שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    ורטהיימר קנה את מטוס המנהלים היקר בעולם
    המיליארדר איתן ורטהיימר, מבעלי חברת ישקר, רכש באחרונה את מטוס המנהלים היקר בעולם: ה"גלובל-5000", שמחירו הבסיסי עומד על 45 מיליון דולר
    בפעם הבאה שתצטופפו במחלקת התיירים ותקטרו על השכנים הרעשנים והאוכל התפל, תחשבו על ישראלי אחד שטס בתנאים טובים בהרבה.

     

    המיליארדר איתן ורטהיימר, מבעלי חברת ישקר, רכש באחרונה את מטוס המנהלים היקר בעולם: ה"גלובל-5000", מתוצרת בומברדיה הקנדית, שמחירו הבסיסי עומד על 45 מיליון דולר.

     

    המטוס המפואר נחת לפני מספר ימים בישראל. רשמית הוא נרכש בידי חברת ישקר אירוספייס, חברת בת של ישקר, שמפעילה את מטוסי המנהלים שלה.

     

    ל"ידיעות אחרונות" נודע כי בתא הנוסעים של המטוס הוכנסו שינויים רבים בכל הקשור לנוחות. "זה מטוס המנהלים הטוב בעולם", אמר אתמול מקור בענף התעופה. המטוס החדש הוטס לישראל על ידי צוות של "בומברדיה", שמדריך בימים אלה את אנשי התחזוקה שיטפלו בו מארקיע.

     

    ישקר היא אחת מחברות התעשייה המצליחות בישראל. החברה נמצאת בבעלותו של איתן ורטהיימר ושל אביו, סטף ורטהיימר, שהקים אותה. בהיותה חברה פרטית

    נתוני הרווח שלה אינם מתפרסמים, אך לפי ההערכות היא מרוויחה מאות למיליוני שקלים בשנה.

     

    המטוס המפואר והמתקדם ישמש את ורטהיימר ואת אנשי ישקר בפעילותם בסין, הודו ויפן. במזרח הרחוק. דוברת גני התעשייה של ורטהיימר, יעל שביט, מסרה אתמול: "מרכז הפעילות העסקית עבר באחרונה מאירופה להודו וסין, שם נרכשו מפעלים חדשים. טווח הטיסה התארך והשינוע יהיה קל יותר במטוס מסוג זה".

     

    ה"גלובל 5000" גובר ללא קושי על המחלקות הראשונות של חברות התעופה הגדולות. מושבי הנוסעים שבו הופכים למיטות של ממש ותא הנוסעים המפואר מרווח ביותר. מערכות תקשורת מתקדמות מאפשרות לנוסעים לשוחח עם כל מנוי טלפון בעולם, כאשר ניתן להתקין בו גם יכולת לגלישה באינטרנט מהאוויר. במטוס יש גם חדר ישיבות, מטבחון ומקומות אכסון וקירור לכמות גדולה של מזון ומשקאות. "המטוס הזה בנוי לטיסות שהן תענוג", אמר המומחה.

     

    יחסית לגודלה, ישראל היא חברה מכובדת במועדון מטוסי המנהלים העולמי ומספר רב יחסית של אנשי עסקים ישראלים בכירים מחזיקים ברשותם מטוסי מנהלים. חלקם עבר אליהם בעקבות העומס בנמלי התעופה, אחרים רכשו אותם בזכות הגמישות, והאפשרות להגיע במהירות גם למקומות שאין אליהם טיסות סדירות.

     

    סיור בנמל התעופה בן גוריון יגלה למשל את ה"בומברדיה צ'לנג'ר" של יוסי מימון, מבעלי חברת מרחב וערוץ 10, שמחירו כ-31 מיליון דולר. בקרבתו חונה לפעמים ה"הוקר" של רמי אונגר (10 מיליון דולר), יבואן רכב ובעל עסקי נדל"ן ואוניות.

     

    ברשימה היוקרתית מיוצגים גם לב לבייב (יהלומים, נדל"ן והיי-טק), שמחזיק במטוס "גלקסי" מתוצרת התעשייה האווירית. בימים אלה מנהלים עוד כמה ישראלים עשירים מאות מגעים על רכישת מטוסי מנהלים.

     

    הוצאת עשרות מיליוני דולרים לרכישת המטוס היא רק ההתחלה. כדי שהמטוס יהיה זמין בכל עת חייבים להחזיק צוות של לצפחות שני טייסים, בעלות של כ-10,000 דולר לחודש. תשלום לדיילת יעלה כ-2,000 דולר לחודש. אחזקת המטוס עולה כ-15 אלף דולר לחודש, לא כולל הוצאות הדלק.

     

    ההזמנות לקייטרינג עבור טיסות העסקים מבוצעות בדרך כלל ממסעדות יוקרה, בעלות שיכולה להגיע לאלפי שקלים לכל טיסה. "יש מאכלים קבועים שבעל המטוס מבקש לקבל, סטייקים או יינות מיוחדים, ויש צ'ופרים שמבקשים מהלשכה שלו ממש לפני הטיסה, כמו וויסקי או ממתק מיוחד".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: רוני שיצר
    איתן ורטהיימר מבעלי ישקר
    צילום: רוני שיצר
    מומלצים