שתף קטע נבחר

חצי מהקניות בסופר ממוצרי שטראוס-עלית, אסם ותנובה

משפחה ישראלית רוכשת בממוצע 18 פריטי מזון ומשקאות בכל קנייה ומשלמת 110 שקל. המוצר הנמכר ביותר – חלב 3% בשקית

 

המשפחה הישראלית הממוצעת מוציאה על מזון ומשקאות כ-13,500 שקל בשנה ומבקרת בממוצע 122 פעמים בנקודות המכירה השונות. בכל קנייה רוכשת המשפחה הישראלית הממוצעת 18 פריטים בממוצע ומשלמת 110 שקל. כך עולה ממחקר מיוחד שביצעה איי.סי נילסן ישראל, המתייחס לתקופה שבין מאי 2004 לאפריל 2005.

 

מהמחקר עולה, כי 10 משווקים תורמים 66% מהמכירות הכספיות של מזון ומשקאות בישראל: תנובה מובילה עם 20%, שטראוס-עלית שנייה עם 14%, אסם עם 11%, וקוקה-קולה (כולל טרה) ויוניליוור תורמות 5% כל אחת. "נטו" והמותג הפרטי של שופרסל תורמים 3% כל אחד, יפאורה תבורי וזוגלובק – 2% כל אחד וטמפו – 1%. תנובה, שטראוס-עלית ואסם מחזיקות לבדן ב-45% מהמכירות.

 

מהמחקר עוד, כי הצרכן הישראלי רוכש את המוצרים במגוון ערוצים. את הסכום הגדול ביותר לקנייה מוציאים הישראלים ברשתות המוזלות (רשתות הדיסקאונט) – 198 שקל לסל קנייה בן 28 פריטים. במקום השני נמצאות הרשתות החרדיות, עם סל קנייה ממוצע של 121 שקל ו-21 פריטים. בסופרמרקטים של המגזר הפרטי מוציאים הקונים את הסכום הקטן ביותר לקנייה – 78 שקל בממוצע ו-16 פריטים.

 

המוצר הנמכר ביותר בישראל בכל המגזרים, כמו בשנה שעברה, הוא חלב בשקית 3% של תנובה. במקום השני בכלל האוכלוסייה מדורג קוטג' תנובה 5%, שלישי
חלב בקרטון של תנובה 3%, רביעי חלב בשקית מהדרין תנובה 3%, חמישי קוקה-קולה 1.5 ליטר, שישי חלב מועשר בסידן תנובה 1%, שביעי גבינת עמק במשקל תנובה, שמיני קוטג' שטראוס 5%, תשיעי שישיית מים מינרליים עין גדי ועשירית גבינה צהובה "עמק לייט" תנובה. אגב, 4 המוצרים האחרונים ברשימה לא נכללו בדירוג שנה שעברה ונכנסו על חשבון קפה נמס וקפה שחור של עלית, ביצים ושישיית קוקה-קולה.

 

עשרת המוצרים הנמכרים ביותר באוכלוסייה החרדית, לפי סדר הדירוג, הם: חלב מהדרין בשקית תנובה 3%, גבינה 5% תנובה, קוטג' תנובה 5%, "גילה" תנובה (לבן), חלב בשקית טרה 3%, גבינת תנובה 5% באריזה חסכונית, קורנפלקס תלמה, גבינה 5% תנובה-בד"ץ, סוכר לבן סוגת ושמן קנולה של טעמן.

 

בקרב העולים מרוסיה מדורג ראשון חלב תנובה בשקית 3%, ואחריו, לפי סדר הדירוג: שישיית מים מינרליים עין גדי, שמנת חמוצה תנובה מהדרין, חמאת תנובה, קוטג' שטראוס 5%, גבינת עמק תנובה במשקל, ריוויון, קרטונית 12 אקטימל של שטראוס, קוטג' תנובה 5% וקוקה-קולה 1.5 ליטר.

 

המחקר נערך ברשתות המאורגנות (שופרסל, רבוע-כחול וקלאבמרקט), רשתות הפארם, הרשתות הפרטיות ומינימרקטים פרטיים קטנים, שבהם מופעלות קופות עם סורק אופטי לסריקת הברקוד על המוצר (השוק המבורקד). הדירוג אינו כולל מכירות לחם, לחמניות, פיתות או ירקות ופירות, שחלקם מבורקדים.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים