שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות

    פורסטר: הוליווד ניצחה במלחמה הלא נכונה

    חברת המחקר: ניצחון תעשיית הבידור בבית המשפט האמריקני הוא קצר ימים. חברות המוזיקה ואולפני הסרטים צריכים לשנות את קו המחשבה

    תעשיית הבידור חגגה השבוע את ניצחונה בבית המשפט העליון האמריקני, אך מדובר בניצחון קצר ימים, משום שהחברות הללו ניצחו במלחמה הלא נכונה, כך קובעת חברת המחקר פורסטר ריסרץ', בנייר עבודה חדש שפורסם בימים האחרונים.

     

    פורסטר סבורה כי הניצחון המשפטי לא יעצור את תופעת הפיראטיות, וכי במקום להילחם מלחמה אבודה מראש בעזרת אמצעים משפטיים – צריכים בעלי הזכויות להפוך את המדיה הדיגיטלית למוקד רווחים.

     

    "לבעלי הזכויות בתכנים, חברות הסרטים, המוסיקה ודומותיהן, ייקח לפחות שנתיים עד שתביעותיהן כנגד שירותי שיתוף-הקבצים יגיעו לכלל החלטה בבתי המשפט", על פי פורסטר.

     

    חברת המחקר קובעת כי ההחלטה השיפוטית לא תעצור את הפיראטיות המקוונת, אשר צפויה רק להמשיך ולצמוח עם הזמן. בפורסטר מעריכים כי קיימים לפחות שלושה אפיקים, אליהם תנותב הפיראטיות המקוונת.

     

    1. מקלטים מעבר לים. רשתות שיתוף קבצים, הפועלות בטכנולוגיית פיר-טו-פיר, יעבירו את מרכז עסקיהן למדינות בהן קשה לנהל נגדן הליכים משפטיים. כבר כיום, חברת 'שרמן נטוורקס', המפעילה את שירות 'קאזה', רשומה באיי וונואטו, שבאוקיינוס הפסיפי. אופייה הבינלאומי של האינטרנט מקשה מאות על הגשת תביעות נגד חברות אלה.

     

    2. קוד פתוח. תוכנות כמו eMule, המפותחות בידי מפתחים רבים בסביבת קוד פתוח, אינן מאפשרות לבעלי התכנים לתבוע אף אחד – מלבד את המשתמשים בתוכנות אלו; ועד היום, תביעות כנגד משתמשים הביאו להרתעה מוגבלת ביותר. מחקר חדש של פורסטר מראה כי רק 21 אחוז מבני הנוער המחוברים לאינטרנט, הפסיקו להוריד תכנים פיראטיים מתוך חשש שמא הם ייתפסו וייענשו.

     

    3. המשך שימוש ברשותות השיתוף הקיימות. חברות כמו "סטרימקסט", העומדת מאחורי שירות "מורפיאוס", אשר פשוט אינן יכולות – מבחינה טכנית – להשבית את השירות. גם אם החברה תפסיד בתביעה אזרחית, הרי כל שהיא תוכל לעשות הוא לסגור את שרתי הפרסום שלה. אולם, הטכנולוגיה של החברה היא מבוססת על מודל מבוזר של P2P, כך שהמשתמשים יוכלו להמשיך ולהשתמש בשירות ללא כל הפרעה, גם אם החברה תפסיק להתקיים. רבות מרשתות שיתוף הקבצים בנויות כיום בצורה זו, כך שפשוט בלתי אפשרי להפסיק את השימוש בהן, משום שאין בהן נקודת שליטה מרכזית.

     

    "תעשיית הבידור צריכה להתמקד במודלים עסקיים"

     

    בפורסטר סבורים כי עורכי הדין של תעשיית הבידור לא יתייאשו, וימשיכו בניסיונות למצוא דרכים וכלים חדשים כדי להילחם בפיראטיות ולתבוע משתמשים פיראטיים. הצעד הבא עשוי להיות הגשת תביעות כנגד משתמשים אמיתיים, או הגשת תביעות כנגד יצרנים של התקנים דיגיטליים שונים, אולם תביעות אלה הן בעייתיות ביותר.

     

    "ההחלטה השיפוטית אמנם סייעה להבהיר למשתמשים הפיראטיים, כי מה שהם עושים הוא דבר בלתי חוקי, אולם הצעד הבא צריך להיות של תעשיית הבידור", אומרים בפורסטר. לדברי חברת המחקר, תעשייה זו צריכה להפסיק במלחמה הדון-קישוטית וחסרת הסיכוי כנגד הפיראטיות, ולעבור לשלב הבא והחכם – התמקדות במציאת דרכים חדשות, באמצעותן יוכלו החברות להרוויח כסף מהמדיה הדיגיטלית. דרכים שכאלה יכולות לכלול שירותים להורדת תכנים דיגיטליים, רינגטונים, שירותי וידאו-לפי-דרישה (VOD), ועוד.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים