שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    סמארט מבטלת דגמים

    סמארט, חטיבת המכוניות הקטנות של דיימלר-קרייזלר, לא מצליחה להשתחרר מהמשבר. בסוף השבוע הודיעו בעלי הבית: דגמים יבוטלו, עובדים רבים יפוטרו והפיתוח יעבור למרצדס

    זה התחיל מצוין. סמארט, אחת המכוניות היותר-חביבות שיוצרו אי פעם, זכתה לקבלת פנים מצוינת מיד עם הצגתה לציבור הרחב. היא הייתה שונה אך שימושית בעיר, מוזרה אך מחויכת למראה. בערים הגדולות של אירופה צברה פופולריות עצומה, בין היתר עקב תג-מחיר ידידותי מאוד - בניגוד למחיר הגבוה מדי בארץ.

     

    אבל כעת נראה שכל הפרויקט המיוחד עומד בפני איום ממשי. הבעיות שהלכו ותפחו הגיעו לממדים שחייבו התערבות מיידית. זאת, מכיוון שמאז הקמת המותג על-ידי סווטש, וכניסת מרצדס כשותפה - ולאחר מכן כבעלת בית בלעדית עם נטישת סווטש - הוא שרוי בחובות ואינו מצליח לעבור לרווחים.

     

    התוצאה, כפי שפרסם קונצרן דיימלר-קרייזלר, היא תוכנית ארגון מחדש במטרה לנסות ולהפסיק את הפסדי הענק, תוכנית שתעלה כסף רב. מלבד זאת, תכניות הייצור של רכב השטח "פור-מור" יבוטלו לאלתר, כפי שהערכנו בעבר, וייצור הרודסטר הנאה יופסק כבר בסוף השנה מבלי להציג מחליפה כלשהי. 


    סמארט רודסטר. הייצור יופסק כבר בסוף השנה 

     

    על-פי מודל עסקי חדש אותו מתכננת מרצדס לכונן בסמארט, מקווים הגרמנים לעבור לרווח כבר בשנת 2007. לצורך כך צומצם כאמור מבחר הדגמים, במטרה לשים דגש ניכר יותר על מחליפת הפור-טו (הסמארט הקטנה ביותר והראשונה בהיצע) ולפתח אותה בהתאם לתקנות האמריקניות.

     

    בעבר תכננו אנשי סמארט לשווק את הקטנה באמריקה, אך תוכניות אלה נגנזו בסופו של דבר, והן כנראה אחד הגורמים הבולטים לקשיים הנוכחיים. בנוסף  

    לכך, יוצעו מנועי המכונית העתידית ליצרנים נוספים. הפור-פור, שפותחה בסיוע מיצובישי, תמשיך ותיוצר בהולנד לצד הקולט היפנית.

     

    עוד בתוכנית: מחלקות פיתוח, מכירה, רכש ושרות, יוטמעו באלה של מרצדס לטובת צמצום עלויות, מה שבמילים אחרות אומר שסמארט כיישות עצמאית, כמעט ותחדול מלהתקיים. יחד עם זאת צפוי גם גל פיטורים נרחב שממדיו עדיין לא הובררו. כדי להגביר את המכירות ישולבו מיני-סוכנויות סמארט בתוך סוכנויות מרצדס קיימות באירופה.

     

    לדברי דיימלר-קרייזלר, עלות הארגון מחדש תעמוד על 1.2 מיליארד יורו ותפגע בדו"חות הכספיים של הקונצרן לשנה הקרובה. אלה לא חדשות טובות במיוחד לקונצרן, הסובל זה תקופה ארוכה מנתונים נמוכים משמעותית מהציפיות.

     

    בתגובה לידיעה, מסרו מחברת כלמוביל, יבואני סמארט, כי הם עדיין לומדים את הנושא.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    סמארט פור-מור. לא ייוצר
    סמארט פור-טו. ממשיכה להימכר
    פור-פור. תיוצר אף היא
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים