שתף קטע נבחר

נטוויז'ן מציעה שירות דואר רשת בנפח 1GB - בתשלום

ספק האינטרנט בעקבות Gmail: יציע ללקוחותיו שירות דואר מקוון בנפח של 1 גיגה בייט - אך בתשלום של 69 שקלים בחודש

סימן ראשון להצטרפות ספקי האינטרנט בישראל למירוץ השדרוגים בין שירותי הדואר האלקטרוני המקוונים, בהם Gmail, יאהו! מייל, וואלה ואחרים. נטוויז'ן מכריזה על שירות חדש המיועד למנוייה - תיבת Big space בנפח 1GB. בניגוד לתיבת הדואר האלקטרוני המוצעת למנויי החברה כיום, מדובר בדואר רשת (Web mail) המאוחסן על גבי שרתי נטוויז'ן וכולל גם תכונת אנטי וירוס ואנטי ספאם.

 

פיחות באטרקטיביות של דוא"ל POP3

 

למרות שהסטנדרט בתחום הדואר האלקטרוני המקוון עלה לאחרונה לשני גיגה בייט ויותר, ספקי האינטרנט הישראלים המשיכו להציע למנויים תיבות קטנות למשלוח וקבלת הודעות משרתי הדוא"ל שלהם (POP3), בנפח מרבי של 10 מגה בייט.

 

שירותי הדוא"ל המקוונים הציעו יתרונות נוספים על פני תיבות ה-POP3, בהם סינון ספאם ווירוסים חינם וכתובת קבועה (בניגוד לכתובת הדוא"ל אצל ספק האינטרנט, אשר אינה רלוונטית אם ברצון המנוי לעבור לספק אחר ולהפסיק לשלם עבור חשבון האינטרנט הנוכחי). כתוצאה מכך, האטרקטיביות של אחזקת תיבת דואר אלקטרוני אצל ספק האינטרנט הלכה ופחתה.

 

נטוויז'ן מתמודדת - אבל מבקשת כסף

 

הראשונה להתמודד עם המגמה החדשה בישראל היא נטוויז'ן. בניגוד לשירותי דואר הרשת המתחרים, השירות החדש של נטוויז'ן ניתן בתשלום. עלות של תיבת דואר בנפח של 250 מגה בייט נקבעה ל-15 שקלים בחודש, 500 מגה בייט עולים 39 שקלים, ואילו 1 גיגה בייט ניתנים במחיר 69 שקלים.

 

נטוויז'ן טוענת כי בניגוד לתיבות האחרות בנפח גיגה בייט, התיבות של Big space "יושבות" על שרת האינטרנט של הספק, ותומכות באחסון החומר וגיבויו על גבי שרתי נטוויז'ן באופן מאובטח. המשתמש יוכל לבחור האם לצפות בקבצים בלבד או להורידם אל המחשב, ולגשת לתיבה מכל מחשב.

 

טלי נחושתן, סמנכ"ל שיווק בנטוויז'ן, מסבירה: "ההיצע בתחום שירותי תיבות הדואר משתנה במהירות בשנה האחרונה, כאשר הפורטלים ומנועי החיפוש השונים החלו להציע לגולש תיבות דואר עם נפח של 1 גיגה בייט. נטוויז'ן היא ספקית האינטרנט הראשונה בישראל אשר נענית לאתגר ומציעה לגולש תיבה בנפח 1 גיגה בייט אשר כוללת את מגוון היתרונות מתחום הטכנולוגיה והאבטחה, שאינן קיימות בתיבות הגיגה האחרות".

 

המודל העסקי הישן קרס

 

מאז אפריל, 2004, אז הודיעה גוגל על שירות Gmail שלה, התעורר לחיים שוק הדואר האלקטרוני ברשת, והפך לזירת התגוששות סוערת. מגמה הנוכחית מביאה לשמיטת הקרקע מתחת למודלים העסקיים שניסו לקדם יאהו!, מיקרוסופט ואחרות. המודלים של דואר אלקטרוני בתשלום התבססו על שירותי ערך מוסף כמו תיבה מוגדלת, אנטי וירוס ואנטי ספאם.

 

ספק האינטרנט הגדול הראשון להגיב על התפתחויות אלה הייתה AOL האמריקנית, שהכריזה בסוף השנה שעברה על שירות דואר רשת ניסיוני, המיועד בשלב ראשון חינם עבור מנוייה, אך במהלך השנה הנוכחית ייפתח לכלל הגולשים ללא תשלום. השירות, "AOL Mail on the Web", כולל סינון דואר זבל, מראה דמוי אאוטלוק וקישור לתוכנת המסרים המיידיים AIM של AOL, שיציג חיווי גרפי על מצב החיבור של אנשי קשר, וכך יוכלו המשתמשים לפתוח חלון שיחה ישירות מההודעה עצמה. עם זאת, נפח התיבות של AOL נקבע ל-100 מגהבייט בלבד.

 

ספקי האינטרנט אינם ששים להרים ידיים ולוותר על משתמשי הדואר האלקטרוני לטובת גוגל, יאהו! ואחרות, על אף שהאחרונות מספקות את השירות חינם. הדואר האלקטרוני הוא אחד היישומים הפופולרים ביותר בקרב גולשי האינטרנט וספקי האינטרנט, כמו גוגל ויאהו!, מעוניינות לפתח מקורות הכנסה חדשים משירותים אלה, בתחום הפרסום ושירותי הערך המוסף. התהליך הנמשך מוביל לתחרות בין כל ספקי הדואר האלקטרוני - בין אם מדובר בספקי אינטרנט או אתרי אינטרנט - ולהפיכת כל שירותי הדואר האלקטרוני למקוונים. 

 

המקרה של נטוויז'ן אבסורדי במיוחד, מאחר והשירות החדש של החברה מתחרה לכאורה, בנענע, זרוע התוכן של נטוויז'ן, העורכת כעת ניסוי בשירות דואר מקוון בנפח 1 גיגה בייט, אשר השקתו צפויה בקרוב.

 

"היתרון של נטוויז'ן - שירות מהימן ותמיכה"

 

"אני סבורה כי התחרות שלנו אינה בנענע או וואלה או Gmail אלא מול ספקי האינטרנט האחרים, אשר כולם גובים כסף עבור הרחבת תיבת הדואר", אומרת נחושתן, "גולשים נוטים לנהל את התיבה הראשונה שלהם אצל ספקי האינטרנט ופותחים תיבה משנית אצל שירותי הדואר הניתנים חינם. המודל העסקי של גוגל, יאהו וואלה מבוסס על הכנסות מפרסומות, ואילו בתיבות שלנו אין פרסומות כלל.

 

"נוסף על כך, שירותי הדואר האלקטרוני המקוונים מוצעים חינם ללא תמיכה. במקרה של תקלות, ואלה קורות הרבה, אין עם מי לדבר. בניגוד להם, ספקי האינטרנט משקיעים כסף רב בתשתית הדואר שלהם. אנחנו מציעים תמיכה 24 שעות ביממה. תשתית הדואר מבוססת על שרתים של חברת סאן, האנטי וירוס של סימנטק, והאנטי ספאם של ברייטמייל-סימנטק, וכוללת תמיכה ב-POP3 ו-IMAP".

 

"עם זאת, אנחנו מודעים לשינויים בשוק ולכן החלטנו לא להמשיך למכור תיבות דואר בנפח של 50 או 100 מגה בייט במחיר מופקע כמו ספקי אינטרנט אחרים. בעידן הנפחים הגדולים נספק ללקוח ערך מוסף - שירות מהימן - שאין בשירותים החינמיים".

 

מנטוויז'ן נמסר כי כל מנויי החברה המשלמים עבור הרחבת תיבות הדואר ישודרגו בהדרגה לשירות החדש.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גם ספקי האינטרנט מתחילים להגדיל
מומלצים