שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    עצבניים? 8 טיפים לשחרור לחצים

    הדם עולה לכם לראש? הוורידים מתנפחים לכם מרוב כעס? חצי עולם משגע אתכם ואתם לא יודעים איך לצאת מזה? • כמה עצות פשוטות יעזרו לכם לעשות סדר בבלגאן

    הפחתת לחץ בחיים היא אמנם ה משימה לא פשוטה, אבל ניתן לפעמים להדוף אותו גם בעזרת כמה טריקים פשוטים.

     

    1. חשוב מאוד להיות מודעים לרגעים בהם אתם כועסים או עצבניים (בצדק או לא), ולהחליט לא לבזבז זמן על כעסים מיותרים.
    2. לפני שאתם מבצעים משימה מלחיצה, נישמו שלוש נשימות עמוקות. הן ייטיבו איתכם. אם יש לכם פנאי, נצלו אותו לטכניקות הרפיה כמו דמיון מודרך ומדיטציה.
    3. כשאתם בלחץ, התחילו לדבר לאט מהרגיל. זה יעזור לכם לחשוב ביתר בהירות ולהגיב בצלילות למצבים מלחיצים. סיפרו עד עשר והגיבו. אנשים לחוצים נוטים לדבר במהירות, בקול רם ובאמוציונליות, ודיבור איטי עוזר לשלוט טוב יותר במצב.
    4. נהלו את הזמן ביעילות. רצוי לבחור במשימה פשוטה שאתם דוחים כל הזמן (החזרת טלפון, קביעת פגישה עם רופא וכו'), ולבצע אותה מיידית. הדבר יכול להפעיל את האנרגיות שלכם ולשפר את ההרגשה.
    5. לאוויר צח יש השפעה מרגיעה. צאו מהבית או מהמשרד כדי לנשום אוויר. אל תירתעו ממזג אוויר גרוע או מעומס בעבודה. אפילו חמש דקות על המרפסת יעזרו.
    6. שתו הרבה מים ואיכלו מעט (אבל אוכל מזין). רעב והתייבשות עלולים לעורר תוקפנות, חרדה ולחץ.
    7. חשוב מאוד לבדוק את יציבות השרירים. מתח בשרירים עלול לגרום לכאבים וללחץ מוגבר. אם אתם תקועים בעמדת עבודה במשרד, דאגו שעמדה זו תהיה נוחה מבחינה ארגונומטרית.
    8. תכננו משהו מתגמל לערבו של יום לחוץ. זו יכולה להיות אמבטיה מרגיעה, קריאת ספר אהוב וצפייה בטלנובלה שאתם מחבבים. אל תבזבזו את השעות האלה על תכנון היום שלמחרת או על השלמת עבודות שלא הספקתם לעשות.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים