שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות

    רואים שזה יקר: המשקפיים התייקרו ב-30% תוך 3 שנים

    סקירת BDI: מדי שנה נמכרים בישראל כ-2 מיליון זוגות משקפיים בהיקף כספי של מיליארד שקל. בשנים האחרונות חלה התחזקות של הרשתות בתחום

    בשנים האחרונות מסתמנת מגמת התייקרות במחירי המשקפיים האופטיות ומשקפי השמש. כך עולה מסקירה של ענף האופטיקה בישראל שנערכה על ידי קבוצת BDI. על פי הערכות, בשלוש השנים האחרונות התייקר מחירם הממוצע של זוג משקפיים בשיעור של כ-30%- 20% בממוצע. ההתייקרות מיוחסת, בין היתר, לגידול חשיבותם של המותגים בענף.

     

    על פי מחקר BDI, מדי שנה נמכרים בישראל כ-2 מיליון זוגות משקפיים: מיליון משקפי שמש ומיליון משקפי ראייה. ממצאי המחקר מצביעים על כך, כי מכירות משקפי הראייה מהוות כ- 70%-65% מסך מכירות המשקפיים בענף, בעוד שמכירות משקפי השמש מהוות נתח של כ-35%-30% מסך המכירות. עוד עולה, כי מחיר ממוצע של משקפי שמש זול בכ- 25% ממחירן הממוצע של משקפי הראייה בשוק הישראלי. הסיבה לכך, על פי הכלכלנים נעוצה במחירי העדשות של משקפי הראייה המייקרות אותן.

     

    על פי BDI, בשנת 2004 חל גידול של כ-5% בהיקף הכספי של המכירות בענף האופטיקה בישראל. זאת, בהמשך לגידול של כ- 6% ב-2003. על-פי הערכות BDI, במהלך 2004 הסתכמו המכירות בשוק בכ-1.05 מיליארד שקל, בהשוואה למיליארד שקל ב-2003 ולכ-945 מיליון שקלים ב-2002. הגידול המתמשך מיוחס, בין השאר, למגמת ההתאוששות הכללית שאפיינה את המשק הישראלי בשנה האחרונה. סיבות נוספות לגידול הן מגמת המיתוג והאופנתיות ושיפור באיכות העדשות, המאפשרות לשחקנים בענף לגבות מחירים יקרים יותר.

     

    הרשתות מתחזקות

     

    בשנים האחרונות חלה התחזקות של הרשתות בתחום האופטיקה, על חשבון החנויות הפרטיות. בענף פועלות כ- 800-1,000 נקודות קמעונאיות לממכר משקפיים (לא כולל דוכנים בחנויות השונות ובקניונים). מהמחקר עולה עוד, כי הרשתות הפועלות בענף אוחזות בנתח כספי של כ- 40%-30% מסך מכירות המשקפיים בישראל. יתר המכירות נחלקות בין החנויות הפרטיות. 30%-25% מכלל נקודות המכירה הן סניפי רשתות והיתר חנויות פרטיות.

     

    רשת אירוקה היא בעלת נתח השוק הגדול ביותר בענף משקפי השמש ועל פי ההערכות היא מחזיקה בכ-35%-25% מסך מכירות משקפי השמש בארץ. בשוק משקפי הראייה השחקנים הבולטים הם אופטיקה הלפרין, אופטיקנה, ודורון אופטיקה, המחזיקים ביחד בנתח כספי של כ-30% - 40% מהשוק. ב-60% עד 70% הנוספים אוחזות החנויות הפרטיות, וכן רשתות קטנות.

     

    מבנה הענף מתחלק לפי רמות היוקרה של המשקפיים: יוקרתיים, רמת יוקרה בינונית ומשקפיים ללא מותגים. משקפי היוקרה (שמש וראייה) מחזיקים נתח כספי המוערך בכ-60%-50% מסך מכירות המשקפיים. כ-65% מכלל הלקוחות בשוק משקפי השמש הן נשים והיתר גברים.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים