שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    שימוש הוגן: האקדמיה נכנסת לעסקי דואר הזבל
    למה חברות האינטרנט לא חושפות את חוזי העסקאות עמן לפני שהן לוקחות פרטי כרטיס אשראי מלקוחות, על דואר זבל שנשלח ממכללות אקדמיות, ולסיום - אתר תפוז חזר לסורו וממשיך לחטוף את דף הבית

    1. למה אי אפשר לראות את החוזה?

     

    לפני כשבועיים פנה ניר דינור לחברת הוט בבקשה להתחבר לאינטרנט. לאחר שבחר בחבילה שהתאימה לו, ביקש ארז, נציג החברה את פרטי כרטיס האשראי

    של דינור. הוא, מצידו, ביקש לעיין בחוזה העסקה ביניהם לפני הרכישה. "הוא אמר לי שזה בלתי אפשרי ואוכל לקבל את החוזה רק מידי הטכנאי", מספר דינור, "לדבריו, בלתי אפשרי "לפתוח קריאה" לטכנאי בלי אמצעי תשלום, על אף שהדגשתי שאיני מעוניין לשלם לפני שאעיין בחוזה".

     

    כאשר ביקש הלקוח לדבר עם אחראי השירות, הפנו אותו לליאב, שחזרה על דברי המוקדן הראשון. ליאב הפנתה אותו לגילה במחלקת הכספים, שהפנתה אותו לרמה ממחלקת מכירות. "כולם עמדו על כך שאמסור פרטי כרטיס אשראי ורק ורק לאחר מכן אוכל לראות את החוזה", הוא אומר.

     

    "לאחר העברות רבות בין מחלקת מכירות לשירות לקוחות דיברתי לבסוף עם אדווה כהן ממחלקת מכירות אינטרנט.  כהן החזירה אותי לארז שמצידו אמר לי שבאופן חד פעמי הוא השיג אישור לשלוח אלי טכנאי בלי שאמסור את פרטי כרטיס האשראי שלי. בשלב זה ההתרשמות שלי מהשירות שלהם גרמה לי לחשוב על כך העניין מחדש.

     

    תגובת HOT

     

    "על מנת להפיק הסכם התקשרות ללקוח ספציפי, יש להקים את הלקוח במערכות המידע של החברה (לפתוח כרטיס על שמו) ולעדכן אמצעי תשלום במערכת, ולכן נתבקש הלקוח לספק את הפרטים הללו. היות והלקוח לא היה מעוניין למסור אמצעי תשלום, העניין נבדק, וכבר ביום למחרת הובטח לו כי בהתאם לבקשתו ישלח אליו תקנון מבצע כללי, ובאופן חריג ישלח אליו טכנאי עם הסכם ההתקשרות, עוד בטרם יעודכן אמצעי התשלום במערכת".

     

    ראוי כי חברות האינטרנט יפסיקו להתייחס למבצעים שלהן כאל סוד מסחרי. אחרי הכל, המתחרים שלהם מודעים היטב לכל מה שהם מציעים ללקוחות ומי "שנדפק" מחוסר האינפורמציה הזו הם הלקוחות, שאינם יודעים על מה הם משלמים. כדאי להן להבין כי הסתרת פרטים אינה משרתת אותן בטווח הארוך והאינטרס הצרכני הוא גם האינטרס שלהן. יש לפרסם את חוזי החבילות בכל במה אפשרית, ובייחוד באתרי האינטרנט של החברות.

     

    2. רשימת התפוצה של מכללות

     

    בימים האחרונים פנו אלינו גולשים והתלוננו על דואר זבל אלקטרוני שנשלח אליהם מאוניברסיטת דרבי וממכללת ספיר, ובו הם מציעים את שירותיהם האקדמיים לנמענים. "האם מוסדות אקדמים בישראל עד כדי כך נואשים לסטודנטים, שהם משתמשים בדואר זבל?", תהה אחד מהם.  

     

    מאוניברסיטת דרבי נמסר לנו כי "רשימת התפוצה הורכבה מאנשים שהתעניינו בעבר בלימודים או בהרשמה לאוניברסיטה ומי שרוצה יכול להסיר עצמו על ידי לחיצה על הקישור בעמוד התחתון או לפנות אל אתר האינטרנט של החברה אל דף הקשר ולפנות בבקשה להסרה".

     

    למרות תגובתה של המוקדנית נבהיר כי לפחות מתלונן אחד מעולם לא התעניין ולא חשב ללמוד או להירשם לאוניברסיטת דרבי ועל כן הוא אינו רואה כל סיבה הגיונית לשרבוב שמו לרשימת הדיוור.

     

    לא שולחים ספאם לאף אחד

     

    שמעון תמיר, מנהל מכללת ספיר, טען בתגובה כי אחד מספקי שירותי פרסום באינטרנט איתו עבד המוסד לתקופת ניסיון הפיץ ללא רשותם את הודעות הזבל.

     

    "באופן עקרוני אנחנו אף פעם לא שולחים דואר זבל", אמר תמיר, "גילינו כי אחד מספקי שירותי פרסום באינטרנט שהגענו איתו להסכם על הפצת באנרים שלנו באתר שלו ניסה להגדיל את כמות הכניסות לבאנר ולהרשים אותנו. אנחנו מתנערים מכל העניין הזה ונקטנו צעדים נגד האיש באיגוד האינטרנט, אך אין בכוונתנו לתבוע אותו.

     

    "אנחנו מקפידים לשלוח דואר שיווקי על פי מאגרי מידע מורשים כמו חבר'ה או הוטמייל או כאלה שרוצים לקבל מאיתנו מידע".

     

    3. התקלה המסתורית בתפוז חזרה

     

    לאחר שכתבנו בעבר על חטיפת דף הבית של גולשים בבלוג TV, צ'ט הווידאו של אתר "תפוז", המדיניות שונתה. אך כעת נראה כי "תפוז" חזרו לסורם. "תפוז התחילו שוב לשנות למשתמשים את עמוד הבית בלי לשאול", כותב ע', "זו ממש חוצפה שהם משנים בלי לשאול. להקפיץ הודעת שאלה זה מציק, אבל לפחות לגיטימי. אבל 'לגנוב' או 'לחטוף' את עמוד הבית של המשתמש ללא ידיעתו זו חוצפה וזה מעשה שמתאים לווירוסים ולא לאתר מוביל בישראל".

     

    גיא אליאב, מנכ"ל "תפוז", מסר שמדובר בתקלה שחזרה ונמצאת כרגע בטיפול, כך שלא תישנה. להערכת תפוז, הבעייה תיפתר בקרוב.

     

    יש לקוות שתפוז יעמדו בהבטחתם והתקלה המסתורית לא תחזור על עצמה. 'תקלות' כאלה אופייניות לתוכנות ריגול ולא לאתר קהילות המתמקד במשתמשים. שיטות נפסדות כאלה לא יסייעו ל'תפוז' לזכות באמון הגולשים.

     

    נפגעתם משירות לקוי של ספק האינטרנט? קניתם מודם או מעבד וגיליתם שעבדו עליכם? שלחו אלינו את התלונה: computers@y-i.co.il.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    בלוג TV. הצ'ט החוטף של תפוז
    הוט. תביא כרטיס קבל חוזה
    צילום: צביקה טישלר
    לומדים על ספאם?
    צילום: צביקה טישלר
    מומלצים