שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    ויטמין D וסידן מפחיתים כאבי מחזור
    במחקר שכלל אלף אחיות בתי חולים, נמצא כי אלה שתזונתן הייתה עשירה בויטמין D וסידן נטו פחות ללקות בתסמונת קדם המחזור, הכוללת דיכאון, עצבנות, עייפות, כאבי בטן, רגישות בשדיים וכאבי ראש

    היום החודשי מתקרב, ואת בהיכון? מחקר חדש מציע להפחית את תסמיני המחזור החודשי באמצעות תזונה עשירה בויטמין D וסידן. תוצאות המחקר שנערכו על ידי חוקרי אוניברסיטת מסצ'וסטס בארה"ב, פורסמו בגליון החדש של כתב העת Archives of Internal Medicine.

     

    תסמונת קדם ווסתית, המוכרת גם בקיצור PMS, היא אוסף של תסמינים אותן חוות נשים רבות לפני הגעת המחזור החודשי. התסמינים כוללים דיכאון, עצבנות,
    עייפות, כאבי בטן, רגישות בשדיים וכאבי ראש. הסימפטומים לעיתים קרובות כה ניכרים, עד כי הם משבשים כליל את שגרת היום יום.

     

    ישנם דרכים שונות כדי להקל על התסמינים לאחר שהתפרצו, ובכלל זה שימוש בתרופות משככות כאבים, אולם אין דרך למנוע אותן. במחקר החודש נבדקו נתוני 1000 אחיות בית חולים, בגילאי 27 עד 44, במשך 10 שנים. החוקרים מצאו כי נשים שצרכו 4 מנות יוגורט או מיץ תפוזים הפחיתו את הסיכון ללקות ב-PMS בשיעור של 40 אחוז, לעומת נשים אחרות.

     

    כאמור, כל הנשים במחקר היו אחיות, אולם רק אחת מכל חמש נשים קיבלה את המינון היומי המומלץ של ויטמין D וסידן בתזונתן. המדובר בתוספת יומית של 1,200 מיליגרם סידן, או 400 יחידות של ויטמין D. אילו מזונות עשירים בסידן? הנה מספר דוגמאות:

     

    • חצי כוס חלב – 300 מ"ג
    • חצי כוס תרד – 120 מ"ג
    • חצי כוס ברוקולי – 35 מ"ג
    • כוס מיץ תפוזים – 300 מ"ג
    • גביע יוגורט דל שומן – 300 מ"ג

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: אביגיל עוזי
    יוגורט. מקור טוב לסידן
    צילום: אביגיל עוזי
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים