הסוס הצוהל והגג המתקפל
תערוכת ז'נבה מתאפיינת כל שנה בשפע מכוניות פתוחות-גג נאות. כך גם השנה, עם לא אחרת מפרארי F430 ספיידר
מה כבר יכול להיות טוב יותר מפרארי F430, עם מנוע שמונה צילינדרים בנפח 4.3 ליטר ו-490 כ"ס? אותו דבר בדיוק, אבל עם גג פתוח. תכירו את ה-F430 ספיידר, יורשת ה-360 ספיידר, שתערוך הופעת בכורה בתערוכת ז'נבה הקרובה (13-3 במרץ), ותהיה סביר להניח אחת האטרקציות של האירוע השנתי.
שמנה?
ממש כמו אחותה הסגורה, הספיידר מצוידת במנוע V8 עם 490 כ"ס. אלא שכאשר בוחרים במרכב קבריולה, אפילו עם מנגנון גג-בד קל יחסית, חייבים לקחת בחשבון עליה מובנת במשקל. זאת עקב חיזוקים שונים המבוצעים למרכב, במטרה לשמור על עמידותו בעומסים כבדים, בעיקר במכונית ספורט בעלת יכולת כה גבוהה. במקרה של ה-F430 נוספו למכונית 70 ק"ג, שמעמידים את המשקל על 1,520 ק"ג.
_wa.jpg)
תוספת זו באה לידי ביטוי כמובן בביצועים - הספיידר מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות, שזה עשירית איטי יותר מהקופה הסגורה. היא אגב תמשיך להאיץ עד שהמחוג יראה 308 "לפחות", וזה כבר שבעה קילומטרים "תמימים" לשעה פחות מ-F430 סגורה. לא משמעותי, בשני המקרים. אגב, למי שדואג שמא במעבר בין "קופה" ל"ספיידר" נטשה פרארי את מכסה המנוע השקוף מאחור, אל חשש - עוברים ושבים יוכלו להמשיך ולהביט בהשתאות על יחידת הכוח המרשימה.
_wa.jpg)
מלבד הבדל המשקל והביצועים, מבטיחים בפרארי שהספיידר החדשה תהיה מהנה לנהיגה לפחות כמו הגרסה הסגורה. ממש כמוה, היא מצוידת בדיפרנציאל אלקטרוני, כמו-גם בכפתור התנעה על גלגל ההגה, שם נמצאים גם כפתורים השולטים על אפשרויות הכיול של המכונית. כן, גם למיכאל שומאכר יש משהו דומה.