שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    תופסים טרמפים ברשת

    אתר EasyRider מנסה לשכנע את הישראלים חובבי המכוניות ושונאי הפקקים לשתף פעולה ולנסוע יחדיו לעבודה, לאוניברסיטה ולכל מקום בעצם. למרות היתרונות - נראה שציבור הגולשים והנהגים מביע אי אמון

    הפעם נחרוג ממנהגנו, ונספר לכם על אתר שעדיין לא הוכיח את עצמו בשטח, לפחות לא בצורה רחבת היקף זאת, למרות שהוא קיים כבר אי אלו חודשים, ואפילו זכה לחשיפה תקשורתית.

     

    EasyRider הוא אתר עם שם אמריקני-מיתולוגי, וקונספט "חו"לי" לא פחות, שמבקש להביא את בשורת ה-Car Pool הכה מלבבת אל ארץ האבות. המושג הזר הזה פירושו התאגדות של כמה אנשים המתגוררים ברחובות או שכונות סמוכות, לצורך נסיעה משותפת לעבודה, ללימודים או לכל מקום אחר.

     

    אתר "הנוסע הקליל", שהוקם על ידי בני הזוג מירב והדר, מנסה לגרום גם לישראלים לאמץ את השיטה, ולעשות זאת בנוחות ובמהירות - באינטרנט. למה?

    הנה ההסבר החינני שמספקים השניים: "...עבודות להם שתיים וגם לימודים, ורכב אחד, לעמוד בפקקים, האוטובוס לא זמין ולא נוח, לחכות כל יום - למי יש כח? פתאום עלה במוחם רעיון, הרי במכונית יש מקום - והמון, מדוע לא יצטרפו להם שניים, ואולי גם שלושה, הרי מן הסתם הם לא היחידים, הנוסעים לעבוד בקרית עתידים...יחסכו גם בכסף, אולי גם בזמן, בסך הכל - רעיון מצוין! רק מה - צריך למצוא שותפים, לאותו הכיוון ובאותם הימים, ואיפה נוכל לחפש כבר מחר? ברשת - נקים לנו אתר!"

     

    אז נכון שהטרמפים אינם דבר חדש בארצנו, בטח שלא ביישובי הפריפריה הקטנטנים הפזורים לאורכה ולרוחבה של ישראל, אבל מסיבות שונות (בטחוניות ופליליות בעיקרן, ולא בלתי מבוססות ברובן) - יצא להם שם רע, והם כבר מזמן לא מהווים אופציה שפויה לנסיעה זולה ומהנה.

     

    במדינה שבה יש שניים וחצי כבישים ו-2.5 מיליון מכוניות קשה לשכנע אנשים לשתף פעולה, לוותר על הנוחות (השנויה במחלוקת) של אוטו פרטי ונסיעה אינטימית, לטובת שיתופיות, אהבת אדם, שמירה על איכות הסביבה, שכנות טובה, חסכון כספי ועוד שלל יתרונות. כל ישראל חברים? אולי, עד שזה מגיע לאוטו שלהם.

     

    סטארט אפ חברתי

     

    מחיפוש באתר, המצטיין בעיצוב בהיר וחביב ובניווט נוח, עולה כי לא רבים הנרשמים, לא בתפקיד הנהג החברמן ולא בתפקיד הנוסע הנאמן. ניסינו ככה סתם לאתר טרמפים מירושלים לתל אביב, מראשון לציון לרעננה, מהצפון לדרום ומהמזרח למערב, ולא העלינו בחכתנו הרבה. מאחר שלא ייתכן שכולם בארץ הספיקו כבר למכור את המכונית החדשה ולעבור לרכבת, נותר לנו רק לשער שבשלב הזה, למרות היוזמה המקורית, ולמרות הביצוע המהוקצע - לא רבים מוכנים להפקיר את משענת הראש של המושב שליד הנהג לראשו של אדם זר.

     

    אולי מדובר בקושי התחלתי, או ברעיון המנוגד למנטליות ולמרחקים (הקצרים) המקומיים, אבל בכל זאת, אפילו אם רק למען צמצום הפקקים ומניעת זיהום האוויר - שווה לנסות את שירותיו של האתר, ולבדוק אם מדובר בסטארט אפ חברתי או בייבוא שנגזר דינו להיכשל. הפרסום והחיפוש בחינם לגמרי.

     

    אגב, האתר מציע גם שירות נוסף, בפורמט דומה - של מודעות ומחפשים, המוכר מאתרי חיפוש עבודה ודירות למשל - במסגרתו יכולים בעלי מקומות חניה או מחפשי חניה לאתר זה את זה במרחבי הרשת, ולהביא תועלת

    הדדית. המדור הזה, שבו לא רק חוסכים כסף (הציצו במחשבון כדי לבדוק כמה), אלא גם מרוויחים, מציג קצת יותר פעילות, כנראה בגלל התמריץ הכספי הכרוך בו. (רוני שני)

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים