שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    השגריר הורוביץ
    ניצן הורוביץ, שנסע לאיזורים מוכי הצונאמי, הציג אמש בערוץ 10 את היררכיית המוות במערב: מי שאינו כלכלי בחייו אינו עקרוני במותו. וגם: כיצד הביא דני רופ רייטינג למהדורה של מיקי ויעקב?

     

    "הים לקח הכל", ערוץ 10, 21:00

     

    אם החדשות היו מדינה, ניצן הורוביץ היה שר החוץ. הוא טוב בזה. הוא להוט. נלהב. איכפתי. מתלבש היטב. איתן ומהרטה צריכים להחזיק פוסטר שלו מעל המיטה.

     

    הורוביץ הוא הסיוע הישראלי הטוב ביותר שניתן היה לשלוח לאזורים מוכי הצונאמי של העולם; סרטו לא הותיר אותך אדיש. סביר מאוד שזה היה הדיווח האפקטיבי ביותר מזירת האסון ששודר כאן. בסופו רצית רק להרים טלפון ולתרום להם מים, מזון, כסף ואת איתמר בן-גביר.

     

    הורוביץ לא הגיע לבנדה-אצ'ה באינדונזיה – מוקד האסון, שם נהרגו כ-200 אלף איש – על מנת להתפייט ברגש על החורבות כפי שעשו לפניו. הורוביץ בא להביא את הסיפור העיתונאי. והסיפור הוא כזה: 200 אלף הרוגים באינדונזיה – רובם עניים וחסרי משמעות כלכלית עבור חברות הביטוח – עניינו את העולם הרבה פחות מאשר 6,000 תיירים מערביים שאולי נהרגו בתאילנד. זו ההיררכיה של המוות במערב; מי שאינו כלכלי בחייו אינו עקרוני במותו.

     

    הורוביץ ביקר בכל החזיתות. הוא הביא לכם מראות שסביר שטרם ראיתם: קברי אחים ענקיים, מבחילים, מבעבעים דם; יתושים מתרבים במים עומדים; ניצולים נלחמים באלימות על חבילות הסיוע שמנחית מסוק אמריקאי. ולמרות שהאמריקאים העלו אותו למסוק וגם הדגימו למצלמה תנוחות ג'ון וויין, הורוביץ ידע לסייג; הוא הבהיר כי האוסטרלים והרופאים הצרפתים עושים, בשטח, הרבה יותר. הורוביץ הספיק הרבה והביא לכם תמונת מצב מדויקת, גראפית מאוד וברזולוציה גבוהה. הקריאה לעזרה מזמן לא נשמעה ברורה כל כך.

     

    רוצים לדעת כמה רייטינג קיבל המשדר?

     

    מזג האוויר של דני רופ, ערוץ 10

     

    זה כבר לא מצחיק; דני רופ – "החזאי של ישראל" בוודאי היו קוראים לו ב"רשת" – עושה כרגע רושם של מי שמקבל את סכום הכסף שהוא שווה. קל היה ללגלג על 100 אלף השקלים לחודש של רופ כסכום שערורייתי המוענק למי שתפקידו מסתכם בשרטוט קווים לדמות החמסין הבא, אבל מאז הגיע רופ לערוץ 10, עולה רייטינג המהדורה בזחילה מורגשת. מממוצע של 7.5 אחוז ל-8.6 אחוז בשבוע הראשון לספירת הרופ, והשבוע הגיע הממוצע ל-9.3 אחוז. צפויה התחממות נוספת.

     

    זה אומר כמה דברים. ראשית, שדני רופ – תרצו או לא – הוא אכן טאלנט החזאות המשמעותי היחיד שצמח בישראל. זה אולי תמוה – כמה קשה כבר יכול

    להיות לאתר חזאים עם סוג של כריזמה טלוויזיונית? – אבל העובדה היא כי יותר ויותר משפחת פיפל-מיטר מעדיפות לקבל את התחזית שלהן בדוכן של רופ. למה? אולי כי רופ עושה רושם של מי ששולט בעסק הזה יותר מכפי שהעסק הזה שולט בנו. מזג האוויר – גם אם מחר יתרגשו על ישראל התפרצויות געשיות מקומיות – נראה קטן על רופ, מוגש אצלו עם ריבה בצד ושפת-גוף של מישהו קטן שישמור עליי. רופ – רהוט, חייכן, חף מדאגות –עובר תמיד כמו חדשות טובות.

     

    הסיבה הנוספת, החשובה יותר, היא העובדה שחדשות 10 נראות כעת, ולו בזכות האריזה, מיליון דולר יותר מחדשות ערוץ 2. פינת התחזית של רופ – עם כל התלת-מימד הזה – היא רק קצה הקרחון. הזנחה ממושכת בחזית הלוק הותירה את חדשות ערוץ 2 עם גרפיקת פתיחה בעייתית מימי מלחמת המפרץ השניה (אני מניח שהמחשבה היתה שלא משנה מה יקרה כאן, אדום-דם ומסוקי קרב תמיד יהיו בעניין) ועם אולפן שהיה פעם חוד החנית ונראה כרגע דהוי במקצת ביחס לניצנוץ ההיי-טקי של 10. צרפו לזה את הטון הנינוח של מיקי ויעקב, ותבינו כיצד הפך צעד לא משמעותי לכאורה כצירופו של דני רופ לקפיצת מדרגה רייטינגית נוספת. מילה אחת לחדשות 2: מייקאובר.

     

    • צריך להגיד:

     

    לכל מהדורות החדשות: אולי במקום להזדעזע שוב ושוב תלכו פשוט על "פינת האיום המפורש היומי של הימין הקיצוני"?

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: איי פי
    אינדונזיה אחרי האסון
    צילום: איי פי
    צילום: ערוץ 10
    רופ. עובר תמיד
    צילום: ערוץ 10
    7 לילות
    מומלצים