חבילת ההרחבה של Doom 3: שדרוג לגיהינום
מי שאהב את Doom 3 ימצא בחבילת ההרחבה Doom 3: Resurrection of Evil הרבה תוספות מעוררות עניין, בהן כלי נשק, מפלצות ועוד
סדרת משחקי Doom מעולם לא הייתה ידועה בעלילתה מלאת תהפוכות או בגיבורים המורכבים. למעשה, אם היה לסדרה מדריך אסטרטגיה, אפשר להניח כי הוא היה בעל שני דפים בלבד. בדף ראשון היה כתוב בגדול "Shoot", ובשני - "Everything".
לאורך ימיה, הסדרה לא התקדמה הרבה מעבר למילים האלמותיות הללו. גם Doom 3, אחד המשחקים החמים של שנת 2004, לא סטה מהקו הזה. למרות המנוע הגרפי המרשים והתמיכה בפיזיקה מתקדמת, בשורה התחתונה השחקנים עדיין בילו את הרוב המוחלט של זמנם בהריגת מפלצות בשלל חדרים צרים וחשוכים.
אין חדש במאדים
האם כל זה עומד להשתנות עם חבילת ההרחבה החדשה? ממש לא - Doom 3: Resurrection of Evil עומד להמשיך בגאווה בדרכי אבותיו: הרבה אויבים, נשקים הרסניים וגם - כמובן - גרפיקה מרהיבה. עם זאת, זו רק חלק מהתמונה, כי חבילת ההרחבה מציגה גם מספר תוספות מעניינות, ובעיקר כייפיות, שגם אם לא יהפכו את שיטת המשחק, בהחלט יוסיפו לה כמה טוויסטים מעניינים.
אבל לפני החידושים, צריך לעבור משוכה אחת - העלילה. אפשר להגיד הרבה דברים על Doom 3, אבל חוסר בעלילת רקע הוא לא אחד מהם. כמו במשחק המקורי, גם בחבילת ההרחבה עיקר העלילה תוצג בפני השחקן דרך Data Pads (המקבילה של מחשבי הכף יד) שמפוזרים בכל השלבים ויכילו רסיסי מידע על עלילת המשחק. בשיטה זו, מי שרוצה להשקיע ולחוות את העלילה יכול לעשות זאת בקלות, ולעומת זאת, מי שמעוניין רק להרוג, להרוג, להרוג! - יכול להמשיך במסע הקטל שלו בלי להיתקע מול סרטונים ארוכים ומשמימים כל שתי דקות.
סיפור העלילה
המשחק יתרחש כשנתיים אחרי המאורעות שסופרו ב-Doom 3. ארגון ה-UAC, שבמעבדת המחקר שלו על מאדים התרחשו אירועי-הזוועה של Doom 3, מצליח לשמור על הכל בסוד ומתרץ את סגירת המעבדה בתואנה שאחד הגנראטורים גרם לקריסה כללית שלה ולכן היא פונתה מיושביה. אולם, למרות שמעבדות המחקר נסגרו, לוויני החברה המשיכו לעקוב אחרי המתרחש על פני הכוכב.
וכך, יום אחד החלו החיישנים לצפצף; משהו מסתורי משדר אותות מאתר החפירות הראשון שהיה על הכוכב, והמדענים לא הצליחו לפענח אותו. כצפוי, במקום לשחרר כמה פצצות אטום ולגמור עם העניין, החברה מחליטה להוריד צוות מחקר אל הכוכב. הצוות, בניהולה של אליזבת מק-נייל, מי שחשדה לראשונה בד"ר בטרוגר וגרמה לשליחתו של הנחת ב-Doom 3, ירד אל פני השטח והחל להתחקות אחרי האיתותים.
ב-Resurrection, הדמות שנשלוט עליה תהיה של מהנדס-קרבי ולא הנחת מהמשחק המקורי. המהנדס, שמתלווה אל צוות החקירה, הוא הראשון שמגיע אל העצם המסתורי. ושוב, במקום להעמיס TNT על כל פינה מסביב לחפץ ולפוצץ לו את האמ-אמא, הדמות שלנו בוחרת להרים אותה. ביג, ביג מיסטייק. כוחות אופל צצים לפתע ומתברר לנו, באיחור מה, כי החפץ הזה הוא למעשה נשק מיוחד שמסוגל לשאוב נשמות ויכולות של אוייבים.
צרות בגיהינום
החבר`ה בגיהינום מאוד רוצים להניח את ידיהם על הנשק הזה, בעיקר ד"ר בטרוגר שמחכה, בודד ומרושע, לנקמתו המתוקה באלו שהשאירו אותו שם. לשם כך הוא שולח בעקבותינו את שלושת היצורים החזקים ביותר שלו, כל אחד מהם חמוש ביכולת מיוחדת. אבל את המהנדס שלנו לא עשו אתמול, והוא יודע מאיפה משתין
הדג והיכן בדיוק אוחזים בנשק. לא איש כמוהו ייתן לבטרוגר את מבוקשו בקלות. That belongs in a museum! - הוא מן הסתם אמר. הקמפיין לשחקן יחיד מלווה את המהנדס האלמוני בבריחתו מן החפירות העמוקות ומהמפלצות בחזרה אל אור היום האדמומי של מאדים.
תוספת של יכולות מיוחדות
השינוי הראשון של Resurrection לעומת Doom 3 הן היכולות המיוחדות של השחקן. במהלך הקמפיין הוא יתעמת עם יצורי השאול שד"ר בטרוגר שלח אליו. ברגע שיביס כל אחד מהם, הנשק המסתורי שלו יאסוף אליו את היכולת המיוחדת של ה"בוס". ה"בוס" הראשון שנביס יהיה בעל יכולת "Hell time", הקפאת זמן שתגרום לכל הסובבים אותנו לנוע במהירות איטית להחריד בעוד שאנו נמשיך לנוע במהירות הרגילה (מקס פיין מתהפך בקברו).
בהמשך נקבל גם יכולת "berserker" שתגרום לשחקן לפצוח בהתפרעות קטלנית ומשוחררת כל רסן (מינסק ובו מתהפכים בקבריהם), ולבסוף, גם יכולת invulnerability, שתהפוך אותנו לבלתי-פגיעים לזמן קצוב (אממ... צ`יטרי כל העולם מתהפכים בקבריהם?). המפתחים מבטיחים שלמרות שעם הכוחות הללו המשחק נשמע קל למדי, מי שיגיע לשלבים המאוחרים יהיה חייב להשתמש ביכולות הללו כדי לשרוד, וגם זה בקושי.
כלי נשק חדשים
נוסף על היכולות המיוחדות, המהנדס-הקרבי שלנו זוכה למספר כלי נשק חדשים. לא, לא מדובר ברובה M-16 עם פנס שמחזיק מעמד יותר מחצי דקה - העתיד עדיין לא מספיק עתידני בשביל זה - אבל כן מדובר על רובה הצייד הדו-קני והאהוב מ-Doom 2. למרבה המזל, למרות שהנשק מיושן במיוחד, הוא בהחלט יעיל ומסוגל להשתמש בכדורי ה-Shotgun הרגיל. את הנשק, אגב, אתם צפויים למצוא כקישוט, תלוי על קיר לצד עור של דוב.
עם כל הכבוד לנוסטלגיה, הנשק שיעשה הכי הרבה רעש עם שחרור חבילת ההרחבה הוא ה-Grabber. במקורו כלי עזר למהנדסים שצריכים להזיז חפצים כבדים ממקום למקום, ה-Grabber מסוגל להרים חפצים ולזרוק אותם בעוצמה כלפי האויבים שמולכם. בזכות המנוע הפיזיקלי המשולב בתוך Doom 3, החפצים שייזרקו אמורים להתנהג בצורה מציאותית ואמינה תוך שהם מגיבים לכל חוקי הפיזיקה.
למרות הדמיון הקל (אהמ, אהמ) לנשק ה-Gravity Gun של Half-Life 2, המפתחים מ-Id Software טוענים כי הנשק הופיע כבר בגרסאות מוקדמות ביותר של Doom 3 המקורי, ורק במהלך שלבי הפיתוח המאוחרים יותר הוא הוסר. בכל אופן, הנשק של Doom 3 נשמע קצת יותר טוב, בעיקר בזכות העובדה שניתן לזרוק באמצעותו לא רק חפצים אלא גם מפלצות קטנות ואפילו כדורי אש ששולחו לכיוונכם.
אגב, למרות שפיתרון כמו ה-Duct tape הידוע לטובה לא יהיה במשחק, Id מתכננים להוסיף בחלק מהזמן חליפת הגנה מיוחדת שתכלול בין השאר גם פנס אינטגרלי שככל הנראה יפעל באופן רצוף, וכך לפתור את אחת הבעיות הכי מרגיזות ב-Doom 3. עדיין, מכיוון שהדגש הוא על האימה, תהיו מוכנים לכך שברגעים בהם באמת תרצו את הפנס הקבוע - הוא מן הסתם לא יהיה זמין.
בשורות טובות: מפלצות שאול חדשות
אבל מה שווים כל הנשקים הללו אם אין נגד מי להשתמש בהן, הא? Resurrection יציג מספר סוגי מפלצות שאול חדשות שיהוו אתגר ליכולות המיוחדות של דמות הגיבור. ישנם מספר זומבים חדשים שיעשו מה שזומבים יודעים לעשות הכי טוב - לחפש קצת בשר לנשמה - ושכמותם כבר ראינו ב-Doom3. נוסף על כך, יהיו גם מספר מפלצות חדשות לחלוטין כמו ה-Bruiser, שד ענקי ומגושם שחמוש בשתי מכונות ירייה מהירות, ו-Vulgar, יצור דמוי Imp אך זריז ממנו ומסוגל לירות. מפלצת חדשה אחרונה היא ה-Forgotten, גולגולת מעופפת בעלת זוג כנפיים, שלמרבה השעשוע יכולה לשמש כתחמושת יעילה במיוחד לרובה ה-Grabber.
אחרי פידבק מאסיבי של שחקנים שציינו כי הם אהבו את השלבים המאוחרים של Doom 3, שהתרחשו באתר חפירות של ציוויליזציה קדמונית, החליטו ב-Id לתת לשחקנים מה שהם אוהבים, ולכן ניתן לצפות להרבה יותר שלבים בתוך קטקומבות ופחות זמן שנבלה בתוככי מסדרונות מתכתיים קלסטרופוביים. בסך הכל, כל השיטוט הזה, שבסופו של דבר יביא אותנו לקרב הגדול מול ד"ר בטרוגר, אמור לקחת לשחקן ממוצע בערך חצי מהזמן שלקח לו לסיים את Doom 3, הווה אומר בערך 12 שעות משחק. לא רע בכלל בשביל חבילת הרחבה.
למי שיסיים את הקמפיין מחכים גם מספר חידושים באגף המולטיפלייר. למרבה הצער, מצב משחק Co-Op (שני שחקנים שמשחקים ביחד כנגד המפלצות) לא עומד להתממש, והאופציה הזו נשמרת לטובת גירסת ה-Xbox של Doom 3. מה שכן, צפו לגירסה מחודשת של "תפוס את הדגל" שמפותחת על ידי אותם חבר`ה שיצרו את המוד המקורי ל-Quake, כולל מפות חדשות למצב זה, וכן להגדלת מספר השחקנים מארבעה לשמונה. לא ממש מתחרה במשחקי המולטיפלייר המובילים הכיום, אבל זה מה יש.
מי שאהב את Doom 3 - ולמרות מלמולי האכזבה מהמשחק, יש לא מעט כאלו - עומד לגלות בחבילת ההרחבה הרבה תכונות חדשות ומעוררות עניין. התוספות החדשות, כמו היכולת להאט את הזמן ורובה ה-Grabber שיאפשר להשליך חפצים מכל הבא ליד, יכולות להוסיף הרבה גיוון דרוש למשחקיות הירי הבסיסית. אם הכל ילך כשורה צפו לראות את Doom 3: Resurrection of Evil בחנויות בתחילת אפריל. הגיהנום מחכה לנו, ולא בפעם האחרונה.