שתף קטע נבחר

  • חדשות וכתבות

נוקיה מאבדת נתח שוק למוטורולה

חברת המחקר גרטנר דיווחה כי נוקיה, יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, איבדה ברבעון הראשון ב-2005 נתח שוק למוטורולה ולסמסונג, אך נותרה מובילה

נוקיה, יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, איבדה ברבעון הראשון ב-2005 נתח שוק למוטורולה ולסמסונג. כך דיווחה חברת המחקר גרטנר. נתח השוק הגלובלי של הענקית הפינית ירד מ-33 אחוז ברבעון הקודם ל-30.4 אחוז, שעה שחלקה של מוטורולה האמריקנית גדל מ-16.3 אחוז ל-16.8 אחוז. לפי גרטנר, מכירות הטלפונים גדלו ברבעון ב-17 אחוז, והתחרות בענף התעצמה וגרמה להוזלת המכשירים.

 

נוקיה שיפרה את הטלפונים היקרים מתוצרתה וקיצצה את מחירי הטלפונים הזולים יותר, אחרי שנתח השוק שלה בתחילת 2004 ירד לשפל של 5 שנים. ירידת נתח השוק של נוקיה ברבעון הראשון השנה היא הראשונה זה ארבעה רבעונים. גרטנר העלתה את תחזית המכירות הגלובליות מ-720 ל-750 מיליון יחידות ב-2005.

 

בשנה שעברה נמכרו 674 מיליון טלפונים, וב-2003 נמכרו 520 מיליון. נתח השוק של סמסונג הקוריאנית גדל מ-12.2 אחוז ברבעון הקודם ל-13.3 אחוז. חלקה של אל-ג'י הקוריאנית ירד מ-6.8 אחוז ל-6.2 אחוז, ושל סימנס הגרמנית מ-6.4 אחוז ל-5.5 אחוז. זהו נתח השוק הקטן ביותר של סימנס מאז 1999, שבתקופה המקבילה ב-2004 עמד על 8 אחוז. נתח השוק של סוני אריקסון ירד מ-6.3 אחוז ל-5.5 אחוז.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מוטורולה. הנתח מה"עוגה" גדל
מומלצים