שתף קטע נבחר

שברולט מאטיז חדשה - לא אלינו

גם הנציגה האחרונה של המותג הנעלם דייהו, המאטיז, מצטרפת למשפחת שברולט. היא גם עוברת מתיחת פנים, אבל אלינו לא תגיע

שברולט חשפה תמונות ופרטים ראשונים על מתיחת הפנים שנערכה למאטיז, הדגם האחרון שנותר תחת שם המותג "דייהו", ועבר בימים אלה לבית "שברולט". השינויים אמורים - כך שברולט - לשפר באופן מהותי את איכות המכונית ויכולתה, אך פחות רלוונטיים עבורנו. הסיבה - ליבואן אין בה כל עניין.


 

אותה נוסחה

 

אכן, המאטיז זכתה לעיצוב חדש, כאשר מכל זווית ניכרת השפעה מבורכת של דגם התצוגה M3X, שנחשף לפני מספר חודשים בתערוכת פאריז. בשברולט אמנם בחרו שלא ללכת  "עד הסוף", ולכן התוצאה שגרתית יחסית למכונית התצוגה. אבל בכל זאת, מדובר בשיפור ניכר - במיוחד במבט מאחור, עם צמד יחידות תאורה עגולות.

 

יחד עם זאת, המאטיז נותרה נאמנה לנוסחת המראה המקורית שהוצעה לפיאט על-ידי ג'וג'ארו ב-1993, אך נדחתה והגיעה בסופו של דבר לדייהו, חמש שנים מאוחר יותר. נוסחה זו עסקה בעירונית קטנה ושימושית, בעלת מרכב חמש דלתות ועיצוב "מיניוואני".

 

בשברולט מבטיחים שמנועי המאטיז, עם הספק מרבי כמעט ללא שינוי (52 כ"ס מ-800 סמ"ק או 66 כ"ס מ-1,000 סמ"ק), חסכוניים מהותית. לדבריהם, מנוע הליטר בעל ארבעה צילינדרים יעבור 17.8 ק"מ לליטר בנזין במקום 15.6 בעבר, ואילו יחידת שלושה הצילינדרים הקטנה מסוגלת לעבור מרחק של 19.2 ק"מ לכל ליטר בנזין, לעומת 16.4 ק"מ בעבר.


 

בנוסף לעיצוב ולחסכון, מציינים בשברולט גם בידוד רעשים טוב יותר, חומרים איכותיים יותר בתא הנוסעים והקפדה יתרה על טיב ההרכבה של המאטיז.

 

מכיוון שב-UMI, יבואנית שברולט לישראל, אין כל כוונה לשווק את המאטיז המחודשת, קשה לדעת האם בשברולט אכן עומדים בהצהרותיהם. באירופה, לעומת זאת, יחל השיווק במחצית השנייה של השנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שברולט מאטיז. לא תגיע אלינו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים