שתף קטע נבחר

חידוש: מונה חשמל מעודד חיסכון

בעקבות עלייה של 6% במספר הניתוקים מציעה חברת החשמל מונה מסוג חדש, שיאפשר לכל צרכן להחליט מראש כמה יצרוך בחודש. מטעינים את הסכום הרצוי – ומקבלים חשמל עד שהכסף אוזל. באופן מפתיע, ארגוני הנזקקים תומכים ביוזמה

מתקשים לשלם את חשבון החשמל? למה להיכנס לחובות – לחברת החשמל יש עבורכם פתרון. שלמו מראש את הסכום שקבעתם, ותקבלו חשמל בהתאם. גודל החשמל כגודל התשלום מראש.

 

בחודשים האחרונים החלה חברת החשמל בניסוי שבמסגרתו חוברו עשרות מלקוחותיה למונה המוגבל בתשלום מראש (מת"מ). מדובר במונה דיגיטלי חדשני, המאפשר לצרכן להטעין אותו מראש בסכום כסף, ממש כמו מכשיר ה"טוקמן" הסלולרי. כל אחד לפי יכולתו, אם כי לא בטוח שלפי צרכיו.

 

הטענת המונה מתבצעת באמצעות קוד ותשלום טלפוני בכרטיס אשראי או תשלום במזומן בכל אחד ממוקדי השירות של חברת החשמל. כשנשאר במונה רק עוד 50 שקל, הוא מתריע בצפצוף של 30 שניות מדי חצי שעה על כך שהכסף מתחיל לאזול, וצריך לטעון את הכרטיס מחדש. אם הסכום שהוטען במונה אוזל במהלך שבת או חג – החשמל אינו מתנתק.

 

ר', אם חד הורית לארבעה ילדים ממרכז הארץ, התקשתה במשך שנים לשלם את חשבון החשמל שלה. באחרונה פנו אליה אנשי חברת החשמל והציעו לה להתקין את המונה החדש. "בהתחלה סירבתי כי לא ידעתי איך זה יילך. אבל לבסוף הסכמתי ובכל שבועיים אני משלמת כסף, והם טוענים לי את המונה. אני חוסכת בחשמל ומשתמשת בו בהתאם למצב הכספי שלי. למדתי להשתמש בחשמל בצורה חכמה, ואין לי חשש שינתקו אותו".

 

המונה החדש הוא גם פתרון מצוין עבור משכירי נכסים. יוסי פאר (55) מראשון לציון התקין את המונה בנכסים שהוא משכיר. "זה חיסכון מצוין. כך אני לא שובר את הראש עם השוכר. הוא משלם כמה שהוא צורך, ואין בעיה של אי תשלום לחברת החשמל כשהוא עוזב", הוא אומר.

 

מנהל אגף השיווק בחברת החשמל, דוד בולר, מעריך כי אם תאשר הרשות לשירותים ציבוריים חשמל את הפצת המונה ברחבי הארץ, ניתן יהיה להציעו לקהל הרחב בתוך כשנה וחצי. לדבריו, כיום יש בישראל כ-130 אלף לקוחות שאינם עומדים בתשלומי חשבונות החשמל שלהם ומועמדים לניתוק החשמל.

 

בעמותת "ידיד", המעניקה סיוע לנזקקים, קידמו בברכה את היוזמה. "אנחנו מברכים על הפרויקט, שיכול לסייע בעיקר לנזקקים שאינם יכולים לעמוד בתשלומים ועומדים בפני ניתוקי חשמל", אמר אתמול המשנה למנכ"ל עמותת "ידיד", רן מלמד. במהלך שנת 2004 טיפלה העמותה בכ-1800 מקרים של בעיות בתשלום של חשבונות חשמל.

 

מלמד: "בורב המקרים הצלחנו להגיע להסדרים טובים עם אנשי חברת החשמל. עם זאת אנו רואים בחשמל זכות יסוד, ובשל כך הכנו שלוש הצעות חוק: חוק קרן החשמל, המבטיח סיוע חד פעמי לאנשים שאינם יכולים לשלם בעבור צריכת החשמל; חוק מניעת ניתוק חשמל לצרכן שאינו יכול לעמוד בתשלום חובות; וחוק התעריף החברתי, הקובע תעריף מקוצץ לצרכנים מעוטי יכולת, כפי שקיים במספר לא מבוטל של מדינות בעולם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית מגל
ניתוקי חשמל: המונה ישלח "התרעה"
צילום: עמית מגל
מומלצים