערוכת דטרויט דגם תצוגה מעניין במיוחד. מדובר כמובן בג'יפ - חטיבת השטח של דיימלר-קרייזלר - ובהוריקן, רכב בעל עיצוב ג'יפ אופייני, הנעה כפולה ו...שני מנועים.


 

שני מנועים?!

 

אנשי מותג השטח האמריקני ככל הנראה התקנאו במכוניות ביצועים אחרות של דיימלר-קרייזלר, כמו הפייר-פאואר למשל. כדי להציג רכב כוחני משלהם הם הצטיידו במנוע ההמי (HEMI) המוכר מה-300C, ושמציע נפח של 5.7 ליטר ו-335 כ"ס. אבל גם זה לא הספיק, ובנוסף למנוע המי קדמי התקינו בהוריקן גם המי נוסף מאחור. שניהם מחוברים ישירות למרכב, שעשוי מסיבי פחם - חומר קל וקשיח מהמתכת בה נעשה שימוש כיום במרבית המכוניות.

 

וכך מצויד דגם התצוגה, שימו לב, ב-16 צילינדרים, 670 כ"ס ו-102 קג"מ. וכל זה אומר שההוריקן מסוגל להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מחמש שניות. אין כל ספק כי עתודות כוח שכאלו יסייעו לו גם בתיקול מכשולים. וכדי שגם פעילי איכות הסביבה יהיו מרוצים, בג'יפ מספרים כי צמד המנועים מצוידים במערכת "נפח לפי דרישה", שבעת הצורך מנתקת חלק מהצילינדרים ומניעה את ההוריקן באמצעות ארבעה, שמונה או 12 צילינדרים בלבד.

 

בג'יפ מבטיחים כי מדובר ברכב עתיר יכולת שטח לפחות כמו ביצועים - ומגבים את ההצהרה בנתונים: מרווח הגחון עומד על למעלה מ-36 ס"מ, זווית הגישה היא 64 מעלות והנטישה - 86.7 מעלות. שתי הזוויות הללו כמעט אנכיות, וביחד עם צמיגי שטח אימתניים פירושם אחד: ההוריקן לא מתכונן כדי להיתקע בשטח. שום שטח.


 

וזה לא הכל

 

וכאילו כל זה לא מספיק בשביל דגם תצוגה מעניין, בג'יפ הלכו אפילו רחוק יותר. בהוריקן, הם מספרים, ניתן לבצע פניות פרסה במקום - ברדיוס סיבוב אפסי. זאת, באמצעות מערכת המסובבת את ארבעת הגלגלים פנימה ומאפשרת תנועה במעגל. אותה מערכת ממש יכולה גם לסובב את הגלגלים האחוריים בכיוון של הקדמיים, ולגרום להוריקן לנוע בתנועת סרטן - הצידה.

 

"כשמדובר בשטח צפוף ובשבילים צרים, אין כל ספק שמערכת כזו יכולה להיות הבדל בין הרפתקה מוצלחת - לטלפון בהול למחלץ", אומרים בג'יפ. מה שהם לא אומרים הוא מתי נראה מערכת כזו בייצור סדרתי. ואם תשאלו אותנו, זה לא הולך לקרות בעתיד הנראה לעין...

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סביבת הנהג. הרבה אלומיניום וסיבי פחם
נשיא ומנכ"ל קרייזלר, דייטר זטשה, מציג בדטרויט את ההוריקן
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים