שתף קטע נבחר

אבסולוט - אי אפשר לטעות

"שאלו אדם ממוצע אילו מותגי וודקה הוא מכיר וסביר להניח שהתשובה הראשונה שתקבלו תהיה - אבסולוט". גיא קידר מספר על המותג ועל החבר החדש במשפחה

מה הדרך הטובה ביותר למשוך תשומת לב? נבדלות כמובן - שוני, בולטות. כשהסוכן סמית', לבוש בחליפתו השחורה וחמוש במשקפי שמש ניצב דומם בין מאות אנשים רגילים למראה ברחובות ניו יורק ("מטריקס", 1999), עיני כל הקהל היו נעוצות אך ורק בו. הנבדלות משחקת תפקיד בכל מקום. זה יכול להיות שחקן הטניס ארוך השיער שנבדל מיריביו בעלי הלוק הרובוטי והמשמים, ה"סמארט" של מרצדס שנבדלת משאר המכוניות בגודלה (קוטנה, האמת) ומושכת תמיד תשומת לב כשהיא חונה במאונך למדרכה. ככה זה, אנו נוהגים תמיד לחפש את השונה. קל לנו לזהות אותו, ולהתמקד בו.

 

כשבמותגים ובביצועי מכירות עסקינן, הנבדלות משחקת תפקיד ראשי. קחו למשל את ענף המשקאות. אתם נכנסים לבר, מתיישבים לצד הדלפק ומסתכלים לעבר הקיר ומדפי התצוגה. לפניכם ניצבים, סדורים שורות שורות, כמאה בקבוקים שונים. מבין כלל הבקבוקים המאורכים תזהו מיד מספר בולטים, שונים - את בקבוק השיבאס ריגאל הגוץ, את הרמי מרטן (Louis xiii) המשונן ואת הבקבוק של וודקה אבסולוט.

 

שאלו אדם ממוצע אילו מותגי וודקה הוא מכיר וסביר להניח שהתשובה הראשונה שתקבלו תהיה "אבסולוט". "סמירנוף" ו"פינלנדיה" יימנו כנראה, בהמשך. מדוע דווקא "אבסולוט"? כי היא טובה יותר מהאחרות? לא – כי היא שונה, נבדלת, מובחנת. את המובחנות זאת היא משיגה באמצעות בקבוק המעוצב שונה מכלל בקבוקי הוודקה, ובאמצעות קמפיין מתמשך שמתייחס לעיצוב השונה. כשם שכולנו יודעים להבחין בין הבקבוק הנשי משהו של "קוקה קולה", לשאר בקבוקי המשקאות הקלים, כך כולנו יודעים לזהות את הבקבוק הגלילי והמוצק של "אבסולוט".

 

בסדרת פרסומות שנמשכת כבר עשרות שנים אנו לומדים לחפש אחר הבקבוק, לזהות אותו ולבדל אותו מהסביבה, ממש כשם שהיינו עושים זאת ב"ציור השבועי לילד" של ג'קי שמתפרסם בכל סוף שבוע ב- "7 ימים". אנו לומדים כי צורת הבקבוק של "אבסולוט" נמצאת בכל מקום אפשרי, בכל אירוע ובכל צבע. אנו לומדים כי צורת הבקבוק משתלבת בכל מצב ביקום, וכי ניתן למצוא אותה במקומות הכי בלתי צפויים, ואנו ממשיכים לחפש, וכנראה גם למצוא.

 


משפחת אבסולוט.  

 

וודקה "אבסולוט" היא מותג האלכוהול השלישי בגודלו בעולם שמוכר כ-80 מיליון ליטר בכל בשנה. גם ישראל מצדיעה ל"אבסולוט" - מנתונים שפרסמה החברה עולה כי ישראל היא המדינה השניה בעולם בצריכת וודקה אבסולוט לנפש (הראשונה היא יוון והשלישית שוודיה, ארץ מוצאה). היקף מכירת הוודקה בישראל, אגב, מוערך בכ-6 מיליון ליטר לשנה. מליון ליטר מתוכם שייכים ל"אבסולוט".

 

 

"אבסולוט" היא מותג דינמי. החברה הבינה כי בעולם המודרני הכל משתנה ומתחדש בקצב וכי מי שלא עומד בו, נזנח מאחור. כמו הקמפיין של אבסולוט, שלהוציא את העובדה כי במרכזו תמיד ניצב הבקבוק, מתחדש ומצליח להפתיע (בשנת 1985 העלתה החברה קמפיין ענק בו הציגו מיטב האמנים בעולם, וביניהם אנדי וורהול, קית' הרינג, ומנשה קדישמן, את גירסתם לבקבוק, ולאחרונה שולבה מודעת פרסומת ייחודית, Absolut hunk, בפרק מהסדרה "סקס והעיר הגדולה"), כך גם דאגה החברה לרענן את המותג עם סדרה של וודקות בטעמים, הנתמכת בבקבוקים שלכל אחד עיצוב התואם ותומך במשקה אשר בתוכו.                   

  

הטעם החדש והשביעי במספר מבית "אבסולוט" (לצד: אבסולוט וודקה, וניליה, ציטרון, פפר, קוראנט ומנדרין) הוא פטל, והוא מגיע בבקבוק עם אמירה בולטת מאוד. בעבר הסתפקה אבסולוט בשינוי צורת הכתב שעל הבקבוק, סיפקה טאצ' כתום (ומבריק), לטעם המנדרין, וצבעה את בקבוק הוניליה לבן. הפעם מגישה אבסולוט בקבוק בצבע אדום עז ונטול עכבות אשר כל כולו זועק - פטל. הצבע האדום הוא (ומזל שכך), רק צבעו של הבקבוק, ואילו תכולתו שקופה לגמרי. אבל המטרה (שוב) הושגה – מהבקבוק הזה לא ניתן להתעלם.

 

ומה צופן בתוכו הבקבוק האדום? ובכן פתיחת הבקבוק לבדה משחררת לחלל ריח עז של פטל, כן כן, כזה אשר מזכיר פרי בשל ומרוכז או לחלופין את תרכיז מיץ הפטל הפופולרי, אלא שלזה מתלווה הפעם ניחוח נוסף, זה של האלכוהול. המשקה עצמו מציג אף הוא טעם שונה וייחודי - נוכחות הפטל ב"אבסולוט רספברי" אינה מוטלת בספק, היא אגרסיבית, כמעט אלימה, ובעודה תורמת לארומת המשקה בגיוון ורעננות, היא משתלטת על טעמו כמעט עד כדי פגם ונשארת עיקשת בחלל הפה גם זמן רב לאחר לגימתו, משאירה על החיך טעם מתקתק-מריר עיקש. לאוהבי 'מיצפטל' שגדלו והתבגרו ייתכן וה-"אבסולוט רספברי" מציעה עניין. אני, אישית, אסתפק בלהתבונן בבקבוק האדום ובחבריו לסדרה. אחפש אותם, אתפעל מהקריאיטיביות שבעיצובם, וכמובן, אזכור אותם.

 

בקרוב, כך מבטיחים לנו אנשי אבסולוט, טעם נוסף.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים