שתף קטע נבחר

Rise of Legends: האגדות קמות לתחייה

Rise of Nations: Rise of Legends, משחק ההמשך של Rise of Nations, יאפשר לנו להאבק על שטחים ולהשתלט על עולם המאוכלס על ידי ארבעה עמים

בקרוב יופץ משחק ההמשך של Rise of Nations, שזכה לשם Rise of Nations : Rise of Legends. לעומת האופי ההיסטורי-מציאותי של המשחק הראשון, RoL פונה לכיוון אחר לחלוטין. כפי שאולי כבר הבנתם מהשם, הרקע הפעם יהיה פנטסטי-דימיוני לגמרי.

 

אגדות ומיתוסים רבים עומדים לקרום עור, גידים, ולבסוף – באופן בלתי נמנע - להתחיל גם לטבוח זה בזה. במשחק יהיו ארבעה עמים שונים בעליל אחד מהשני. שניים מהם ישתמשו בכוחות קסם וביצורים הלקוחים מתוך מעשיות וסיפורים. השניים האחרים ירתמו לטובתם את עוצמת הטכנולוגיה, עם יחידות ממוכנות ומבנים תעשייתיים.

 

עד כה נחשפו רק שניים מתוך ארבעת העמים. מאסכולת הטכנולוגיה הכרנו את ה-Vinci, תרבות המבוססת על מורשתו של הממציא/מדען, פילוסוף/אדריכל, צייר/פסל בן המאה ה-15,

ליאונרדו דה-וינצ`י. תרבות זו נוטלת את תכנוניו והמצאותיו המוקדמות של דה-וינצ`י, והופכת אותם לבני-קיימא.

 

במציאות, ציוריו ושרטוטיו תיארו מכונות מוזרות שכיום מזכירות לנו מסוק וטנק (לפני 500 שנה!), ומכשירים ניסיוניים אחרים. על כן סגנונה של תרבות ה-Vinci יהיה בהתאם. יהיו ברשותה סוגי יחידות הנעים ממוסקטרים רגילים עד למכונות-מלחמה טיטאניות כמו עכבישים מכניים עצומים, סופר-תותחים מגודלים הנקראים Doge Cannons, ועוד. ערי ה-Vinci יקחו השראתם גם הם מהסגנון הדה-וינציאני ויראו כמו מנגנוני שעון גדולים, עם מנועי קיטור וארכובות הפועלות במרץ.

 

אגדות אלף לילה ולילה

 

מנגד, באסכולת הקסם, ניצבים ה-Alim. זהו עם מדברי המבוסס על אגדות אלף-לילה ולילה, כמו סיפוריהם של אלאדין ומנורת הקסמים, עלי-באבה וארבעים השודדים ומסעות סינבאד המלח. כיוון שכך, יחידותיהם יורכבו מאוחזי-חרבות (תנו לי לנחש: מעוקלות?), עקרבי-ענק, שדי-ג`יני ודרקונים. מלבד זאת יהיו להם גם יסודנים שונים, כמו `רוח האש`, `רוח החול` ו`רוח הזכוכית האפילה`. עריהם של ה-Alim יעוצבו בסגנון המזרח הקרוב, עם מדרגות לולייניות, צריחים, קשתות וכיפות מוזהבות.

 

המשחק מתחלק לשני חלקים. הראשון הוא פן אסטרטגי המשוחק לפי-תור המשתמש במפת טריטוריות בסגנון "ריסק", כאשר מטרתנו בו היא להתקדם בין האיזורים ולבסוף לכבוש את העולם. החלק השני הוא המשחק הטקטי בזמן אמת, ה-RTS עצמו, שמשוחק בתוך כל טריטוריה. עד עד כה נחשפו פרטים רק על החלק האחרון.

 

ארבעה סוגי מתחמים

 

בבסיסו, Rise of Legends ישתמש בנוסחה המוכרת לנו מעשרות משחקי אסטרטגיה אחרים. תהיה לנו עיר בית שתהווה בסיס, ובאמצעותה נפיק משאבים ונגייס צבאות על מנת להשמיד את אויבינו. אך להבדיל מהמקובל במשחקי RTS אחרים, בהם הערים מתפרשות לרוחב עם הרבה מבנים שונים, הערים ב-RoL יהיו מונוליטיות, כלומר יכללו מבנה יחיד.

 

אנחנו נקים חלקים חדשים ותוספות שונות שיצטרפו למבנה הזה ויצרו לבסוף מגדל גדול, מסועף ומרשים. התוספות הללו נקראות Districts, או מתחמים. עירנו תתחיל בקטן, ותגדל בהדרגה ככל שנוסיף לה מתחמים. ישנם ארבעה סוגים: מתחמים צבאיים – יבנו יחידות ויגדילו את ההגנה על עירנו; מתחמים מסחריים –

יצברו נקודות מחקר, שבאמצעותן נוכל לפתח את עץ הטכנולוגיות והשדרוגים שלנו; מתחם הגילדה – יהיה אחראי על איסוף המשאבים וצבירתם; מתחם הארמון – יוסיף עוד הגנות לעיר, יגדיל אותה ויעניק בונוסים למתחמים האחרים.

 

מערכת משאבים סולידית

 

מבולבלים מהערב-הרב של המונחים והשמות? אל-דאגה, הכל יוסבר מיד. מערכת המשאבים של RoL היא סולידית למדי, וכוללת שני משאבים: האחד הוא זהב, שנצבר על ידי הערים עצמן, וגם על ידי מסחר ביניהן, באמצעות שיירות-סחר ו-Caravans. המשאב השני, החשוב והעיקרי מביניהם, הוא ה-Timonium, אשר יופק ממכרות הממוקמים ברחבי המפה.

 

נוסף על המשאבים, שיאפשרו בניית יחידות ומתחמים, אלמנט נוסף הוא נקודות המחקר – החיוניות לנו בחקר הטכנולוגיות השונות ובשיפורים חדשים. מתחמי המחקר יצברו נקודות אלו, וככל שיהיו לנו יותר מתחמים כך נוכל לחקור רמות נוספות של טכנולוגיות. בדומה למשחק הקודם, כל מבנה שנקים מסוג שכבר קיים, יהיה יקר יותר מקודמו, כך שבסופו של דבר נאלץ להשתלט על עיר חדשה כדי לבנות מתחמים נוספים וזולים יותר.

 

הסתערות עקרבית

 

הרבה מרכיבים אחרים במשחקיות נשארו דומים ל-Rise of Nations. אחד מהם הוא הגבולות והטריטוריות. כל עיר שנכבוש או שנבנה תגדיל את תחום השליטה שלנו, שגבולו יסומן על ידי קווים צבעוניים על גבי המפה. שוב, כמו במשחק הקודם, יחידות שיצאו מחוץ לגבולות הללו יעברו שחיקה הדרגתית ויסבלו ממחסרים ליכולת לחימתן כנגד יחידות שזוהי טריטוריית הבית שלהן.

 

מלבד ערי אויב, המפות ב-RoL יהיו גדושות גם בנקודות נייטרליות. חברות כרייה, מקדשים ונאות-מדבר שיפלו תחת שליטתנו יספקו לנו בונוסים מיוחדים – וכמובן יגדילו את תחומי השליטה שלנו. כך שיהיה שווה לסייר במפה ולעסוק בפעילויות אחרות שלא כוללות הפגזות דרקונים, או הסתערות עקרבית על חוליות מוסקיטרים.

 

גורם השליטה

 

אלמנט חדש לגמרי שנוסף ל-RoL הוא גורם ה"שליטה" (Dominance). ככל ששחקן ישיג יותר "נקודות שליטה", כך היתרון שלו על פני יריביו יגדל, והוא יקבל בונוסים והטבות שונות. השליטה תתקבל על ידי השגת יתרון באחד מתמחומי המשחק - כיבוש נקודות ניטראליות, השמדת יחידות אויב, איסוף משאבים ופיתוח טכנולוגיות - על פני שאר המתחרים.

 

אך כל העיסוקים השוליים הללו, בבנייה, באיסוף משאבים ובהגדלת שטחים, מהווים רק הכנה לחלק הכיפי באמת של RoL – והוא כמובן הקרבות. מערכת הקרבות במשחק היא סטנדרטית למדי, וכל שחקן RTS ירגיש איתה מיד בנוח. בשל האופי המיוחד של העמים, צפויים לנו קרבות מעניינים ומגוונים ביותר.

 

באחת ההדגמות בתערוכת E3 האחרונה נראה Land Leviathan, טנק ענק ורב עוצמה המונע על ידי קיטור השייך לעם ה-Vinci, כשהוא מפגיז במרץ את העיר המרכזית של ה-Alim. היחידות הרגילות לא הצליחו לפגוע בטנק, ועל כן הוזעק למקום דרקון-קריסטל שקוף. הדרקון הניף את כנפיו, ומיקד את אור השמש על מנת ליצור קרן קטלנית, ששוגרה מיד לעבר הטנק ופוצצה אותו לכל הרוחות. קטעים אחרים כללו גם קרבות בין תותחי-ענק למכונות מעופפות, וגיבורים רבי-עוצמה שמסוגלים להטות קרבות על ידי זימון יחידות חדשות או הטלת קסמים.

 

מצב רב משתתפים עשיר

 

כל התוהו ובוהו הזה עומד להתרחש על מנוע גרפי יפיפה, כפי שניתן להתרשם ממקבצי התמונות הנדיבים ששוחררו כבר – וגרמו לשחקני אסטרטגיה רבים להזיל ריר על מקלדותיהם. בין השאר יעשה שימוש במנוע הפיזיקה Novadex, שמבטיח פיזיקאליות ריאליסטית ואמינה ביותר.

 

בהדגמות נראו בניינים שמתפרקים בהדרגה, כאשר השברים נושרים מהם, צונחים מטה והורסים את מה שמתחתם, או מתגלגלים במורד הגבעות. הנופים היפהפיים מורכבים מהרים וגבעות מוריקות במקרה של ה-Vinci, וממדבריות חוליים ומאובקים אצל ה-Alim. הערים גם הן מרשימות בפירוט הרב שלהן. למשל ערי ה-Vinci העצומות, עם מתחמים הבנויים זה על גבי זה ומורכבים מבוכנות, מנגנונים וגלגלי-שיניים גדולים ושוקקי-חיים אשר נמצאים בתנועה מתמדת.

 

הכותר יציע משחק רב-משתתפים לצד משחק-יחיד עשיר. סיפור הרקע מכיר לנו את ג`יאקומו, שנהפך לשליט העיר מיאנה של עם ה-Vinci, לאחר שאחיו נרצח. עקב כך האומה נקרעת למלחמת-אחים, כשה-דוג`ה (במציאות: אציל ונציאני בימי הביניים) הרשע מנסה לחטוף את השליטה בממלכה מידיו של ג`יאקומו. במהלך הקמפיין העלילה תתפתח, ונוכל לשחק גם בשלושת העמים הנוספים שהמשחק מציע. עם זאת, אם לשפוט מניסיון העבר, יש להניח כי חווית המשחק הפופולרית תהיה מצב ה-Skirmish, בו השחקן מתמודד מול המחשב במפה בודדת.

 

דומה שהשנה הקרובה עומדת להיות טובה עבור שחקני האסטרטגיה. מלבד Rise of Legends, מיקרוסופט עומדת לשחרר גם את Age of Empires 3 – מה שאומר שהעתיד הקרוב צופן לנו הרבה אקשן עם גרפיקה תלת-מימדית מרשימה. RoL עצמו עושה רושם טוב, אפילו טוב מאוד – ואנחנו צמאים לכל פרט מידע חדש שישוחרר אודותיו בתקופה הקרובה. עם זאת, הוא נמצא עדיין בשלבים מוקדמים של פיתוח, כך שתאריך היציאה הנוכחי שלו הוא רק אי שם ברבע השני של 2006. נחכה לראות אם ההבטחה הגדולה של ריינולדס ושות` אכן תתממש בסופו של דבר - ונקווה גם שהפעם לא תהיינה מחלוקות בקשר לאיכותה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים