שתף קטע נבחר

האחות החזקה - C4 עם 2.0 ליטר

בסיטרואן חושבים שגרסת ה-2.0 ליטר תהיה החשובה ללקוחות הפרטיים. נסיעת המבחן מסבירה מדוע

 

חישוקים קלים וידיות בצבע מרכב, אלו ההבדלים החיצוניים בין הגרסה המהודרת של ה-C4 ל"רגילה". אפילו מידות הצמיגים זהות. אבל פתיחת דלת חושפת מיד, כמו בקופה בה נהגנו, את העושר וההידור. בפירוש נדמה כי מדובר במכונית יוקרתית בהרבה.


 

לכך תורם שילוב צבעים נאה ובמיוחד גווני קרם נעימים בסביבת הנהג ובריפוד, וכמובן אבזור עשיר. בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע עם שליטה מההגה, מחשב דרך (כפול), חיישני גשם, אור וחניה, מגביל מהירות ובקרת שיוט, ריפוד עור להגה ואפשרות לחלוקת תא מטען, הגה יחודי ומרובה תפקודים, מבלבל מעט אמנם, אך מרשים למדי - בדיוק כמו שפע צגי המידע. בצד הבטיחותי יש בקרת יציבות (לא מתנתקת), שש כריות אוויר כולל שני וילונות.

 

מנוע 2.0 הליטר החדש של הקבוצה, נגזר מהיחידה בה פגשנו ב-VTS. למנוע הזה תזמון שסתומים משתנה ומערכת ניהול כוח (כמו שליטה באלטנרטור ובמדחס) מתקדמת יותר. ההספק המרבי עומד על 143 כ"ס. מעניין לציין כי הוא הופיע לראשונה ב-C5, ומשודך ב-C4 רק לגרסאות אוטומטיות, בעוד ידניות מסתפקות במנוע הישן.


 

הבדלי ההספק והמומנט מול המנוע המיושן מתבטאים יותר על הכביש ופחות במספרים. יש זמינות כוח עדיפה, פעולה חלקה ו"זורמת" יותר. עם מנוע ה-2.0 ליטר לא מדובר אמנם במכונית ספורטיבית, אך היא לבטח מרגישה זריזה בכל מצב. אפילו התיבה האוטומטית "מסתדרת" טוב יותר עם התוספת, ולעיתים מאפשרת אפילו קרבה לא-פוליטקלי-קורקט למנתק ההצתה. לעומת זאת, "זחילה" בראשון-שני היא לא ממש אוהבת. צריכת הדלק נעה סביב 8.5 ק"מ לליטר.

 

בסיטרואן מציינים כי תוספת המחיר לעומת ה-1.6 ברמת אבזור Pack, אינה גדולה. ואכן, כמעט 147,000 שקל זה לא יקר ביחס למתחרות בקבוצה, בעיקר כאשר מתחשבים באבזור הנדיב. אלא שלנו נראה כי מחיר נמוך בכמה אלפי שקלים, עשוי היה לעשות טוב ל-C4 עם מנוע 2.0 ליטר, בעיקר לסייע לה לממש טוב יותר את הפוטנציאל, בגרסה העדיפה לטעמנו משמעותית עבור הלקוח המשפחתי.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גרסת ה-2.0 ליטר. מהודרת יותר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים