שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    רנו מציגה: קליאו חדשה
    יצרנית הרכב הצרפתית חושפת את הדור השלישי של הקליאו הקטנה, עם עיצוב נאה ומעניין, ומנועים מהמגאן. אצלנו במרץ 2006

    רנו חשפה תמונות ופרטים ראשונים על הקליאו 3, דור שלישי לסופר-מיני המצליחה שהוצגה לראשונה ב-1990. הדור השני,  שהוצג ב-1998, נטש את ישראל בשנה שעברה עקב מחיר גבוה בגלל שער היורו. בקראסו מאמינים שהקליאו החדשה, שתגיע אלינו בחודש מרץ 2006, תהנה ממחירים נוחים יותר.

     

    עיצוב שובב

     

    כפי שניתן לראות בתמונות, רנו בהחלט מצליחה להמשיך בתנופת העיצוב. לקליאו 3 עיצוב מקורי, ומושך בהרבה מהדגם היוצא. הוא כולל שלל פרטים מעניינים כמו יחידות התאורה הגדולות מלפנים והעגלגלות מאחור. מעניין לגלות הבדל ניכר בין גרסאות השלוש והחמש דלתות. זו האחרונה נראית במפתיע הרמונית יותר. כצפוי מפגינה הקליאו קרבה במראה למודוס, אם כי ניתן לזהות גם השפעות של מכוניות כמו פיאט בראבו ופיז'ו 206.


     

    גם בתא הנוסעים בוצעה קפיצה לפנים, כאשר השפעת המגאן והמודוס ברורה. ברנו מבטיחים הקפדה יתרה על איכות חומרים וההרכבה.

     

    כמה גדולה?

     

    הקליאו החדשה גדולה מהדור הקודם בכל ממד, החל באורך של 399 ס"מ (377.5 בעבר), דרך רוחב של 171 ס"מ (164) ועד לגובה של 149 ס"מ (142). ואולם השינוי הבולט שייך לבסיס הגלגלים, שאורכו דומה למקובל בקטגוריה הגדולה יותר של המכוניות הקומפקטיות. עם 257.5 ס"מ (247 בעבר) הוא דומה לזה של הפולקסווגן גולף (258 ס"מ).

     

    הצמיחה בממדים הושגה תודות לשימוש בפלטפורמה הגמישה המכונה "B", ושפותחה בשיתוף ניסאן. היא משמשת גם את המיקרה, המודוס והלוגאן של דצ'יה. ברנו מבטיחים שתודות לצמיחה המשמעותית, תציע הקליאו תא נוסעים מרווח במיוחד.


     

    מנועים מוכרים

     

    למרות הצמיחה בממדים, תעשה הקליאו שימוש ביחידות הכוח המוכרות. ביניהן מנוע ה-1.2 ליטר, 16 שס' ו-75 כ"ס, שישודך לתיבה ידנית או חצי-אוטומטית רובוטית עם תיפעול מההגה. מעליו יוצעו מנועי 1.4 ליטר (עם 100 כ"ס) ו-1.6 ליטר, עם 110 כ"ס ותזמון שסתומים משתנה (שהופיע במגאן 2). מנוע זה יהיה היחיד שיוצע עם תיבה אוטומטית, לפחות בהתחלה.

     

    בעתיד ניתן לצפות גם לגרסת רנו-ספורט, עם מנוע 2.0 ליטר שמייצר בסביבות 200 כ"ס ללא סיוע מגדש. גרסה זו עשויה להגיע לישראל, בניגוד לקליאו 182 שקדמה לה. חובבי הדיזל יוכלו לבחור מבין שלושה מנועים בנפח זהה של 1.5 ליטר אך עם הספקים שונים - 70, 85 או 105 כ"ס.


     

    הקליאו תגיע לישראל במרץ 2006, ותשווק כאן כדגם 2007. הבשורה הרעה, לפחות עבור היבואן, הוא העדר גרסת 1.4 ליטר-אוטומטית. עם זאת, כדאי לזכור שגם בדור השני של הקליאו יצאה המכונית לדרך עם גרסת 1.6 ליטר אוטומטית ורק מאוחר יותר שודכה תיבה כזו למנוע ה-1.4.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    רנו קליאו החדשה. שלוש דלתות
    או חמש
    הבטחה לתא נוסעים מרווח במיוחד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים