שתף קטע נבחר

לקסוס חשפה IS חדשה

הקטנה בהיצע של מותג היוקרה היפני זוכה לדור חדש ושונה לחלוטין - החל בעיצוב, דרך מנועים ומכלולים, ואפילו בגישה. אודי, ב.מ.וו, שימו לב

טויוטה חשפה דור חדש ל-IS, הדגם הקטן ביותר בהיצע לקסוס, עם יומרות ספורטיביות דווקא, ופחות יוקרתיות. המותג, שמרבית פעילותו מרוכזת בצפון אמריקה, הוקם על-ידי היפנים בשלהי שנות ה-80 במטרה להתחרות במכוניות היוקרה האמריקניות. מאז הצליח לרכוש לעצמו מוניטין של אמינות ואיכות הרכבה, כזה שדרש מהמותגים האמריקנים לשנס מותניים ולהשקיע בפיתוח מוצרים איכותיים יותר.

 

מאז השקת המותג עם ה-LS, הצטרפו דגמים נוספים. בשנת 1998 היה זה הקטן מביניהם, ה-IS, שעל הכוונת שלו הונחו מכוניות כמו ב.מ.וו סדרה 3, מרצדס C קלאס ואודי A4. שבע שנים מאוחר יותר, דור שני ומתקדם יותר שם לנגד עיניו את אותה מטרה, לשכנע אמריקנים שמותגי יוקרה מקומיים או גרמניים הם לא התשובה. החידוש המשמעותי הוא תוספת של מנוע טורבו-דיזל חדש (2.2 ליטר עם 177 כ"ס שמוצע החל מז'נבה גם באוונסיס). ובמילים אחרות - הפעם פונה לקסוס באופן נמרץ יותר גם לאירופה חובבת הדיזלים.


 

מלבד יחידת ה-2.2 ליטר לה ארבעה צילינדרים ותוצע עם תיבת שישה הילוכים ידנית בלבד, יוצע גם מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר ושישה צילינדרים. מנוע זה מייצר הספק דומה מאוד לזה של מנוע ה-3.0 ליטר ב-IS היוצאת, עם 204 כ"ס (214 בעבר). המומנט, לעומת זאת, נמוך יותר משמעותית - 25.5 קג"מ לעומת 29.4 בעבר. מנוע ה-2.5 ליטר יוצע עם תיבה ידנית או אוטומטית, בשני המקרים עם שישה הילוכים. בכל מקרה, כמו ב-IS היוצאת, הכוח מועבר לגלגלים האחוריים.

 

ה-IS החדשה גדולה באופן משמעותי מהמכונית אותה היא מחליפה, בכל ממד למעט גובה. אורכה 457.5 ס"מ (לעומת 440), רוחבה 180 ס"מ (172.5 בעבר) ובסיס הגלגלים צמח בשישה ס"מ ל-273 ס"מ. ממד הגובה נותר כמעט ללא שינוי, עם צמיחה קלה של חצי ס"מ ל-142.5 ס"מ ב-IS החדשה.


 

עיצוב פחות מיוחד

 

ה-IS הקודמת הציגה משב רוח רענן במשפחת לקסוס, עם עיצוב קליל ונעים לעין שנראה טוב למדי עד היום, כולל יחידות התאורה השקופות מאחור - שהפכו מאז לאופנה החמה של תעשיית הרכב העולמית. הדור החדש מציג אמנם התקדמות, ונראה מודרני משמעותית מהדגם היוצא, אבל נדמה שלתוצאה הסופית חסר מעט מ"גורם ה-X", אותו משהו בלתי מוסבר, שהופך מכונית מ"עוד אחת" מני רבות, לכזו שמעניינת כל פעם מחדש.

 

אלי שאולי, נציג ynet בתערוכת ז'נבה שם נחשפה המכונית לראשונה, מוסר שהרושם האפרורי במקצת עובר גם מהתמונות למכונית האמיתית. לדבריו, ההשפעות של ה-GS החדשה ובעיקר ה-LF-A האקזוטית אמנם מבורכות, אבל התוצאה הסופית רחוקה מלהיות יוצאת דופן או מושכת במיוחד.


 

לקסוס IS, שלא שווקה בגרסתה המקורית בישראל, צפויה להמשיך ולצפות בחופי ישראל מהצד השני של הגבול. בשלב זה לפחות, אין כל כוונה מצד טויוטה להרחיב את קשת דגמי לקסוס בישראל, שכוללת נציגות בודדת של ה-LS430 היוקרתית והבכירה בהיצע. עם זאת, ייתכן ומדיניות זו תשתנה בעתיד נוכח החדרה נחושה יותר של לקסוס לאירופה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים