שתף קטע נבחר

קאיה: התנופה תימשך

אם להאמין לקוריאנים של קאיה, הריו החדשה שנחשפה בתערוכת ז'נבה היא רק ההתחלה. עכשיו נותר להם רק לקיים את ההבטחה

ממש ליד קאיה ריו החדשה, אני פוגש את ז'אן שארל ליבן, האיש מספר 1 בקאיה אירופה. כצפוי, הוא שופע חיוכים. בניגוד למה שקורה עם המותג הזה בארץ, אירופה מחבקת את קאיה בחום. תנופת המכירות כה גדולה, עד כי לדברי ליבן לפחות, המספרים האבסולטיים גבוהים אפילו מאלה של שוק הרכב הגדול בעולם - ארה"ב. הכי חשוב, ליבן מסביר לי כי הריו מהווה רק חלק קטן בתכנית גדולה.


קאיה ריו. מבפנים הרושם טוב מהמצופה

 

הריו עצמה, יסלחו לי אנשי קאיה, נראית פחות טוב לעומת התמונות שקדמו לחשיפה. אלא שתחושת האכזבה המסוימת מתחלפת בהערכה כנה לשיפור העצום שהיא מציגה בתא הנוסעים המרווח וסביבת הנהג, לעומת הדגם היוצא. או קיי, היא עדיין אינה יכולה להתמודד מול האירופאים המובילים, אבל היא נראית מזמינה ונעימה מאי פעם.

 

שנת מיניוואנים

 

"למשל, תוך קצת יותר משנה נחליף את המיניוואנים שלנו (קרניבל וקרנס, א.ש) בשני דגמים חדשים לגמרי", כך הוא מספר לי ברצון. "הראשון והגדול יותר, יחליף את הקרניבל באירופה ויציע שבעה מקומות ישיבה. שים לב, הוא יהיה שונה מהותית מהקרניבל שהצגנו בארצות הברית. לא רק שבסיס הגלגלים יהיה קצר יותר, התפיסה כולה תהיה שונה".

 

ליבן ממשיך, כאילו הכין עצמו מראש לנאום, וגם חזר עליו לא מעט פעמים לפני כן. "מאוחר יותר נחליף את הקרנס. הדגם החדש יהיה מודרני יותר, ואף הוא יציג גישה שונה לחלוטין. קודם כל, והכי חושב, הוא יוצע רק בגרסת חמישה מושבים. לא תהיה גרסה לשישה".


קאיה מסה. לא יחליף את הסורנטו

 

ההמשך לדבריו יגיע בדמותה של אופטימה חדשה. אף היא, כמו קודמתה, תבוסס על יונדאי סונטה. התכנית כרגע היא להתחיל בייצור תוך שנה, בארה"ב. מה עוד? "האקסנט הבאה של יונדאי" הוא גאה לספר, "תעשה שימוש בפלטפורמה של הריו החדשה". ואם כבר יונדאי, הרי שמיניוואן על בסיס הקרניבל האמריקני צפוי להופיע תחת מדי החברה האם. ולא. הוא שולל את האפשרות שהמסה שהוצג בדטרויט יחליף את הסורנטו. "הוא עשוי להצטרף מעליו".

 

תהיה ספורטיבית, יהיה סלובקי

 

"אנחנו רוצים להציג מכונית ספורטיבית לקידום תדמית, אבל עוד לא החלטנו אם ללכת על קופה טהורה, או לבחור דווקא בגרסת קופה-קבריולה פופולארית. אם נייצר מכונית כזו, היא תבוסס על פלטפורמת מכונית משפחתית דוגמת הסראטו". כך מוסיף ומספר ליבן. להזכירכם, זו אותה פלטפורמה המשמשת את יונדאי קופה. כאילו שהקשר המותגי לא היה מספיק חזק בין השתיים עד עכשיו...

 

אבל את ההפתעה האמיתית שומר ליבן לסוף כאשר הוא מתייחס למפעל של קאיה שיפתח בסלובקיה, תוך 22 חודשים מהיום. "אנחנו לא מתכוונים לייצר שם את הריו" הוא אומר לי, "אלא מכונית גדולה יותר שתהיה מבוססת על פלטפורמת האלנטרה הבאה. המכונית הזו תצטרף להיצע בין הסראטו לאופטימה, ויהיה לה מחיר תחרותי מאוד". הוא הבטיח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קאיה ריו. מאכזבת מבחוץ, מפתיעה מבפנים
יונדאי קופה. בסיס לספורטיבית דומה של קאיה?
הקרניבל הבא - שונה מהגרסה האמריקנית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים